آوای جنوب

۲۰ خردادماه و آغاز رسمی فعالیت داوطلبان انتخابات میاندوره مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا

آوای جنوب،

به گزارش آوای جنوب ، رقابت نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر در این شهرستان از ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۰ خردادماه رسما آغاز شد.

 

علیرضا اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای جنوب اظهار کرد: با رد اعتبارنامه نماینده سابق گچساران و باشت اولین میاندوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابت ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در گچساران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۲۱ داوطلب انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه «گچساران و باشت» نام نویسی  کرده که از این تعداد داوطلبان بعد ازگذراندن فرآیند انتخابات از تایید صلاحیت ها و انصراف هم اکنون هشت نفر با هم در این شهرستان به رقابت خواهند پرداخت.

فرماندار گچساران ابراز کرد: براساس قرعه‌کشی که با حضور رئیس ستادهای داوطلبان  انتخاباتی میاندوره مجلس صورت گرفته زمان سخنرانی هر کاندیدا در شهرستان‌های باشت و گچساران مشخص شد.

وی عنوان کرد: سخنرانی نامزدها انتخاباتی میان دوره ای مجلس از ۲۲ تا ۲۶ خرداد امسال در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۷ الی ۱۹ در شهرستان های باشت و گچساران  در فضای باز برگزار می‌شود.

اتابک  در ادامه از برپایی ستادهای انتخاباتی در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: هر کدام از کاندیدا در سطح شهر دوگنبدان می‌تواند یک ستاد زنان و یک ستاد مردان داشته باشد و بیشتر از آن ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی ستادهای انتخاباتی در معابر و خیابان های اصلی شهر تدابیر لازم اندیشیده شده است،  اذعان کرد: از فلکه سه راهی تا دو راهی بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان  فعالیت ستادها ممنوع بوده و ملزم به رعایت قانون هستند.

فرماندار گچساران در ادامه از آغاز زمان تبلیغات رسمی  در شهرستان خبر داد و گفت:  رقابت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر در این شهرستان از ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۰ خردادماه  به صورت رسمی آغاز شده است.

اتابک خاطرنشان کرد: تمام نامزدهای انتخابات حوزه گچساران موظف هستند ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات، تمام فعالیت‌های تبلیغاتی را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: ۴۲۶ داوطلب برای کسب ۱۸۲ کرسی شورای اسلامی شهر و روستا و یک کرسی میان دوره ای مجلس نام نویسی کرده اند.

فرماندار گچساران اذعان کرد:۹۲ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند که بعد از تایید صلاحیت ها و انصراف هم اکنون ۷۵ نفر با هم رقابت می کنند.

وی بیان کرد: رای دهندگان در روز اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی این شهر تنها می توانند اسامی هفت نامزد را قید کنند.

اتابک افزود: ۴۰۲ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی روستا گچساران در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند که ۲۴ نفر از آنها انصراف و رد صلاحیت شده اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۷۸ داوطلب روستایی برای کسب ۱۷۵ کرسی با هم رقابت خواهند کرد.

گفتنی است، ۲۸خرداد امسال در شهرستان های گچساران و باشت شاهد برگزاری سه انتخابات شامل انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president