آوای جنوب

آنچه که در نشست ستاد مقابله با کرونا در گچساران گذشت: افزایش ۲برابری بستری بیماران کرونایی تا تعطیلی بوستان‌ها و اماکن ورزشی

آوای جنوب:

ابراز نگرانی فرماندار: وضعیت شهرستان گچسارن در مقابله با کرونا بحرانی است

فرماندار گچساران گفت: شب گذشته ۳۸نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری اما اکنون به ۴۳نفر رسیده است و این شرایط بسیار نگران کننده است.

ابراز نگرانی فرماندار: وضعیت شهرستان گچسارن در مقابله با کرونا بحرانی است

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، چهل و هشتمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با ریاست فرماندار و روسای ادرات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه  با اشاره به اینکه شرایط شهرستان بحرانی است و با توجه به این شرایط باید منتظر فاجعه باشیم، اظهار کرد: در هیچ مکانی تجمعات تشکیل نشود.

 وی با اشاره به اینکه سلامت مردم در اولویت است، گفت: از ۲ روز گذشته تا کنون روند بستری بیماران کرونایی  به  بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 فرماندار گچساران  با اشاره به آمار بستری بیماران کرونایی استانافزود: همیشه   گچساران  از لحاظ آمار جز شهرستان سوم و چهارم  در استان بود اما متاسفانه از روز گذشته گچساران در استان شهرستان دوم شده است.

 خوانپایه  با اشاره به روشنایی در پارک و تجمع خانواده‌ها و جوانان در این مکان عنوان کرد:شرکت توزیع برق ملزم است که روشنایی تمامی بوستان ها را قطع کند.

وی همچنین خواستار تعطیلی اماکن ورزشی،تورهای گردشگری و فعالیت هیئت‌های ورزشی شد.

 خوانپایه در ادامه با اشاره به تغییر فصل و فرا رسیدن فصل سرما گفت: با آغاز فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا شرایط  سخت تر خواهد شد.

وی ابراز کرد: افزایش آمار  افراد مبتلا به کرونا و بستری  در بیمارستان‌ها نگران کننده  شده است  و اگر اقدامات عملیاتی انجام ندهیم قطع یقین باید منتظر بحران از جهت افزایش مرگ و میر باشیم.

 فرماندار گچساران بیان کرد: کادر درمان خسته است و بایستی همکاری لازم را با این قشر داشته باشیم.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران ادامه داد: همراهی بیماری آنفولانزا با این بیماری بسیار خطرناک است و شبکه بهداشت و بیمارستان در زمینه خدا سازی بیماران  کرونایی و دیگر بیماران دقت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: استان های همجوار هم مانند استان ما در وضعیت قرمز قرار دارندو بایستی مراودات با این استان‌ها محدود شود.

 فرماندار گچساران در ادامه افزود: ادارات ملزم به رعایت کامل پروتکل بهداشتی هستند و چنانچه که ارباب رجوعی بدون ماسک مراجعه کردند حق اینکه خدمات ارائه دهند. را ندارند.

 وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۳۷ نفر از  شهروندان گچسارانی  به واسطه کرونا جان خود را از دست داده اند که همگی دارای بیماری زمینه‌ای نبوده‌اند.

 خوانپایه افزود: سلامت مردم برای ما مهم است ، هر چند که روند فوتی ها کاهش یافته است اما ابتلا افراد به این بیمار افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در زمینه صنوف پرریسک، بوستان ها و پارک ها تعطیل و از تجمعات خودداری شود.

 فرماندار گچساران اذعان کرد: این روند رو به افزایش است و اگر سختگیریا اعمال نشود  با بحران سختی  روبرو خواهیم شد.

وی  با اشاره به تعطیلی صنوف پرریسک خاطرنشان کرد:  اگر شرایط در یکی  یا ۲ روز آینده تغییر نکند صنوف پرریسک تعطیل می شوند.

 خوانپایه در ادامه  از مسوولان شبکه بهداشت  خواستار پیگیر داروی کرونایی شد و افزود: شب گذشته ۳۸نفر مبتلا به کرونا  در بیمارستان بستری اما اکنون به ۴۳نفر رسیده است و این شرایط بسیار نگران کننده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: گشت های مشترک بایستی فعال تر باشند و اگر صنفی رعایت نکند تعطیل خواهد شد.

وی افزود: در حوزه پایانه مسافربری، جایگاه سوخت اقدامات  لازم در جهت رعایت پروتکل بهداشتی انجام گیرد.

خوانپایه خاطرنشان کرد: متاسفانه  از شهریورماه که ابتلا به کرونا ۴۳ درصد بوده اکنون که به نیمه مهرماه رسیدیم به ۵۶درصد رسیده است.

زنگ خطر در گچساران به صدا درآمد/ افزایش ۲برابری بستری بیماران کرونایی نسبت به ۲هفته گذشته

فرماندار گچساران گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این شهرستان نسبت به ۲ هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته که این امر زنگ خطری برای این شهرستان است.

زنگ خطر در گچساران به صدا درآمد/ افزایش 2برابری بستری بیماران کرونایی نسبت به 2هفته گذشته

 فرماندار گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون   پنج هزار و ۸۰تست کرونا از بیماران  مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.

وی ادامه داد: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از  افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه  ۳۱ درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.

فرماندار گچساران اذعان کرد: از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا ۴۶دهم درصد خانم و ۵۴درصد آقا بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا بیش از ۹۰درصد در سطح شهر و ۱۰درصد در مناطق روستایی شناسایی شده‌اند.

خوانپایه با بیان اینکه متاسفانه ۳۱درصد از افراد مبتلا به کرونا کارمند هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۷ نفر از افراد مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه آمار افراد مبتلا به کرونا در مهرماه روند صعودی داشته است، عنوان کرد: آمار افراد مبتلا افزایش یافته اما درصد فوتی کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۵بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی و نفت گچساران بستری هستند که از این تعداد ۴۳ بیمار در بیمارستان شهید رجایی و ۱۲ بیمار در بیمارستان نفت گچساران بستری هستند.

 خوانپایه از مجموع  یک هزارو ۱۷۲ مورد نمونه آزمایشی تست کرونا  در خرداد امسال ۱۳ درصد مثبت، یک هزارو ۵۶ آزمایش تیر ۴۶ درصد، ۵۰۱ مورد آزمایش مرداد ۵۶ درصد و از ۷۳۹ مورد تست کرونا شهریور ۴۳ درصد مثبت بوده است.

وی افزود: ۵۴۹ مورد تست کرونا طی ۲ هفته گذشته(مهر ماه) در این شهرستان گرفته شد که ۵۳ درصد آن مثبت است.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این شهرستان نسبت به ۲ هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته  که این امر زنگ خطری برای این شهرستان است.

ابتلا ۴۹فرهنگی و دانش آموز گچسارانی به کرونا / حضور دانش‌آموزان در مدارس به صفر رسید

رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: تا کنون۴۹ دانش آموزان و فرهنگی گچسارانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ابتلا 49فرهنگی و دانش آموز گچسارانی به کرونا / حضور دانش‌آموزان در مدارس به صفر رسید

 در این نشست ایوب مقیمی  با اشاره به روند حضور دانش آموزان در مدارس  گفت: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون بنا به گزارش‌های ارائه داده شده روزانه حضور دانش آموزان کاهش  داشته  است.

وی افزود: روند حضور دانش آموزان در حوزه شهری به شدت پایین آمده است که  تقریبا به صفر رسیده ایم اما در روستاها به دلیل نداشتن امکانات زیر ساختی  بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان روستایی در کلاس درس حضور دارند.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: دانش آموزان روستایی  برای حضور در کلاس درس پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت کرده اند.

 مقیمی ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون۴۹ دانش آموزان و فرهنگی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد ۲۵ دانش آموزان و ۲۴  نفر از فرهنگیان گچساران  به کرونا مبتلا شدند.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: تمام تلاش را انجام می‌دهیم که  همین آمار روند کاهشی پیدا کند.

مقیمی با بیان اینکه دستگاه آموزش و پرورش وسیع است، عنوان کرد: آموزش و پرورش گچساران دارای ۴۰۰آموزشگاه و قریب بر ۲۴ هزار دانش‌اموز دارد و یک دستگاه وسیعی است که برای کنترل این بیماری  در مدارس همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها را می‌طلبد.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران  با اشاره به شیوع ویروس کرونا و گسترش آن خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط موجود و بازگشایی مدارس برای بهبودی شرایط انتطار داریم  که شهرداری و شرکت نفت و سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی  برای تامین مواد ضدعفونی و ماسک  و با استفاده  از ظرفیت خیرین و پیمانکاران همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

تعداد مراجعه کنندگان افراد مشکو ک و مبتلا به کرونا در بیمارستان گچساران افزایش یافت

مدیر داخلی بیمارستان شهیدرجایی گچساران با اشاره به افزایش تعداد مراجعه کنندگان گفت: از شب گذشته تاکنون تعداد ۴۳ نفر در بخش کرونایی بیمارستان گچساران بستری شده‌اند.

تعداد مراجعه کنندگان افراد مشکو ک و مبتلا به کرونا در بیمارستان گچساران افزایش یافت

 در این نشست روح الله کهزادی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۲۴ بیماری کرونایی در بخش‌ کرونایی  بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶۱بیمار کرونایی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام شدند، گفت: همچنین ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا  که در بیمارستان شهید رجاییبستری بودن به علت شدت وخامت این بیماری جان خود را از دست دادند.

مدیر داخلی بیمارستان شهید رجایی گچساران   تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰۰ بیمار کرونایی در بخش آی. سی، یو این بیمارستان بستری شدند.

کهزادی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۷ نفر از کادر درمان بیمارستان شهید رجایی به کرونا مبتلا شده‌اند.

 وی با ابراز نگرانی بیان کرد: با تغییر فصل شاهد افزایش تعداد  افراد مراجعه کننده به بیمارستان هستیم

 کهزادی تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون تعداد ۴۳ نفر در بخش کرونایی بستری شده‌اند.

مدیر داخلی بیمارستان شهید رجایی گچساران از افزایش یک بخش به بخش کرونایی گچساران گفت: هم اکنون بخش داخلی بیمارستان تعطیل و به بخش کرونایی اختصاص داده شد.

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president