آوای جنوب

اعتراض مردم گچساران به نگهداری حیوانات خانگی/برخی مشکلات بهداشتی از حبوانات خانگی نشأت می‌گیرد

سگهای-ولگردمدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: یکی از مسائل و نگرانی‌های مهم در حوزه بهداشت در گچساران حیوانات ولگرد همچنین نگهداری حیوانات در منازل بوده که مردم در این خصوص نگرانی و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

آوای جنوب؛

ستار اسدپور بعد از ظهر امروز در شورای سلامت و امنیت غذایی با اشاره به برخی مسائل مهم بهداشتی این شهرستان اظهار کرد: یکی از مسائل و نگرانی‌های مهم در حوزه بهداشت در گچساران حیوانات ولگرد همچنین نگهداری حیوانات در منازل بوده که مردم در این خصوص نگرانی و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: از دادستان خواستار ورود به این مسئله هستیم زیرا مردم شکایات خود را به مرکز شبکه بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به نزدیکی به پایان سال و آغاز سال جدید در نتیجه ورود مسافران و گردشگران به این شهرستان، تصریح کرد: در فصل بهار استقبال خوبی از مناطق مختلف گچساران توسط گردشگران و مسافران به عمل می‌آید به همین دلیل باید به فکر تعطیلات اسفندماه باشیم.

اسدپور ادامه داد: در این راستا شهرداری، میراث فرهنگی و اداره اوقاف و امور خیریه باید نسبت به برطرف کرد برخی مشکلات بهداشتی در مناطق گردشگری و زیارتی اقدام کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی غرفه‌های فصلی در حرم بی‌بی حکیمه(س) گفت: در این خصوص اداره اوقاف باید قبل از راه‌اندازی از شبکه بهداشت استعلام بگیرد تا کارشناسان اقدام به بررسی و جلوگیری از راه اندازی غرفه‌های غیربهداشتی کنند.

اسدپور پسماندهای عفونی را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت گچساران دانست و افزود: در این خصوص باید اقدامات مناسبی در راستای برطرف کردن این معضل ایجاد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به شایعه بیماری آنفلونزای نوع A در گچساران اظهار کرد: این مسئله از طریق شبکه اطلاع‌زسانی شبکه بهداشت همچنین رسانه‌ها به صورت مفصل به اطلاع مردم رسیده است.

اسدپور افزود: در گچساران در این خصوص هیچ مورد فوتی وجود نداشت و از رسانه‌ها تقاضامندیم که رعب و وحشت میان مردم ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه دو مرگ شایعه شده بر اثر آنفلونزای نوع A در گچساران اعلام شده بود، گفت: آنفلونزای نوع A قابل پیشگیری و همانند دیگر موارد مشابه به قابل درمان بوده و تنها مرجع اعلام‌کننده آمار فوتی بیماری‌ها شبکه بهداشت بوده که این شایعه را رد می‌کنیم.

اسدپور افزود: ۴۶ بیمار مشکوک به این بیماری در گچساران وجود داشت که همگی درمان و بهبودی پیدا کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در صورت بروز این بیماری بازهم جای نگرانی نیست زیرا داروی درمان این بیماری به اندازه کافی در شهرستان موجود است.فارس/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president