آوای جنوب

اعلام نتیجه آزمایش مسمومیت ۱۴ دانش‌آموز گچسارانی در شورای سلامت

شیررئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: چهارشنبه هفته جاری در شورای سلامت گچساران نتیجه آزمایشات صورت گرفته بر روی ۱۴ دانش‌آموز مسموم شده این شهرستان اعلام می‌شود.

آوای جنوب؛

ستار اسدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی به زمان اعلام نتیجه نهایی دلایل مسمومیت ۱۴ دانش‌آموز گچسارانی اظهار کرد: طی روزهای گذشته ۱۴ دانش‌آموز گچسارانی در مدرسه‌ای با جمعیت دانش‌آموزی ۲۰۰ نفری مسموم شدند که بلافاصله با اعزام آنها به اورژانس درمان‌های سرپایی صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت این رویداد آزمایش‌های صورت گرفته از ۱۴ دانش‌آموز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حوزه معاونان غذا و دارو برای تعیین نتیجه قطعی ارسال شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: به احتمال زیاد نتیجه قطعی این مسمومیت تا روز سه‌شنیه یا چهارشنبه به شبکه بهداشت و درمان گچساران ارسال می‌شود که در این صورت نتیجه در شورای سلامت به اطلاع عموم می‌رسد.

اسدپور در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که آیا با این نظر که دلیل مسمومیت ۱۴ دانش‌آموز ابتدایی گچسارانی مصرف شیر مدارس بوده است، موافق هستید یا نه، گفت: به هر صورت هنوز جواب قطعی این مسمومیت اعلام نشده است اما مسمومیت ۱۴ نفر در روزی که شیر مدارس در میان ۲۰۰ نفر توزیع شده حدس و گمان‌های احتمالی را به این سمت و سو می‌برد.

وی تأکید کرد: البته هنوز هیچ گونه جواب قطعی دال بر مسمومیت دانش‌آموزان بر اثر مصرف شیر ارائه نشده است و جواب قطعی چهارشنبه در جلسه شورای سلامت اعلام می‌شود.

طی روزهای گذشته ۱۴ دانش‌آموز ابتدایی در مدرسه دخترانه شاهد گچساران به دلایل نامعلومی دچار مسمومیت شدند که با اعزام آنها به اورژانس مداواهای لازم صورت گرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president