آوای جنوب

استاندار : کهگیلویه و بویراحمد یکی از چهار استان ناامن غذایی کشور است

استاندار خادمیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان یکی از چهار استان ناامن غذایی در کشور است.

آوای جنوب؛

سیدموسی خادمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفته سلامت و تجلیل از حامیان و دوستداران سلامت در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد‌: شعار ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره برای هفته سلامت شعار هوشمندانه و دقیقی است و مواد غذایی از مرحله تولید تا مصرف باید به خوبی کنترل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خدمات دولت در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: ورود به بعضی از بخش‌ها وظیفه دولت نیست اما موضوع سلامت و درمان مردم مقوله مهمی است که در دولت یازدهم به خوبی به آن پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات درمانی مردم و ارتقاء شاخص‌های درمانی و بهداشتی اهداف دولت برای توجه ویژه به بخش درمان و سلامت است و عملکرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص خوب و قابل قبول است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد رسیدن کالا و مواد غذایی سالم به دست مردم را در کاهش بیماری‌ها بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های صنعتی و شیمیایی امنیت غذایی را تحت‌الشعاع قرار داده که البته در کهگیلویه و بویراحمد این مشکلات به مراتب کمتر از سایر نقاط کشور است.

خادمی تولید محصولات ارگانیک برای سلامتی مردم را تأثیر‌گذار خواند و افزود: تولید محصولات ارگانیک در برنامه چهار ساله دولت تدوین شده و جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر در استان باید محصولات ارگانیک با برند استانی تولید و در اختیار مردم قرار دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از چهار استان ناامن غذایی در کشور است، افزود: ضعف اقتصادی و مالی برای تأمین مواد غذایی بخشی از این ناامنی غذایی است.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای هفت استان کشور و خصوصاً کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ای برای کاهش این مشکل اساسی تدوین کرده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با همکاری تمام بخش‌ها می‌توان مشکل ناامنی غذایی را در کهگیلویه و بویراحمد کاهش و امنیت غذایی در استان را ارتقاء بخشید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president