آوای جنوب

مدیرکل میراث فرهنگی

اداره های مختلف هیچگونه آماری در مورد تعداد گردشگران ارایه ندهند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های مختلف اجرایی این استان که در بحث گردشگری دخیل هستند برای جلوگیری از تناقض ارقام و اطلاعات هیچگونه آماری در مورد تعداد گردشگران ورودی در طول سال به استان ارایه ندهند.

آوای جنوب؛

محمود باقری، پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارایه هرگونه آمار، ارقام و اطلاعات در زمینه تعداد گردشگران ورودی به این استان باید تنها بر عهده اداره کل میراث فرهنگی باشد.

وی با اشاره به مطلوب بودن نحوه برخورد مردم کهگیلویه و بویراحمد با گردشگران داخلی و خارجی، بیان کرد: در سال های گذشته عده ای اراذل و اوباش برخوردی ناشایست با گردشگران ورودی داشته اند که این امر موجب بدنام شدن استان شده است.

باقری اظهار کرد: رفع این معضل مهم فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر از سوی خبرنگاران و رسانه های ارتباط جمعی استان است.

وی بر لزوم یکپارچه سازی تبلیغات محیطی انجام شده برای معرفی مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

باقری عنوان کرد: در برخی از جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد خط کشی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به تعداد کافی وجود ندارد که این یک معضل اساسی در زمینه بحث گردشگری بوده و احتمال بروز سوانح رانندگی برای گردشگران ورودی به استان را افزایش می دهد.

وی ابراز داشت: توسعه روزافزون ناوگان حمل و نقل عمومی کهگیلویه و بویراحمد می تواند به تسهیل در رفت و آمد گردشگران به مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری این استان کمک بسزایی کند و به همین دلیل باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

باقری افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات چند روزه پایان ماه صفر لازم است نهادهای مختلف دولتی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کافی برای ارایه خدمات لازم به گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان را داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president