آوای جنوب

خطیب جمعه چرام

ائمه جمعه با هر مسئولی که بوی فتنه بدهد هرگز همکاری نخواهند کرد

امام جمعه چرام گف : ائمه جمعه با هر مسئولی که بوی فتنه بدهد حال چه کوچک باشد و یا بزرگ، هرگز همکاری نخواهند کرد.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه چرام ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی به ما آموخت که در پیچ و خم روزگار و در حالی که دشمن سعی می کند با تبلیغات خود حقیقت را بپوشاند و مسیر شهادت را وارونه جلوه دهد، نباید شهادت و مسیر آن را گم کنیم.

وی افزود : حضرت زینب(س) با بازگشت و سفر دوباره به کربلا به ما فهماند که برای نشان دادن حقیقت و واقعیت، باید سختی اسارت و نیش و کنایه های دشمن را تحمل کرد .

امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: تنها یک مطلب است که می تواند ما را در دنیا عزیز و قدرتمند بدارد و آن داشتن روحیه حسینی است چناچنه حضرت زینب(س) با عشق به امام حسین(ع) توانست یزید و یزیدیان زمان خویش را رسوا سازد.

طزری در ادامه با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و این یکی از مبانی مهمی بود که امام پایه ریزی کرد.

این مسئول ابراز داشت : امروزه یکی از توطئه های دشمنان سکولاریسم کردن دانشگاه ها و دور کردن حوزه ها از علوم پیشرفته روز دنیاست و از این طریق می خواهند حوزه و دانشگاه را به جان هم بیندازند.

خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مسئولین استانی در سخنانی با حضور رسانه ها ائمه جمعه را به کم کاری و دنبال بهانه بودن متهم کرده بود، گفت: شما باید به جای اینکه مسئله عدم حضور ائمه جمعه در برخی از جلسات را رسانه ای کنید به دنبال این باشید که چرا ائمه جمعه در برخی از مراسمات حاضر هستند و در برخی دیگر حضور ندارند.

وی افزود: همه مسئولین باید بدانند که ائمه جمعه در کل استان و سراسر کشور تنها خطی را که قبول دارند؛ خط ولایت است و ملاک برای ما اصولگرا یا اصلاح طلب بودن نیست.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که فتنه خط قرمز ما است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در همین استان ما بعضی از پست ها علیرغم مخالفت شدید ائمه جمعه به کسانی واگذار شد که در فتنه حضور داشته و یا با آن موافق بودند.

طزری در پایان تصریح کرد: ائمه جمعه با هر مسئولی که بوی فتنه بدهد حال چه کوچک باشد و یا بزرگ، هرگز همکاری نخواهند کرد.

گفتنی است از حاشیه های نماز جمعه امروز می توان به پلاکاردها و دستنوشته های جوانان و نمازگزاران چرامی اشاره کرد که روی برخی از آنها شعارهای درباره محکومیت فتنه گران و حامیان آنها نوشته شده بود؛ شعارهای از قبیل ” اعتدالت گر برایت راز هست/راه برگشتن هنوز هم باز هست” و ” رفع حصر فتنه گران خط قرمز ملت است”و

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president