آوای جنوب

شورای فنی استان پیشرفت پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد/جذب اعتبار در برخی دستگاه های اجرایی صفر است/محور پاتاوه و سی سخت اعتبار ویژه گرفتند

آوای جنوب

شورای فنی استان صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد تا در این نشست رئیس گروه نظارت سازمان برنامه بودجه استان آخرین وضعیت پروژه های راه و شهرسازی استان را تشریح کند.

به گزارش آوای جنوب سیاوش فرهادی گفت : تعریض محور چرام دهدشت قرار بود ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که تا کنون فقط ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاکبرداری های انجام شده مشکلاتی را ایجاد کرده و ممکن است هر لحظه ای سانحه ای در این محور رخ دهد.

وی بیان کرد: آسفالت محور دهدشت سوق در محل تقاطع و اتصال روستای کل قیصر پروژه دیگر است این محور نیز تنها چند متر آسفالت نیاز دارد که نیاز است سریع تر اقدام شود وجود قوس های مختلف نیز بسیار خطرناک است و تصادفات زیادی در این محور رخ داده است .

فرهادی بیان کرد: چهارراه دهدشت چرام که قرارداد آن سال ۹۳ انعقاد شده و قرار بود ۱۲ ماهه به پایان برسد تا کنون این اتفاق رخ نداده و کار تکمیل نیست.

رئیس گروه نظارت سازمان برنامه بودجه استان بیان کرد: تعریض چرام دهدشت را داریم که به بهره برداری رسیده است اما هیچگونه علایم راهنمایی و رانندگی در این محور نصب نشده و بسیار خطرناک است، این محور به خط کشی و علائم نیاز دارد.

فرهادی بیان کرد: تعریض دهدشت سه راهی طولیان از دیگر پروژه ها است که از سال ۹۹ انعقاد قرار داد شده است اما به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی کمی داشته است .
نیک اقبالی گفت: بخشی از این طولیان آسفالت شده است و فقط ۵۰۰ متر آن مانده است و یک پل به خاکریزی نیاز دارد پروژه شروع شده است و قیر آن نیز تهیه شده است، اکنون زیربار ترافیک رفته و خط کشی هم شده است.

رئیس گروه نظارت سازمان برنامه بودجه استان در خصوص وضعیت پروژه های دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارستان چرام ۲۸ درصد، لنده ۳۷ درصد ، لیکک ۸۳ درصد و کلینیک دهدشت ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کیومرث حاجی‌زاده صبح امروز در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای اولین بار رشد قابل توجهی در بودجه استان در بخش عمران اتفاق افتاده است.

وی به اعتبارات در بخش‌های مختلف از جمله محرومیت زدایی، آب و راه و لحاظ اعتبارات سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: برای جاده سی‌سخت به یاسوج در سفر ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

نیک اقبالی ابراز کرد: برای اتمام پروژه‌های راه روستایی با پیگیری‌های انجام شده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه اختصاص یافته‌ است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌ها با گذشت ۸ ماه از سال، گفت: برخی از دستگاه‌ها در جذب اسناد صفر هستند، با توجه به رشد اعتبارات مناسب و سه برابری نسبت به گذشته، فرصت مناسبی ایجاد شده که باید در جذب این اعتبارات دقت لازم صورت گیرد.

حاجی زاده با بیان اینکه جهش خوبی در شروع پروژه‌ها داریم، تصریح کرد: خبر شروع بکار پروژه آبرسانی شهر لیکک خوشایند بوده و باید تلاش مضاعف برای حل معارضات با میراث فرهنگی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیارد تومان به جاده پاتاوه ـ دهدشت اختصاص داده شد و این پروژه در یکسال و نیم اخیر با پیشرفت مناسبی روبه‌رو بوده‌ است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برای اتمام برخی از پروژه‌ها نیاز به حرکت جهادی بوده و سه دستگاه آب، راه و ورودی شهرها و مبلمان شهری در استان در اولویت برای اتمام پروژه‌ها هستند و باید دستگاه‌های متولی علاوه بر جذب اعتبارات نسبت به اتمام پروژه اهتمام داشته باشند.

حاجی‌زاده ادامه داد: در ۹۵ درصد از پروژه‌ها مشکل اعتبار نداریم و به درازا کشیدن تکمیل پروژه‌ها در استان به یک معضل تبدیل شده و دستگاه‌ها در تعامل با هم دقت بیشتری داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از بازدید پروژه، برگزاری جلسات شورای فنی تعامل با بخش خصوصی برای تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌ها است.

حاجی‌زاده به بلاتکلیف ماندن سه پروژه بهداشتی درمانی و احداث سه بیمارستان در شهرستان‌های لنده، چرام و بهمئی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در انتخاب پیمانکار دقت کند و سعی شود پروژه به یک شرکت بیمارستان ساز تحویل داده شود تا در اجرای کار با توجه به اهمیت موضوع به مشکل برخورد نکنیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president