آوای جنوب

برای ردصلاحیت شدگانی که باید به قانون و رأی شورای نگهبان تمکین کنند

آوای جنوب 
هر کدام از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشدند باید ضمن احترام به نظر قانونی شورای نگهبان کنار رفته و به فضای انتخاباتی کمک کنند.
برای آن‌هایی که باید به قانون و رأی شورای نگهبان تمکین کنند

آوای جنوب _ سمیرا نصاری، در حالی که نام نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی در شهرستان گچساران همزمان با سراسر کشور به پایان رسیده که کاندیداهای انتخاباتی در انتظار اعلام رد و یا تایید صلاحیت خود هستند.

همگان باید به خوبی بدانیم که عمل به قانون از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است و باید در این راستا شورای نگهبان به وظایف خود در چارچوب قوانین عمل نماید و کاندیداها نیز بر اساس قانون حرکت کنند  و بدانند در صورت رد صلاحیت حق اغتشاش و اعتراض و تشکیل کارناوال در خیابان‌ها را ندارند.

هر کدام از کاندیداهای  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشدند باید ضمن احترام به نظر قانونی شورای نگهبان کنار رفته و به فضای انتخاباتی کمک کنند.

کاندیداها باید بدانند که حق اعتراض قانونی نسبت به رد صلاحیت خود را تنها در چارچوب قانون دارند و شورای نگهبان با رعایت اصل بی‌طرفی و بدون توجه به مقام و موقعیت افراد بر اساس قانون به اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

انتخابات با تکیه بر رعایت اخلاق و احترام به قانون رویداد مهمی است که موجب تقویت نظام است.

در این مقطع حساس مهمترین وظیفه کاندیداهایی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان احراز نشده، تمکین به قانون اساسی و پذیرش نظر شورای نگهبان است.

بدانیم که در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی همواره هم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از شورای نگهبان حمایت جدی داشته‌اند و بر اهمیت جایگاه این شورا تاکید داشته‌اند لذا کاندیداهای رد صلاحیت شده باید از طریق قانونی اعتراض خود را بیان نمایند نه اینکه شورای نگهبان را تضعیف کنند چرا که تخریب شورای نگهبان تضعیف نظام و انقلاب است.

در ادامه فضای انتخابات رفتار کاندیداهای تأیید صلاحیت شده باید منطبق بر رفتار و اخلاق اسلامی باشد و از تخریب، تهمت و هتک حرمت رقبای خود بپرهیزند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president