آوای جنوب

افراد پیشنهادی توسط دولت افراد شایسته پست گرفتن درجمهوری اسلامی ایران نیستند

امام جمعه باشتامام‌ جمعه باشت گفت: اقدام بزرگ دیگر بسیج گروه‌های جهادی است که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و بسیجیان ما در همه اقشار و صنوف مشغول به خدمت به مردم هستند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان آیاتی از قرآن کریم یکی از برجسته‌ترین صفات افراد با تقوا را ایمان داشتن به غیب برشمرد و اظهار کرد: در تفاسیر متعددی آمده که ایمان داشتن به غیب همان ایمان داشتن به وجود امام عصر (عج) است.

امام‌ جمعه باشت در ادامه به حدیث امام کاظم(ع) اشاره کرد و گفت باید به این موارد طبق فرموده امام(ع) توجه کرد: جوانی قبل از رسیدن پیری، سلامتی پیش از ابتلا به بیماری، استفاده از قدرت قبل از ضعیف شدن، ثروت پیش از فقر و آسودگی پیش از گرفتاری که فرصتی‌هایی است که باید غنیمت بشماریم.

وی در تشریح سلامتی قبل از فرارسیدن بیماری گفت: در زندگی امروزه که همه چیز رو به صنعتی شدن دارد و انسان بسیار کم تحرک‌تر و تنوع‌طلب شده است افراد بیشتر باید مراقب سلامتی خود باشند چرا که بسیاری از بیماری‌ها از رعایت نکردن است.

خطیب‌ جمعه باشت افزود: ثروت و سرمایه قبل از فقر دیگر موردی است که همواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که انسان مؤمن با ثروت حلال خود می‌تواند دنیا و آخرت خود را بیمه کند و با بخشش و احکام حسنه دین مبین اسلام مسیر سعادت را بهتر طی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی ـ سیاسی این هفته باشت ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین به همه ملت بسیجی ایران و سبزپوشان سپاه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بسیج متعلق به گروه و قشر خاصی نبوده بلکه تمام ملت ایران در پیکره بسیج قرار دارند.

وی در ادامه به تفاسیر زیبایی از بسیج ادامه داد: بسیج از جمله نهادهای انقلابی بوده که بر عزت و ابهت انقلاب اسلامی افزوده در واقع بسیج به عنوان بهترین پشتوانه انقلاب است و همان شجره طیبه‌ای محسوب می‌شود که توانسته امنیت جامعه ما را در کنار سایر نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران تأمین کند.

امام‌ جمعه باشت یادآور شد: بسیج در هشت سال دفاع مقدس نیز در تمام عرصه‌ها حضور داشت و نتایج ارزشمند و پیروزی‌های خوبی را در هشت سال دفاع مقدس را حاصل کرد اگر چه بسیاری پس از پایان جنگ گمان داشتند که عمر بسیج نیز به اتمام رسیده است اما امام راحل فرمود بر عکس تصور برخی از این افراد بسیج باید گسترده‌تر و بیشتر از پیش در تمامی صحنه‌ها حضور یابد.

خطیب جمعه در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ورود جدی بسیج در عرصه فرهنگی با ایجاد حلقات صالحین را بسیار ارزشمند و مهم دانست که به صورت گسترده در سراسر کشور آغاز شده است.

عبودی دیگر اقدام بسیج را ورود به عرصه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد که با رعایت اصول و شرایط خاص خوب و با ساماندهی‌های مناسب پیش می‌رود.

امام‌ جمعه باشت اقدام بزرگ دیگر بسیج را گروه‌های جهادی دانست که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و بسیجیان مادر همه اقشار و صنوف مشغول به خدمت به مردم هستند.

خطیب جمعه باشت در ادامه سخنان تصریح کرد: بسیج در عرصه رزمی و نظامی آماده بوده و امروز چه فتنه‌گران و چه دشمنان داخلی و خارجی به خاطر اقتدار بسیج جرأت ابراز وجود ندارند.

حجت‌الاسلام عبودی در بخش دیگر سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: به پایان مذاکرات نزدیک می‌شویم و برای تیم مذاکره‌کننده کشورمان آرزوی موفقیت را داریم اگر چه به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و خوشبین بود و به صراحت اعلام می‌داریم که ما منافع ملی خود را برسر هیچ چیز معامله نخواهیم کرد لذا آمریکا باید کوتاه بیاید و از زیاده‌خواهی خود دست بردارد.

وی متذکر شد: سرنوشت کشور ما به این مذارکات وابسته نبوده و ما باید به ظرفیت‌های درونی خود تکیه کنیم چرا که اگر کشوری بر اصول خود پا برجا باشد هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند در امورات آن دخالت کند.

امام‌ جمعه باشت در پایان با اشاره به اقتدار جوانان ما در عرصه علمی خاطرنشان کرد: مسئله آموزش عالی باید هرچه زودتر بر طرف شود همه مردم نگران این موضوع هستند چرا که افراد پیشنهادی توسط دولت افراد شایسته پست گرفتن در نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president