آوای جنوب

آنچه که در نشست مقابله با کرونا گچساران گذشت/ از جریمه بیش از یک هزار خودرو در طرح محدودیت شبانه تا انجام بیش از ۱۴ هزار تست کرونا در گچساران

آوای جنوب

فرماندار گچساران گفت: خوشبختانه ۹۵درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و من در بازدیدی که داشته‌ام مردم گچساران الحق و انصاف خوب عمل کرده اند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، علیرضا اتابک در هفتاد و یکمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با تسلیت شهادت سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستان و بلوچستان که بی ادعا در حال وظیفه بودند، اظهار کرد: از تمامی ادارات از جمله بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند و جامعه مذهبی، آموزش و پرورش و تمامی ادارات تقدیر و تشکر دارم.

وی با بیان اینکه کرونا حمله خطرناکی را انجام داده است و ما باید هوشیارتر از قبل باشیم، افزود: این جهش انگلیسی خطرناک‌تر و نوع این بیماری شدیدتر است و در روزهای اولیه بیماری قدرت فرد بیمار را می‌گیرد.

فرماندار گچساران اذعان کرد: رسالت ما این است که اطلاع‌رسانی دقیقی در جامعه داشته باشیم و برگزاری هفتگی ستاد کرونا به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه از وضعیت موجود است.

اتابک در ادامه از اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و جریمه خودروها گفت: ما هم ناراحت و نگران می شویم که خانواده ای خودرویش جریمه می شود و مادری می‌آید و می گوید خودرو فرزندش که نان آور خانواده است جریمه شده است.

وی اذعان کرد: در این شرایط رسالت سنگینی بر عهده داریم تا از این شرایط عبور کنیم.

فرماندار گچساران تصریح کرد: خوشبختانه مردم شهر ۹۵درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و من در بازدیدی که داشته‌ام مردم گچساران الحق و انصاف خوب عمل کرده اند.

اتابک افزود: با کسی در زمینه سلامت مردم تعارف نداریم و مردم خوب رصد می کنند و تمام گزارشات را به ما می‌دهند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی عاملان فروش و توزیع اقلام خانوار ابراز کرد: می‌گویند فرماندار گفته است روغن نیاورید من گفته ام تجمع نباشد اما نگفته ام که روغن نیاورید.

بالاترین مقام اجرایی گچساران تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مجاورت با استان‌های جنوبی استعداد این را دارد که سریع وارد شرایط سخت این بیماری شویم و استان خوزستان در مجاورت شهرستان گچساران است و ما مجبور به اعمال سختگیرانه ترددها هستیم.

اتابک با انتقاد از برخی از مسوولان و روسای ادارات به جهت عدم رعایت پروتکل بهداشتی عنوان کرد:زشت است رئیس اداره و بانک ماسک نمی‌زند و باید به طور مرتب تذکر داده شود.

وی در ادامه از عملکرد هلال احمر به جهت برگزاری کلاس های آموزشی تقدیر و تشکر کرد و در ادامه خواستار اجرایی تمامی مصوبات ستاد کرونا شهرستان شد.

فرماندار گچساران از تشکیل گروه فضای مجازی خبر داد و گفت: ادارات عملکرد خود را در گروه ارسال خواهند کرد و مورد پایش قرار خواهد گرفت.

اتابک با بیان اینکه ۲۴ساعته در خدمت مردم هستم، افزود: با توجه به وضعیت نارنجی گچساران تامی اماکن گردشگری تعطیل و شرکت نفت تمام ماموریت‌هایش تعطیل خواهد بود به گونه ای که حتی اطلاع داریم شخص مدیرعامل سفر خود را به خوزستان لغو کرده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی نیروهایی که ناقل بوده‌اند را قرنطینه کرده است، افزود: شهرداری راه های ورودی به شهر را ببندد و نصب بنر و اطلاع رسانی از تلویزیون‌های شهری اطلاع رسانی شود.

فرماندار گچساران با بیان اینکه از شهرداری انتظارات بیشتری داریم و خواستار تشکیل تیم‌های رصد در سطح شهر هستیم، تصریح کرد: شهرداری در بحث آرامستان ها ورود جدی داشته و با توجه به تجمع مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها مسدود و کلیه تشییع جنازه ها در صبح انجام شود.

اتابک با تقدیر و تشکر از عملکرد بازار در زمینه رعایت پروتکل بهداشتی خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از بازار صورت گرفت بازاریان به خوبی پروتکل بهداشتی را رعایت کرده اند هر چند متاسفم که بگویم بازاریان به دلیل اطلاع رسانی ضعیفی که صورت گرفته است تسهیلات خوبی را دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه خواستار گزارش روزانه طرح محله محور شهید سلیمانی شد

انجام بیش از ۱۴ هزار مورد تست کرونا در گچساران/ افزایش نمونه گیری کرونا در اسفند

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۳ مورد تست PCR و رپیدنت از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.

انجام بیش از 14 هزار مورد تست کرونا در گچساران/ افزایش نمونه گیری کرونا در اسفند

 عباس باشتی امروز در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون  ۱۴ هزار و ۳۸۳ مورد تست  PCR و رپیدنت  از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت  شده است.

وی ادامه داد: از مجموع تست‌های دریافت شده  ۱۱هزار و ۵۸۵نمونه تست PCR که  ۳ هزار و ۹۵۳  مورد به بیماری  مبتلا قعطی به کرونا شناسایی شده است.

 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه به اجرای طرح محله محور  شهید سلیمانی اشاره و ابراز کرد:در این زمینه ۲ هزار و ۵۴۳ مورد تست رپیدنت انجام گرفته که در این زمینه ۳۹۵ مورد مبتلا  قطعی به کرونا شناسایی شده است.

 باشتی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۹۰نفر بر  اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گچساران در ادامه با اشاره به پیک جدید کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان  اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا  نمونه  تست کرونا، در شهرستان افزایش یافته است.

 باشتی خاطرنشان کرد: در اسفندماه امسال  تعداد ۳۴۳ مورد تست کرونا دریافت شده که در این مورد ۴۶ مورد مثبت قطعی اعلام شد.

فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی گچساران تا اطلاع ثانوی ممنوع است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: با توجه به شیوع مجدد کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی تعطیل و هیچ گونه فعالیتی ندارند.

فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی گچساران تا اطلاع ثانوی ممنوع است

 رضا شریفی در نشست ستاد مقابله باکرونا اظهار کرد: از ازمان شیوع ویروس کرونا تا کنون نظارت و بازرسی از بازار و صنوف مختلف  به صورت مستمر انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: نظارت و بازرسی از بازار در قالب ۳۵گشت مشترک  با مشارکت اداره تعزیرات، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و ادراه صمت انجام می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: در یک هفته گذشته ۶۸۰ مورد از بازار و صنوف مختلف بازدید به عمل آمده است.

شریفی عنوان کرد: در این مدت ۱۲ مورد از صنف متخلف  به دلیل عدم رعایت پروتکل منجر به ثبت تخلف و برای اعمال قانون  به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه بازاریان در این زمینه همکاری داشته و  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون  بالغ بر ۹۵درصد از بازاریان و پروتکل بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند.

 رئیس ادراه صنعت، معدن و تجارت گچساران  در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع مجدد کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی  تعطیل و هیچ گونه فعالیتی ندارند.

 شریفی افزود: متاسفانه براگزاری مراسمات عروسی به بیرون از شهر کشیده شده که  باید کنترل شود.

انتقاد معاون شبکه بهداشت از شهرداری / انجام نمونه‌گیری کرونا از مسافران در پایانه مسافربری دوگنبدان

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با توجه به این‌که هنوز ورودی شهر بسته نشده است روز گذشته فعالیت‌مان را در ترمینال پایانه مسافربری شهر شروع کرده و در حال نمونه گیری کرونا از مسافران هستیم.

انتقاد معاون شبکه بهداشت از شهرداری / انجام نمونه‌گیری کرونا از مسافران در پایانه مسافربری دوگنبدان

در این نشست رضایی اظهار کرد: شبکه بهداشت  و درما دارای چندین معاونت است که مسوولیت‌های مختلفی بر عهده دارند.

وی با اشاره به دلیل  عدم حضور رئیس شبکه بهداشت در این نشست  اشاره  و سعی بر آن داشت که عدم حضور رئیس شبکه بهداشت را توجیه کند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: الگوی بیماری ما بیشترین تاثیر خود را از خوزستان دارد و تحقیقات ما نشان می دهد که ۲۰ درصد  از  تردد خوزستان در گچساران توقف دارند.

رضایی به پتروشیمی و نفت اشاره و بیان کرد: اگر امروز خوزستان قرمز است و شهرستان گچساران به دلیل مجاورت با استان خوزستان مستعد آن است که به وضعیت قرمز  این بیماری برسد.

وی ابراز کرد:  تیم هایی را  به صورت علمی و حساب شده  تشکیل  و روزانه مشغول کار هستیم و نظارت های خود را در این خصوص انجام می‌دهیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:با توجه به این‌که هنوز ورودی شهر بسته نشده است روز گذشته کارمان را در ترمینال پایانه مسافربری  شهر شروع کرده و در حال نمونه گیری کرونا از مسافران هستیم.

رضایی عنوان کرد: بسیاری از ادارات پای کار نیستند و  ما نه سیاسی می‌گوییم نه چیز دیگری اما شهرداری کجای کار است و باید پای کار بیاید اما شهرداری حتی یک بنر هم نصب نکرده است و این در حالیست که شهرداری باید۱۰درصد در این خصوص هزینه کند.

وی عنوان کرد: وقتی کشور عراق خوزستان را آلوده می کند حتما خوزستان هم گچساران را آلوده خواهد کرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه نقاط تفریحی باید بسته و نظارت شود، اذعان کرد: متاسفانه در این ایام سخت تجمع در آرامستان‌ها مشکلی را برای بازرسان شبکه بهداشت و درمان به وجود آروده است و انتظار می‌رود شهرداری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

بیش از ۱۷۰۰خودرو در طرح محدودیت شبانه گچساران جریمه شدند

فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: تعداد یک هزار و ۷۷۲دستگاه خودرو جریمه شده است که برخی قانون را نقض کرده و پلاک‌های خود را مخدوش کرده که به دادستانی معرفی شده‌اند.

بیش از یک هزار خودرو در طرح محدودیت شبانه گچساران جریمه شدند

سرهنگ سید محمد موسوی در نشست ستاد مقابله با بیماریکرونا شهرستان  اظهار کرد:  با توجه به پیوع مجددکرونا و قرار گرفتن شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی این بیماری بیش از ۳۱۰ مورد بازدید از صنوفمختلف صورت گرفت که منجر به پلمب ۱۶ واحد شد.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته در بازرسی از ۲۵ قهوه خانه در این شهرستان پنج قهوه‌خانه و قلیانسرا در این مدت به دلیل سرپیچی از دستور ستاد کرونا پلمب شد، گفت: فعالیت قلیان سراها و سفره خانه‌های سنتی ممنوع است.

فرمانده ننیروی انتظامی گچساران ابراز کرد: بستن ورودی و خروجی شهرستان نیاز به زیرساخت دارد و آماده این مهم هستیم و تا زمانی که کمربندی فعال نشود نمی توان به درستی ورودی و خروجی شهر را کنترل کرد.

موسوی  در ادامه اذعان کرد: با توجه به شرایط شهرستان و اعمال محدودیت‌ها تردد تعداد یک هزار و ۷۷۲ دستگاه خودرو جریمه شده است  که برخی قانون را نقض کرده  و پلاک‌های خود را مخدوش کرده که به دادستانی معرفی شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران عنوان کرد: در اجرای طرح محدودیت های ترافیکی این تعداد خودروها جریمه ۲ میلیون ریالی شدند.

موسوی تصریح کرد: جریمه تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در سطح شهر ۲ میلیون ریال تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: تجمعات انتخاباتی در شهرستان کمتر شده  و مردم در بحث عروسی ها و عزاداری‌ها به خوبی پروتکل بهداشتی را رعایت و کنترل می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم با توجه به نزدیکی ایام عید مردم به بازار خواهند رفت که در این زمینه باید آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

موسوی ادامه داد: بازار یک سال است  که ضرر داده  و بازاریان مشکل دارند و ما باید کمک کنیم و شهرداری بنرهای آگاهی  خود را بیشتر کند.

وی افزود: افتخار ما این است در خط مقدم هستیم و نگرانی ما  از نیروهای غیر بومی که از خوزستان وارد می شوند، است که  باید در این زمینه کنترل شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران خاطرنشان کرد: آمادگی این را داریم هر دستگاهی که بخواهد با آنها همکاری لازم را داشته باشیم.

بسیج همچنان پای کار/ از توزیع بسته‌های کمک معیشتی تا رصد بازار در گچساران

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: در یک هفته گذشته ۱۹۰ بسته کمک معیشتی در بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

بسیج همچنان پای کار/ از توزیع بسته‌های کمک معیشتی تا رصد بازار در گچساران

سعادت الله عزیزی  در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اجرای طرح محله محور  شهید سلیمانی اظهار کرد:  از زمان آغاز طرح محله محور  تا کنون اقدامات لازم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در سطح ناحیه و پایگاه‌های مقاومت بسیج   محلات در سطح شهر و روستا کمیته‌ها تشکیل شده است و اکنون تیم‌ها در حال فعالیت هستند.

عزیزی ابراز کرد با اجرای طرح  محله محور شهید سلیمانی در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای  عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا در حال اجرا است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه به صورت هفتگی جلسات این طرح در حال برگزاری است، عنوان کرد:  اداراتی که در این طرح مسولیت دارند باید بیشتر پای کار باشند.

 عزیزی ادامه  داد: تیم های متشکل از نیروهای بسیجی  هر ۲ روز یک بار در حال رصد خانوارها و شناسایی بیماران  هستند و اگر علائمی مشخص شود آنها را به شبکه بهداشت معرفی می‌کنند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: هم اکنون تیم رصد با ۲عضو در قالب ۴۰خانوار  وضعیت خانواده ها را  بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به صورت شبانه روز خانوارها را رصد می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: در طرح محله محور شهید سلیمانی بسته های کمک معیشتی و بهداشتی پس از شناسایی در اختیار خانوارهای آسیب دیده از کرونا قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تیم های حمایتی همچنان مشغول فعالیت هستند و در یک هفته گذشته ۱۹۰ بسته کمک معیشتی در بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا  توزیع شد.

 جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی در ۲ گروه  متشکل از نیروهای بسیجی مشغول  رصد بازار هستند که براساس مصوبات بهداشت تذکرات را می دهند.

 

 

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president