آوای جنوب

با توافق هسته ای ایران و ۱+۵ یک گچسارانی از فهرست تحریم ها خارج شد

در طول سال‌های اخیر، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از وی به عنوان سکاندار اصلی دور زدن تحریم‌ها در حوزه فروش نفت و نیز مرد شماره یک ایران، در بازار نفت، نام برده است

جشن سازبا توافق هسته ای که میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد تعدادی از شخصیت ها و شرکت های نفتی از فهرست تحریم ها خارج شدند؛ فهرست منتشر شده در متن برنامه جامع مشترک بین ایران و ۶ قدرت جهانی حاوی اسامی حقیقی و حقوقی جالبی است که تعدادی از آن ها در ادامه می آید.

آوای جنوب؛

مهندس سیف الله جشن ساز که از وزارت خزانه داری آمریکا از وی به عنوان سکاندار دور زدن تحریم ها نام می برد نیز معاونت نظارت بر تولید نفت و گاز را بر عهده دارد. در مراسم تودیع وی از نیکو اعلام شد در دوران مدیریت وی ۱۰۰ میلیارد دلار نفت فروخته شده و به حساب خزانه واریز شده است از فهرست تحریم ها خارج شد

به گزارش « آوای جنوب »، رستم قاسمی وزیر سابق نفت، سیف الله جشن ساز مدیرعامل گچسارانی سابق شرکت نیکو، محمد علی خطیبی طباطبایی مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ، سید محمود محدث؛ مدیر سابق امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، علی احمد دستجردی رئیس سابق صندوق های بازنشستگی صنعت نفت و محمد ناصر سیدی ……. در ردیف نخستین افرادی هستند که تحریم های غربی علیه آن ها لغو می شود.

رستم قاسمی این روزها در سمت ریاست ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق مشغول به فعالیت است؛ سیف الله جشن ساز که از وزارت خزانه داری آمریکا از وی به عنوان سکاندار دور زدن تحریم ها نام می برد نیز معاونت نظارت بر تولید نفت و گاز را بر عهده دارد.

در مراسم تودیع وی از نیکو اعلام شد در دوران مدیریت وی ۱۰۰ میلیارد دلار نفت فروخته شده و به حساب خزانه واریز شده است.

وی پیش از این به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران فعالیت می‌کرد. از سوابق اجرایی دیگر جشن‌ساز، می‌توان به مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (بزرگترین تولیدکننده نفت ایران) و مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اشاره نمود.

در طول سال‌های اخیر، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از وی به عنوان سکاندار اصلی دور زدن تحریم‌ها در حوزه فروش نفت و نیز مرد شماره یک ایران، در بازار نفت، نام برده است.

قرار گرفتن نام سیف الله جشن ساز مدیرعامل گچسارانی و سابق نیکو به‌عنوان یک مدیر نفتی ایرانی در فهرست تحریم‌های آمریکا، به خوبی گواه این است که غربی‌ها در برابر هوشمندی این مدیر ایرانی در بازار نفت، مبهوت شده‌ بودند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president