آوای جنوب

آقای رئیسی امیدواریم با حضورتان ریشه های فساد و نفوذ را بزنید/نمی دانم از درد نان شب برایتان بگوییم یا از زمین های بیت المالی که…

آوای جنوب

با اعلام خبر سفر رییس دستگاه قضا به استان کهگیلویه و بویراحمد بر آن شدم تا از دردی بگویم که سالهاست در این استان ثروتمند کوچک اما فقیر ریشه هایش هر روز و هر روز بیشتر می شود.

از نفوذ می گویم؛ قصد ندارم از بیکاری در ثروتمندترین شهر ایران بگویم که خود قصه پر غصه ای دارد.
آری اینجا گچساران گوشه ای از ایران اسلامی که سابقه انقلابی آن در قبل از انقلاب و تقدیم چند شهید در یک روز و اعتصاب کارکنان نفت و بستن شیرهای نفت ضمن اینکه کمر رژیم طاغوت را شکستند برگ زرینی از خود در تاریخ بجا گذاشتند و تا به امروز در تمامی صحنه های حساس نظام پای کار بوده اند.

آری اینجا مردمانش نان شب را از نانوایی ها نسیه می برند و این حرف من نیست بلکه بیکاری و بافت فرسوده و نداری مردم و توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه و حضور در خانه های مردم نشان داد وضعیت از آنی که فکر می‌کردیم بدتر است.

نمی خواهم از تبعیض ها بگویم که داستانش سر دراز دارد و خود قصه ای است از دردهای این مردم اما از نفوذ برایتان می گویم و خواهم نوشت و خبر از عاقبت خود ندارم و آن نفوذ است.

روزهای گذشته بود که در صحبت هایتان به نکات خوبی اشاره داشتید و برای من به عنوان یک فعال رسانه این نکته حائز اهمیت بود که فرمودید که مردم نمی‌پذیرند که یک فساد مشابه برای چند بار در جامعه تکرار شود؛ باید ریشه‌های مفاسد خشکانده شوند.

آری شما به درستی گفته اید، همه دستگاه‌ها در کشور مأموریت پیشگیری از وقوع جرم دارند؛ نمی‌توان دستگاه و مدیریتی را بدون مأموریت پیشگیری از وقوع جرم تصور کرد. اما…
ماحصل سخنانم همین است که چگونه است که شخص شما در خصوص زمین خواری ها با آن همه جدیت ورود کردید اما شاهد سند زدن هایی هستیم که شبانه رقم می خورد.

شما در این خصوص به دفعات با اشاره به وظیفه مسئولان متولی در مراقبت و حفظ منابع طبیعی، گفته اید: اگر معلوم شد که مسئول و مدیری در زمان خودش، مراقبت لازم را انجام نداده و علیرغم داشتن اختیار، از اختیارات خود برای پیشگیری استفاده نکرده است و این اراضی مورد تصرف قرار گرفته است، جای سئوال از این مدیر وجود دارد ولو اینکه از سنوات سابق باشد.

در ادامه تاکید کرده اید؛ گاهی خسارت برخی از ترک فعل‌ها، از خیلی افعال و فعل‌های بیشتر است؛ یعنی گاهی فردی یک کاری را انجام می‌دهد، ولی گاهی یک وظیفه‌ای در زمان خودش به هر دلیلی انجام نمی‌شود که این قابل تعقیب است؛ چون موجب خسارت‌هایی می‌شود که همواره بر دوش نظام و ملت است؛ لذا معتقدم باید مدیرانی که در ادوار گذشته و در دوره آن‌ها این تصرفات صورت گرفته و معلوم می‌شود وظایف قانونی خود را انجام نداده‌اند حتما جای سئوال وجود دارد و باید پاسخگو نسبت به ترک فعل خودشان باشند؛ چون یک وظیفه قانونی در ارتباط با حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و ثروت‌های ملی بر عهده آن‌ها بوده و در زمان خودشان آن وظیفه بایسته را انجام نداده‌اند و اگر معلوم شود در زمان خودشان قصور و یا تقصیر داشته‌اند حتما قابل تعقیب هستند و نباید از این ترک فعل‌هایی که خسارت برخی از آن‌ها از یک فعل بیشتر است، با مسامحه برخورد کنیم تا مدیریت در جامعه بداند در همه زمان‌ها باید نسبت به مقطع خودش پاسخگو باشد و این موضوع حتما باید مورد پیگیری قرار گیرد.
جناب آقای رئیسی برای ادعای سخنانم شما را به بازدیدی کوتاه در سایت دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرگزاری های استان در یکسال گذشته دعوت می نمایم تا مشاهده نمایید و این تنها بخشی از زمین هایی است که رفع تصرف شده است از دست سودجویان در آمده است و مابقی همچنان..
آری من هم با شما موافق هستم ریشه های فساد یاید خشکانده شود اما چگونه است که سالها فقط فقط از رفع تصرف ها می شنویم و همچنان ادامه دارد.
آری مگر وسعت گچساران چقدر است که به نماد زمین خواری تبدیل شده است؛ نگاهی به گزارش عملکردهای دادستان ها در سال های اخیر و رفع تصرف ها خود بخشی است که دیده شده است اما هنوز این ماجرا ادامه دارد و خواهد داشت و به راستی می دانیم ریشه در کجاست اما…
جناب آقای رئیسی درد است در شهری که مردمانش با بیکاری و تبعیض روبرو هستند و برخی به نان شب محتاج هستند درد است هکتار هکتار زمین بیت المال بی آنکه آب از آب تکان بخورد شبانه سند بخورد و بنام خاص ها شود.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president