آوای جنوب

امام جمعه یاسوج : منابر ماه محرم انتخاباتی نشود/مراقب نفوذ دشمن زیر پوست برجام باشیم

امام جمعهامام جمعه یاسوج گفت: مبادا تریبون‌ها و منابر در ماه محرم جایگاهی برای تبلیغات انتخابات شود.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلای بزرگ این شهر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: در این ماه باید بسیاری از موارد را بیش از گذشته مد نظر داشت.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: برای نمونه دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر باید بیش از پیش در این ماه مور توجه قرار گیرد زیرا فلسفه عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود.

حسینی بیان کرد: مبارزه با طاغوت یکی دیگر از فلسفه‌های مهم عاشورا بود که باید در این ماه توسط وعاظ و خطبا تبیین شود.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: باید اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا در همه زمینه‌ها و جنبه‌های مختلف به صورت گسترده برای مردم بیان شود تا بتوانیم سیره آن امام شهید را در جامعه اسلامی ترویج دهیم.

وی سپس به روز ۲۴ مهرماه روز پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: فرزندان امانتی در دست پدر و مادر و مربیان هستند که باید با تربیت اسلامی آینده آن‌ها را به بهترین نحو رقم زنیم.

حسینی، روز ۲۹ مهرماه روز رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را نیز تسلیت گفت و افزود: آن عالم ربانی برای خدمت به اسلام ثابت قدم بود و به وظایف خود عمل کرد.

امام جمعه یاسوج سپس به مقابله چهار کشور ایران و عراق و سوریه و روسیه با گروهک تروریستی داعش سخن به میان آورد و گفت: آمریکا حامی اصلی این گروهک تروریستی تروریسم در جهان است.

وی افزود: آمریکا در برابر این اقدام چهار کشور سنگ‌اندازی هم می‌کند و دم از مبارزه با تروریست هم می‌زند.

حسینی با بیان اینکه باید در ماه محرم حرمت‌ها را حفظ کنیم، تصریح کرد: یکی از این کارها این است که برنامه‌های ماه محرم انتخاباتی نشود.

امام جمعه یاسوج با درخواست از همه مردم و گروه‌ها و احزاب و جریانات که حرمت ماه محرم نگه داشته شود، افزود: ماه محرم و برنامه‌ها و مراسمات آن جای کار تبلیغاتی نیست چرا که نباید اجازه دهیم در این روزها و شب‌های عزیر اختلافی میان مردم ایجاد شود.

وی به موضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: این طرح در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد اما باید مواظب و مراقب باشیم که دشمن در قالب برجام به کشور رخنه و نفوذ نکند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president