آوای جنوب

آیا اصولگرایان در گچساران به وحدت می رسند ؟

انگار دیروز بود ، اکبر علیزاده فرماندار گچساران بود که خبر پیروزی قطعی غلامرضا تاجگردون را در انتخابات اعلام کرد

۲۶۱۴۴۳_۷۴۷انگار دیروز بود ، اکبر علیزاده فرماندار گچساران بود که خبر پیروزی قطعی غلامرضا تاجگردون را در انتخابات اعلام کرد .

آوای جنوب؛

آیا اصولگرایان در گچساران به وحدت می رسند ؟
ماهها ، روزها ، ساعتها و دقیقه ها به سرعت باد در حال گذر است ..
انگار دیروز بود ، اکبر علیزاده فرماندار گچساران بود که خبر پیروزی قطعی غلامرضا تاجگردون را در انتخابات اعلام کرد .
جعفری ، فولادی و حسینی ، آن روز هرکدام خود را مدعی می دانستند .
آن روزها هرکدام از این کاندیداها در جلساتشان بارهای بار در جمع مردم گفتند طبق آخرین نظرسنجی رأی ۶۰ درصد مردم فلان منطقه ، ۷۰ درصد مردم فلان نقطه و ۵۰ درصد فلان مکان از آن ماست .
آن روزها هیچکس از آنها سوال نکرد این آمار را از کدام نظر سنجی بدست آورده اید …
زمان به سرعت می گذرد و تنها خاطراتش برایمان می ماند .
آن روز دوستان اصولگرا که خود را مدعی می دانستند در کنار دیگر جوان اصولگرا ، هرکدام مشغول تبلیغات و رقابت بودند و در آن سو تنها و تنها یکنفر رقیبشان بود
انتخابات ۴ به ۱ شده بود
نتیجه مثل روز روشن بود ،
دوست ندارم زیاد خسته شوید ، برویم سر اصل موضوع :
دو شب قبل از انتخاباتی که پیروزش غلامرضا تاجگردون بود دوستانی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست ، به این فکر افتاده بودند تا حداقل جعفری و فولادی را به وحدت برسانند .
صحبت هایی بین لیدرهای دو جریان بود ، اما به نتیجه نرسیدند و توافقی صورت نگرفت تا اینکه دقیقه ها و ساعتها گذشت ، صبح شد ، مردم آمدند ، پیر و جوان ، زن و مرد .
آنقدر زود گذشت که هیچکس نفهمید چه شد.
حالا یواش یواش هوا رو به تاریکی می رفت ، صندوقها یکی یکی می آمدند ، گوشی های موبایل از هر صندوق خبر از پیروزی یکنفر می داد.
حالا دوستانی که هرکدام خود را مدعی می دانستند در خانه در کنار هوادارانشان بودند تا اینکه بالاخره سید علی اکبر علیزاده فرماندار گچساران نتیجه را اعلام کرد .

غلامرضا تاجگردون پیروز قاطع انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت .

فردای آنروز کاندیداها گچساران را به مقصد شهرهایشان ترک کردند و رفتند .
عده ای از دوستان اصولگرا زمزمه هایشان این بود که خوب شد ، این درس بزرگی برای این آقایان بود و با چنین جملاتی خود را توجیه می کردند .
اما آنها رفتند .
مردم بسیاری را در این مدت دیده ام ، آنها هم ناراحت هستند .
عده ای گلایه مند هستند که چرا بعد از انتخابات کاندیداها جواب تلفن همراهشان را هم نمی دهند و در این بین عده ای هم گلایه مند از این موضوع ، که اگر قرار است اصول گرایی با تعامل و شک و تردید به میدان بیاید بهتر است نیاید .
اصولگرایی که به آمدن منتجب نیا و مرعشی و … در این برهه واکنش نشان ندهد و در این برهه ها جواب تلفن همراهش را ندهد و بگوید حالا تا بعد… شاید فردا هم … .
با خودم گفتم شاید دوستان از انتخابات مجلس درس گرفته باشند اما نگرفتند
با خود گفتم شاید دوستان از انتخابات ریاست جمهوری درس گرفته باشند که چگونه عارف آرام و بی سر و صدا کنار می رود تا آنجا هم مانند انتخابات گچساران باشد ، اما .
در شرایط کنونی مهمترین نیاز و دغدغه جریان اصولگرایی تعیین ساز و کار برای دستیابی به وحدت و جلوگیری از وقوع اتفاقات تلخ انتخابات ریاست جمهوری است .
امروز مشخص نیست چه کسانی تصمیم آخر را در این جریان خواهند گرفت.
آیا شورای حکمیت ۱۵ نفره عادلانه تصمیم می گیرد؟
شورای حکمیت ۱۵ نفره را چه کسی و یا چه کسانی انتخاب کرده اند؟
آیا ترکیب بندی آنها عادلانه بوده است؟
اینروزها اصولگرایان سنتی جوانان اصولگرا را فراموش کرده اند .
می گویند شورای حکمیت قرار است از بین تمام کاندیداها یکنفر را انتخاب کند و در صورت اعتراض شورای ۵ نفره تشکیل جلسه می دهد .
حال سوال پیش می آید شورای ۵ نفره چگونه انتخاب شده اند؟
شنیده شده امکان این نیز وجود دارد کار به قرعه کشی نیز برسد.
براستی آیا رقیب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، رییس تلفیق باید از میان جام قرعه در بیاید.
بی آنکه نامی از کسی ببرم
حال سوال اینجاست ، شورای حکمیت چه زمانی تصمیم خود را خواهند گرفت در حالی که رقیب آنها در حال تهیه فیلم های تبلیغاتی خود به دست کارگردانان مطرح می باشد . دوستان ما نیز ، جلساتی تشکیل میدهندو با قاطعیت از پیروزی سخن می گویند اما…

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به خوبی به اصوگرایان نشان داد که چند صدایی و رفتن هر کس به راه خود نتیجه ای جز شکست به همراه نخواهد داشت.
از سوی دیگر انتخابات مجلس نیز یک سال و نیم دیگر برگزار خواهد شد و اگر اصولگرایان نخواهند به وحدت و ساز و کار دست یابی به آن بیاندیشند باید کرسی بهارستان را نیز دو دستی تقدیم رقیب خود کنند.
از اینرو این زمان باقی مانده می تواند بهترین فرصت باشد برای اصواگرایان که در وهله اول به درک و شناخت صحیحی از موقعیت خویش دست پیدا کنند و وهله دوم بتوانند راهکارهای ایجاد وحدت که یکی از آنها می تواند تشکیل «شورای مشورتی تمامی اصولگرایان» دقت کنید ” تمامی اصولگرایان ”  باشد را مورد بررسی قرار دهند.
با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. صادق گفت:

    اگر اصولگرایان بخواهند پیروز میدان باشند باید منافع شخصی را کنار بگذارند و به وحدت برسند، عاقلانه است که برای یک بازهم شده، این راهکار را تجربه کنند. در غیر اینصورت به خودشان زحمت ندهند.

  2. ش گفت:

    اصولگرایان به امید خدا باید به وحدت برسند و اگر تقوای الهی را رعایت نکرده و اسیر دام هوای نفس و شیطان شده اند شکست میخورند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president