آوای جنوب

اظهار نظر تاجگردون درباره بیانیه لوزان / این بازی برد – برد است

باید بپذیریم که باید از یک سری از مواضع خود کوتاه بیاییم و این کوتاه آمدن در گذشته نیز تا جایی که به اصول نظام خدشه وارد نکند، سابقه داشته است

تاجگردونرییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: توافق نامه نهایی هسته ای و لغو کامل تحریم ها، پارامترهای مهم اقتصادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آوای جنوب ؛

غلامرضا تاجگردون روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره نتایج نشست لوزان افزود: باید به تیم مذاکره کننده فرصت مناسب داد تا کار خود را انجام دهند و این گام مثبتی است و از روز اول هم گفته ایم که این بازی برد – برد است نه اینکه بازی برد – باخت باشد.

وی افزود: وقتی برد – برد است، باید بپذیریم که باید از یک سری از مواضع خود کوتاه بیاییم و این کوتاه آمدن در گذشته نیز تا جایی که به اصول نظام خدشه وارد نکند، سابقه داشته است.

نماینده مردم گچساران در مجلس اظهار داشت: غرب نیز از یک سری خواسته های خود عبور کرده که یکی از آن ها حذف تحریم ها است و حتی اروپایی ها به آمریکا در روزهای اخیر تذکر داده اند که بحث تعلیق مطرح نیست بلکه بحث لغو تحریم ها را پذیرفته ایم.

وی تصریح کرد: البته هیچ چیز نهایی نشده و باید تا سه ماه آینده مذاکرات ادامه پیدا کند و تمامی بندهایی که در بیانیه لوزان آمده ، باید نوشته شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: به نظر من مذاکرات اثر بسیار مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت و هم رفتار مذاکره کنندگان نیز در مسیر منافع ملی است و کسانی که نگرانند، در اصل، با مذاکره مشکل دارند یعنی آنها به هیچ عنوان مذاکره را قبول ندارند و در نتیجه نباید انتظار داشته باشیم که این گروه از مذاکرات تعریف و تمجید کنند.

وی تصریح کرد: البته بطور یقین رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات نظارت دارند و اگر خطایی از تیم مذاکره کننده سر بزند آن را گوشزد خواهند کرد که نمونه بارز آن احتمال خطا در پذیرفتن توافقنامه ای دو مرحله ای بود که ایشان تذکر دادند و تیم مذاکره کننده نیز همانگونه که در این بیانیه لوزان می بینیم، آن را رعایت کرده اند.

تاجگردون با بیان اینکه فضای مجلس حامی تیم مذاکره کننده هسته ای است، ادامه داد: نمایندگان مجلس در عین حال قراردادی که حقوق ملت ایران را تضییع کند، نمی پذیرند و باید کلیات و جزییات آن را مورد توجه و بررسی قرار دهند.

وی درپاسخ به این سوال که رفع تحریم ها چه تاثیری در رشد اقتصادی آینده کشور خواهد داشت، گفت: توافق نامه نهایی و لغو کامل تحریم ها، پارامترهای مهم اقتصادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، البته نباید انتظار تاثیر در کوتاه مدت را داشت زیرا پس از لغو تحریم های ۱۰ ساله یک کشور، نباید انتظار داشته باشیم که اثری یک ماهه بر اقتصاد داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اثر اقتصادی رفع تحریم ها را بسیار بالا دانست و خاطر نشان کرد: رفع تحریم های اقتصادی، در جریان مبادلات پولی و مالی، فروش نفت، گاز، پتروشیمی، بیمه و سوییفت و حل بسیاری از مشکلات کشور تاثیر دارد و آثار مثبت آن بسیار زیاد خواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president