آوای جنوب

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بانک‌ها تسهیلات به پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت پرداخت نمی‌کنند

تا زمانی که تکلیف پالایشگاه بید بلند مشخص نشود پتروشیمی‌های در دست اجرای این استان باید در بلاتکلیفی باشند

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های عامل به دلیل نامشخص بودن تامین خوراک پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت رغبتی برای اعطای تسهیلات به این پتروشیمی‌های ندارند.

آوای جنوب؛

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج، با اشاره به اینکه خوراک پتروشیمی گچساران از بیدبلند و خوراک پتروشیمی دهدشت از گچساران باید تامین شود، اظهار داشت: هنوز وضعیت پتروشیمی بیدبلند نامشخص است و به همین دلیل بانک‌ها حاضر به پرداخت تسهیلات به این ۲ پتروشیمی در استان نیستند.

وی از احتمال سرمایه‌گذاری هلدینگ بزرگ خلیج فارس در پتروشیمی بیدبلند خبر داد و افزود: در صورت تحقق این موضوع، بانک‌های عامل با دلگرمی تسهیلات لازم را به پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت پرداخت می‌کنند و به طور حتم شاهد تسریع در روند اجرایی این دو طرح بزرگ در استان هستیم.

نوروزی ابراز کرد: پتروشیمی دهدشت ۳۱۰ میلیارد تومان ریالی و ۲۷۴ میلیون یورو جهت تکمیل و اتمام تا مرحله تولید نیاز دارد که امیدواریم با رفع مشکل طرح پتروشیمی بیدبلند این پروژه نیز رونق بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به دلیل بلاتکلیفی پالایشگاه بیدبلند پتروشیمی‌های این استان نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برند که انتظار می‌رود مسئولان متولی در این زمینه بویژه وزارت صنعت چاره اندیشی کنند تا شاهد افزایش هزینه تمام شده نباشیم.

نوروزی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت به ترتیب ۳۰ و ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، عنوان کرد: پتروشیمی بید بلند بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تکلیف پالایشگاه بید بلند مشخص نشود پتروشیمی‌های در دست اجرای این استان باید در بلاتکلیفی باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president