آوای جنوب

بنیاد حفظ آثار و اندیشه‌های دفاع مقدس اعلام کرد

برنامه‌های تشییع و خاکسپاری ۵ شهید گمنام در کهگیلویه و بویراحمد

شهدامدیرکل حفظ آثار و اندیشه‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های تشییع و خاکسپاری ۵ شهید گمنام در این استان را اعلام کرد.

آوای جنوب؛

سرهنگ امرالله درفشی ظهر امروز و همزمان با سرآغاز ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم امسال در استان ما رنگ و بویی دیگر خواهد داشت چرا که همزمان با دهه اول این ماه، پیکر پاک ۵ شهید گمنام در استان ما تشییع می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های سه روزه تشییع و تدفین این شهدا در استان اشاره کرد و گفت: به این ترتیب که دو شهید در دانشگاه علوم پزشکی استان، دو شهید در شهرستان چرام و یک شهید در محل اداره‌کل اطلاعات استان به خاک سپرده می‌شود.

وی به مراسم استقبال مردمی از این پیکرهای پاک در روز ۵ آبان و از محل پردیس دانشگاه آزاد اسلامی استان واقع در سرابتاوه اشاره کرد و گفت: این برنامه از ساعت ۸٫۳۰ صبح روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: سپس پیکرهای پاک شهدا به محل حسینیه ثارالله یاسوج اعزام می‌شود و در همان شب پس از نماز مغرب و عشا برنامه محفل انس با شهدا با حضور مردم خداجوی استان برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: تشییع شهدا در روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه در مرکز استان و از محل کانون بسیج سپاه به سمت میدان هفتم تیر شهر یاسوج از ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود.

وی افزود: پس از تشییع شهدا، پیکر مطهر دو شهید به دانشگاه علوم پزشکی استان، یک شهید به اداره‌کل اطلاعات استان و دو شهید دیگر برای دفن در شهرستان چرام اعزام می‌شود.

استقبال از شهدای گمنام شهر چرام در سه شهرستان دیگر استان به غیر از چرام نیز صورت خواهد گرفت به این ترتیب که پیکر شهدا در روز ۶ آبان و از ساعت ۱۱ پیش از ظهر، ابتدا در شهر باشت تشییع و سپس وارد شهر گچساران شده و بعد از تشییع در این شهر برای تشییع به شهر دهدشت اعزام می‌شود و در نهایت در روز ۷ آبان و از ساعت ۹ صبح در شهر چرام تشییع و در بوستان شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده می‌شوند.

درفشی یادآور شد: مراسم شبی با شهدا سه‌شنبه شب ۶ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای شهر چرام برگزار می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president