کد خبر : 40945
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 - 13:37

انتقاد معاون استاندار از بزرگنمایی خشونت اجتماعی در دیشموک/رسانه‌ها رعایت نکنند برخورد می‌کنیم

انتقاد معاون استاندار از بزرگنمایی خشونت اجتماعی در دیشموک/رسانه‌ها رعایت نکنند برخورد می‌کنیم

.

آوای جنوب
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بزرگنمایی آسیب‌های اجتماعی دیشموک در برخی رسانه‌ها انتقاد کرد و اخطار داد که در صورت ادامه روند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، نشست شورای اجتماعی شهرستان با محوریت آسیب‌های اجتماعی بخش دیشموک امروز به ریاست معاون امنیتی سیاسی استاندار در دهدشت برگزار شد.

احد جمالی در این نشست، با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌های استان در انعکاس معضلات اجتماعی اظهار داشت: برخی رسانه‌ها تعهد اخلاقی، انسانی و انصاف دارند و منشأ خدمت‌اند اما درصد قابل توجهی که تعدادشان کم نیست متأسفانه تعهد لازم ندارند و به مسائلی دامن می‌زنند غافل از اینکه سرور سایت‌ها در اسرائیل یا آمریکا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این رسانه‌ها در بیان آسیب‌های اجتماعی بزرگنمایی و سیاه‌نمایی دارند به این افراد اخطار داد متوجه جریانات باشند.

جمالی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ خبر منفی که به شورای کشور می‌رسد دو تا سه مورد مربوط به کهگیلویه است و این خیلی بد است،افزود: اگر به روند خود ادامه دهند قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی گفت: اصل قضیه خشونت اجتماعی به باورهای دینی و نوع برخوردهای اجتماعی برمی‌گردد باید باورهای دینی به ویژه در قشر زنان تقویت شود.

این مسؤول تصریح کرد: باید بپذیریم زندگی عشیره‌ای برخورد هیجانی و احساسی دارد و منجر به آسیب‌های جبران ناپذیر می‌شود.

جمالی با بیان اینکه متأسفانه یک مسئله ضد ارزشی را در جامعه به صورت ارزش تلقی می‌کنیم برخی فکر می‌کنند که خوب است، ادامه داد: برای جامعه عشایری وهن است خودکشی را یک افتخار بدانند و تشییع جنازه باشکوه و تشریفات آنچنانی داشته باشند.

وی گفت: باید این نوع آسیب به عنوان یک مسئله ضد ارزش تلقی کرده و مقابله کنیم.برای این کار نیاز هست که فرهنگ‌سازی شود و کار مستمر نیاز دارد.

جمالی با بیان اینکه خیلی از معضلات اجتماعی گسیختگی در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: ضعف باورهای دینی، ضعف مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری اجتماعی به طور کلی از عوامل بروز این آسیب است.

این مسؤول تصریح کرد: پایلوت شدن دیشموک در بحث آسیب‌های اجتماعی را در سطح ملی شخصا پیگیری می‌کنم.

وی تشکیل کارگروهی متشکل از امام‌ جمعه، فرماندار و ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی را از دیگر راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دیشموک برشمرد و گفت: هر ۱۵ روز یکبار از این کارگروه گزارش کار می‌خواهیم.

جمالی همچنین از طرح‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اعلام حمایت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.