آوای جنوب

امام جمعه گچساران: شورای نگهبان دقت کند کسی که فتنه ۸۸ را محکوم نمی‌کند صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند

آوای جنوب 

امام جمعه گچساران گفت: شورای نگهبان دقت کنندکسی که مقابل فتنه ۸۸حرف نمی‌زند و محکوم هم نمی‌کند ،پس چنین کسانی هیچ صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند.

شورای نگهبان دقت کند کسی که  فتنه ۸۸ را محکوم  نمی‌کند صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ستاد کنگره شهدای هرمزگان، گفت: رهبری  بیان دارند که تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه ماست چرا که سیاست و حرکت خبیثانه ای برای فراموشی ارزش‌های جهاد و شهادت وجود دارد.

 وی ادامه داد: حضرت آقا نیز دستور دادند که همه دولت و ملت موظفند که چهره والای شهدا را تبیین کنند و در مقابله با حرکت های خبیثانه‌ای که دنبال فراموشی ارزش‌ها هستند، مقابله کرد.

امام جمعه گچساران افزود: درحقیقت شهیدان الگوی جامعه هستند و مقام، فهم و جهاد شهیدان می‌شود الگو برای رشد یک انسان و نه اینکه هرزه گران و ولنگاران الگوی جوانان بشوند.

حجازی تصریح کرد:۷ دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام راحل است که توسط شهید جلیل پور، شهید این شهرستان این پیشنهاد ارزشمند به حضرت امام (ره) شده بود.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: برخی گفته‌اند اول انقلاب حدود ۲۹درصد باسواد بودند آن هم از ۱۰سال تا ۴۹سال، اما به برکت انقلاب این آمار ۶۴درصد رشد کرده است و۴هزار و ۵۶۴ نفر در استان در پوشش طرح آموزش عملی نماز قرار دارند و هم زمان با ریشه‌کنی بی سوادی در این استان این خدمات را هم آموزش می‌دهند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به یوم الله نهم دی ماه ۸۸ ،گفت: ۹دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

 حجازی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص)  بیا دارند که بصیرت، آگاهی و هوشیاری همان روح زندگی است، افزود: طبق فرموده حضرت رسول اکرم(ص) برخی از انسانها خائن هستند‌ و ۴ نشانه هم دارند که نافرمانی خداوند، آزار و اذیت مردم، کینه نسبت به دوستان و چهام نیز همان غرور و منیت است.

وی افزود: حامیان خارجی فتنه ۸۸، فریب خوردگان و خیلی از نیروهای سفارت‌های برخی از کشورها را که نیز در این رابطه دستگیر شدند وخیلی ها که نیز صحنه گردان آنها بودند‌؛آیا قرآن و مسجد سوخته نشد؟ آیا علم عزای اباعبدالله علیه السلام‌به آتش کشیده نشد؟ وآیا به عکس حضرت امام(ره) جسارت و توهین نشد؟بنابراین آقایان هنوز هم حداقل نمی خواهید بگویید به آن کسی که عکس امام راحل را پاره کرد!! که همین را نمی گویید که طبق دستور پیامبراکرم (ص)، خائن هستید.

حجازی تصریح کرد: برخی ها ملت را آزار دادند و مسجد و قرآن ها آتش زدند،کشته سازی کردند، جسارت ها کردند و هنوز‌هم بعد از ۱۰سال از آقایان خواهش داریم که حداقل بگویند که آن کسی که قرآن را سوزاند آن را قبول نداریم! و آن کسی که به حضرت امام‌توهین کرد را بگویند قبول نداریم!؛ آقایان از اینجا تا تهران قضیه کاملا روشن است پس جواب بدهید، پس آقایانی که با توهین به اهل بیت پیامبر و قرآن سوزی مخالف نیستی و اعتراص هم‌نمیکنی، مسلمان هستی؟.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:در نهم دی اموال شخصی مردم و اموال عمومی را به آتش کشیدند برخی ها راه را برای دشمن باز کردند و هنوز هم حاضر نیستند خیانتشان را بپذیرند، برخی‌ها هم با دشمنان دوست شدند و در مقابل نظام اسلامی، ولایت و ملت گردنکشی و طغیان کردند.

خطیب جمعه گچساران گفت: برخی ها در فتنه ۸۸با آمریکایی ها و بی‌دین ها دوست شدند و به جان مردم و ملت افتادند و  باید سوال کرد که هنوز رویی هم دارید؟.

وی افزود:  مومن باید هوشیار باشد و به گونه‌ای عمل کند که کفار حربی را به خشم بیاورد و اما آقایان در فتنه ۸۸کاری کردند که جانشین امام زمان(عج) به گریه بیافتند وکاری کردند که نظام را تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند.

حجازی تصریح کرد: این ملت در نهم دی مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و حماسه دیگری خلق کردند و هنوز بعد از ۱۰سال برخی آقایان از عملکردشان در این زمینه خجالت هم نمی‌کشند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: درخطبه نماز جمعه هفته پیش مطلبی عرض شد که شورای نگهبان دقت کنند و مواظب باشند و با دقت و حساسیت و با وسواس لازم دقت کنند کسی که مقابل فتنه ۸۸حرف نمی‌زند و محکوم هم نمی‌کند ،پس چنین کسانی هیچ صلاحیت پست مهمی در امورات کشور را ندارند بنابراین سروران  شورای نگهبان و واسطه ها دقت کنند.

وی افزود: قریب ۳۰۰هزار انسان والا مقام شهید شدند تا مملکت آبرمند و با عزت شود و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود پس باید مجلس که جای بسیار حساسی است انسان متعهد‌، انقلابی و با تقوا و متخصص انتخاب شوند که مقابل دشمن با عزت ایستادگی کنند.

خطیب جمعه گچساران گفت: دوران قبل از انقلاب مملکت زیر یوغ طاغوت بود و برخی ها دوباره هم می خواهند مملکت را به همان دوران برگردانندکه ان شاءلله در تایید صلاحیت ها هم دقت شود.
وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد،هرجا روشنگری باشد فتنه انگیز دستش کوتاه می شود.

حجازی درادامه تصریح کرد:۱۱ دی ماه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار است که این روز بزرگ را به همه عزیزان خاصه پرستاران سرافراز تبریک عرض می کنم؛مقام پرستار بس مقامی بزرگ و ارزشمند و شریف است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president