آوای جنوب

از طلب حلالیت دادستان سابق استان از اصحاب رسانه تا تذکر شدید دادستان جدید به کاندیداهای انتخابات

آوای جنوب
آیین تکریم و معارفه دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دادستان کل کشور در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب ظهر امروز آیین تکریم و معارفه دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دادستان کل کشور در یاسوج برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این آیین ضمن تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت در مکتب عاشورایی بالاترین پاداش مجاهدین راه حق است، شهادت او به وجود آورنده سبک زندگی و مکتب عاشورایی است، شهادت او احیاءکننده تفکر اِسلامی در دنیای کنونی است.

نگین تاجی بیان کرد: در مدیریت جدید دستگاه قضایی بحث تحول متناسب با طرح تحول دستگاه قضایی است، این سند تحول مورد تایید رهبر انقلاب بوده و تاکید دارند که باید اجرایی شود و در موضوعاتی مانند حقوق عامه شاهد کاهش اطلاله دادرسی باشیم.

وی افزود: بیش از هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت، افزایش سه برابری عملکرد قضایی در حوزه بستر رودخانه ها، بهداشت و واحد سلامت و حقوق عامه، استفاده از مجازت های جایگزین حبس و نشست های علمی و تخصصی سبب افزایش کیفیت اراء، طرح های ظرفیت مشترک قضات و وکلا توسط دادگستری استان پیگیری شده است.

نگین تاجی در ادامه گفت: تودیع همکار گرامی و برادر ارجمند که وی فردی پرکار و پرتلاش بوده که در سه ماه گذشته تلاش های خوبی در حوزه اغتشاشات اخیر داشته که سایر اعضای شورای تامین نسبت به وی داشتند، کرمی در دادسرای انتظامی قضات استان ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان گفت: معارفه آقای ملک حسینی را داریم که وی فرد شجاع، مردم دار و قاطع در عمل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه مراسم گفت: فضای کشور در یک شرایط خاص بوده، مهمترین حادثه آغاز گام دوم انقلاب در آستانه دهه فجر و مهمترین جملات از زبان ولی فقیه بیان شده که برای همه مسوولان اثر گذار است.

کلانتری بیان کرد: فوت هموطنان در‌مراسم تشیع شهید سلیمانی، و حادثه سقوط پرواز هواپیمایی که یکی از هم استانی های ما درگذشت را تسلیت عرض میکنم، گاهی اینگونه تصور می شود وقتی عزیزی از دست می رود فکر میکنیم او در بین ما رفته است رهبر انقلاب فرموده است: من به روح شهید سلیمانی تعظیم می کنم که این نشان دهنده شخصیت والای این شهید است، انسانی که قلب خود را از همه محبت ها خالی کرده بود، خداوند محبت او را در دلها قرار داد.

وی بیان کرد: بحث تدبیر و شجاعت را شهید سلیمانی به درستی انتخاب و اجرا می کردند و به یکی از تاثیرگذار ترین افراد در منطقه و جهان تبدیل شد، تمام سران کشورهای دنیا تحت تاثیر این فرد قرار گرفتند.

استاندار به صحبت رئیس جمهور که گفته بود اگر دست مبارک شهید سلیمانی را قطع کردید اما پای شما از منطقه قطع خواهد شد، گفت: امریکایی ها تا یک بامداد عراقی ها را بمباران می کنند اما بعد از شهادت شهید سلیمانی قضیه بر عکس می شود، در طی ۱۰ سال گَذشته کسی جرات پرتاب سنگ‌به پایگاه های آمریکایی ها را نداشته است اما کشور ایران با قدرت و با صلابت پایگاه عین الاسد آمریکایی را مورد اصابت موشک های خود قرار می دهد و این نشان از برکت خون شهید سلیمانی است.

وی‌افزود: فضای رسانه ای استکباری با سانسورهای رسانه اجازه درج تلفات و آسیب ها را نمی داد اما تلفات جدی و زیاد بود، اگر ادعای آنها هم درست باشد شما‌ که می گویید رادارهای ما توان دفع حتی یک پرنده را دارد چطور‌ نتوانستید موشک های کشور‌ ایران را دفع و از خود دفاع کنید.

دادستان سابق مرکز استان در این مراسم گفت: اعتقاد بنده این است اگر بیان عملکردی صورت گیرد شاید جالب نباشد زیرا وظیفه و تکلیف بوده و دوم‌کار همگانی بوده یعنی مجموعه درون سازمانی و برون سازمانی در آن شریک بوده است.

مهرداد کرمی بیان کرد: بیش از ۱۶ سال در مرکز استان در بحث ریاست دادگستری و مدیرکل سازمان بازرسی و دادستان استان، در تمام این سالها سعی شد با صداقت و اخلاص برای رضای خدا کار کنیم و کار مردم را در اولویت قرار دهیم و با احترام انجام دهیم، سعی کردم وظایف را با تمام توان انجام دهم و سعی شد تعامل با دیگر مجموعه ها داشته باشم و احترام همه را در موعد خودش داشته باشم، اما با همه تلاش ها نقص هایی در کارم و قصوراتی داشته و از همه همکاران در داخل مجموعه و خارج از آن طلب حلالیت می طلبم و از خانواده معظم شهدا ‌و ایثارگران و از ریاست دادگستری استان که اسوه اخلاق مداری است و مسوولان دادگستری استان تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: از مجموعه سپاه، نیروهای اطلاعات و نیروهای انتظامی که در سرما و گرما برای امنیت گام برداشتند تقدیر و تشکر میکنم، از اصحاب رسانه، صدا و سیما و روزنامه ها و مجلات محلی که در برخی اوقات سبب اذیت آنها شدیم طلب حلالیت دارم.

کرمی در پایان گفت: آقای ملک حسینی مسئولیت سختی را برعهده داشته و قرعه به نام او افتاد برای او آرزوی موفقیت می کنم

دادستان جدید مرکز استان با گرامی داشت یاد شهید سلیمانی گفت: برنامه ما متناسب با فرمایشات رهبر انقلاب است و فرمایشات آقای منتظری را نصب العین قرار میدهیم، مهمترین مسولیت ها تکریم ارباب رجوع احقاق حقوق عامه است.

علی ملک حسینی بیان کرد: یکی از مشکلات حجم بالای پرونده ها در ورودی دادگاه هاست که بین مردم با خود آنها و بین مردم و ادارات است، یکی از روزنه های فساد و دلائل حجم پرونده ها عمل نکردن به قانون است، اگر قبل از وقوع جرم در ادارات انجام شود بسیاری از تخلفات به دادگاه ها ارجاع نمی شود، در‌حوزه محیط زیست، راه و شهرسازی و منابع طبیعی قانون اختیارات شبه قضایی داده که رفع تصرف و تجاوز کرده تا نیازمند حضور پرونده ها در دادگاه نباشیم.

وی با اشاره به جرائم مربوط به کارکنان دولت گفت: رهبر انقلاب فرمود ” جرم کوچک و حتی یک‌ مورد کارکنان زیبنده نظام نیست “؛ بنابراین از مدیران می خواهیم بر زیرمجموعه خود نظارت داشته تا شاهد فساد و ارتشاء و جرم نباشیم، اگر‌ چنین اتفاقی افتاد یا به صورت کوتاهی است یا عمدی که درصورتی عمدی بودن در خدمت آنها خواهیم بود.

ملک حسینی گفت: مسیر ما دشواری ها خود را دارد و از همه مردم می خواهم فرزند خود را در این مسیر رها نکنید.

دادستان مرکز استان گفت: با نزدیک شدن به انتخابات از همه کاندیدا ها می خواهیم متناسب با قانون گام برداشته و درصورت مشاهده هرگونه تخلفی متناسب با قانون با آنها برخود خواهیم کرد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president