آوای جنوب

انتقادات رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دولت

با روند کنونی به نظر می‌رسد استان ما آخرین استانی است که هیئت دولت به آنجا سفر می‌کند

گوهرگانیرئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه دولت‌ها به کهگیلویه و بویراحمد در شأن مردم این استان نیست.

آوای جنوب؛

جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نخستین نشست مجمع مشورتی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم توجه به ظرفیت‌های این استان اظهار کرد: نگاه و توجه دولت‌ها به این استان در شأن مردم کهگیلویه و بویراحمد نبوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی مردم برخی از نقاط و بخش‌های این استان از ابتدایی‌ترین امکانات معیشتی و رفاهی برخوردار نیست که این به دلیل عدم توجه دولت‌ها به استان است.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه تصمیم مهمی برای پیشرفت این استان گرفته نشد و اقدامات تنها بر اساس منافع و مصالح افراد و طوایف سیاسی انجام شد.

این مسئول با اشاره به عدم تعامل با دستگاه‌های استان انتقاد کرد و افزود: عدم تعامل بین دستگاه‌های مختلف به دلیل سیاست‌های غلط وزارتخانه‌هاست.

گوهرگانی با اشاره به بنگاه‌های اقتصادی گفت: بنگاه‌های اقتصادی تمام مسائل و منابع و سیاست‌های دولت را به خوبی اجرا نمی‌کنند که نیاز است مسئولان ارشد کشور این مشکل را به صورت عملی و نه شعاری اصلاح کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از بخش‌نامه‌های واحد در سراسر کشور گلایه کرد و افزود: وقتی سازمان جهاد کشاورزی قصد انجام یک طرح و مهم را در منطقه محروم سیلوکلوار بویراحمد دارد شرکت آب منطقه‌ای تابع نظر وزارت نیرو و به دلیل کمبود آب در سراسر خصوصاً در کلان‌شهرها از انجام این پروژه در استان پر آب کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری می‌کند که باید این نگاه عوض شود.

وی تصریح کرد: نباید تصمیم و نسخه‌ای واحد برای تمام استان‌های کشور گرفته شود بلکه هر استانی نسبت به ظرفیت دیده شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: با وجود دعوت استاندار و نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و با گذشت بیش از دو سال از شروع به کار دولت یازدهم تاکنون شاهد سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد نبودیم که در سفر دولت به استان‌ها، این استان به اندازه یک درصد مساحت دیده شده است.

گوهرگانی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از محرومترین نقاط کشور است و نیاز بود هیئت دولت در اوایل کار خود با سفر به این استان مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را از نزدیک رصد می‌کرد، تصریح کرد: با روند کنونی به نظر می‌رسد استان ما آخرین استانی است که هیئت دولت به آنجا سفر می‌کند.

وی ادامه داد: چرا در هیئت دولت و در بدنه دوم و سوم دولت هیچ نیروی انسانی از این استان وجود ندارد و استان به اندازه وسعت جغرافیایی دیده می‌شود و به استان توجه‌ای نمی‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president