آوای جنوب

فرماندار گچساران در جمع مدیران: وظیفه شورا فقط تغییر شهردار نیست/برای گرفتن پست و سمت بالا اینجا قرار نگرفته‌ام/چرا شهرداری این اجازه را به خود می‌دهد+تصاویر

وضعیت اسفناک دفع زباله‌های عفونی ساختمان پزشکان گچساران/وظیفه شورا فقط تغییر شهردار نیست

آوای جنوب

در نشست شورای سلامت گچساران موضوعات مهمی از جمله وضعیت اسفناک دفع زباله‌های عفونی ساختمان پزشکان گچساران مطرح شد.

عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در اولین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با حضور روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبات سال گذشته که از طریق شبکه بهداشت و درمان گچساران به ادارات و نهادها در زمینه اصلاح برخی از ساختارهای موجود مانند جمع‌آوری نخاله ساختمانی، جمع‌آوری صنوف آلاینده و جمع‌آوری زباله‌های عفونی پزشکی صورت گرفته اما از طریق ادارات پاسخی ارائه نشده است.

http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?271953/1499

فرماندار گچساران با اشاره به کلینیک سینا ساختمان پزشکان گفت: وضعیت اسف‌ناک در کنار ساختمان پزشکان گچساران مورد تاسف است که برای دفع زباله‌های عفونی بیماران مراجعه کننده به پزشکان در این ساختمان برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است و چگونه پزشکان این اجازه را به خود می‌دهند که این نمای زشت در کنار ساختمان پزشکان به وجود بیاید.

http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?271951/1497

رحیمی با اشاره به وظایف شورای شهر گچساران اذعان کرد: وظایف شورا آن نیست که فقط شهردار را باید عوض کنند و چرا اعضای شورای شهر در زمینه اجرا نشدن برخی از کارهای کوچک از شهردار سوال نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: هنوز بعد از چهار سال که از مصوبات دفع زباله‌های عفونی می‌گذرد جایگاهی مشخص نشده است.

http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?271952/1498

رحیمی عنوان کرد: چرا شهرداری این اجازه را به خود می‌دهد که فرماندار و حراست فرمانداری در زمینه کارهای انجام نشده توسط شهرداری به این موضوع دخالت کندو ما برای گرفتن پست و سمت بالا اینجا قرار نگرفته‌ایم بلکه دلمان برای این شهر می‌سوزد.

رحیمی با اشاره به مصوبه سال گذشته در مورد رابط سلامت ادارات با شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: آقای رئیس اداره معرفی رابط بهداشت بین ادارات و شبکه بهداشت چرا صورت نمی‌گیرد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران ادامه داد: چرا از بین ۴۰ اداره موجود تنها ۱۵ اداره رابط سلامت خود را به شبکه بهداشت و درمان معرفی کرده است و جواب ندادن به نامه فرماندار یعنی عزل آن رئیس باید صورت بگیرد.

برنامه‌های هفته سلامت در گچساران تشریح شد/ اعزام تیم پزشکان متخصص به مناطق محروم گچساران
توسط رئیس شبکه بهداشت گچساران برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان تشریح شد.

هایده حافظ قرآن ظهر امروز در اولین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی سالجاری که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت که در کشور ایران از تاریخ ۱ الی ۷ اردیبهشت سالجاری در سراسر کشوربا اجرای برنامه‌های متنوعی در جهت ارتقای سلامت و امنیت غذایی و با شعار زندگی شالم و باامید و نشاط در سطح شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال جهانی گفت: در جهان شعار هفته سلامت بیایید درباره افسردگی حرف بزنیم نامگذاری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: اما در کشور ایران این شعار فرق کرده و کشور ما با شعار زندگی سالم و باامید و نشاط به این موضوع می‌پردازد.

حافظ قرآن با اشاره به روزشمار هفته سلامت اذعان کرد: در این زمینه باید فرهنگ سازی و ارتقای سلامت و تاکید بر سلامت و بهداشت مردم انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: در روز اول هفته سلامت که از یک اردیبهشت ماه سالجاری روز جمعه با شعار  تحرک بدن، تفریحات سالم و فعالیت گروهی انجام می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: این روز با اجرای برنامه همایش پیاده‌روی عمومی از پارک دوستی تا اداره شبکه بهداشت و درمان، عیادت بیماران بیمارستان شهید رجایی با حضور امام جمعه و مسوولان شهرستانی و همچنین سخنرانی دکتر سبز معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در زمینه دستاورد طرح تحول سلامت در شهرستان خواهد پرداخت.

وی به روز دوم هفته سلامت اشاره و عنوان کرد: روز دوم با شعار غذای سالم و جامعه سالم و با برنامه‌هایی نظیر افتتاح چادرهای سلامت در مرکز بهداشت جامعه زنده یاد شکیبایی و شهید مطهری به منظور سنجش قند، وزن، فشار خون، قند خون مراجعین و همچنین نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اصحاب رسانه خواهد بود.

حافظ قرآن ادامه داد: روز سوم با شعار سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی که با حضور پرسنل شبکه بهداشت و درمان جهت اهدای خون اجرا خواهد شد.

این مسوول به روز چهارم هفته سلامت اشاره و بیان کرد: روز چهارم با شعار طرح تحول سلامت، ارتقای کیفیت زندگی که با برنامه‌های همایش تجلیل از فعالان و حامیان سلامت با حضور مسوولان ادارات و اعزام تیم پزشکان متخصص به مناطق محروم شهرستان گچساران انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به روز چهارم و پنجم این هفته گفت: در روز سه شنبه با شعار دین، معنویت، سلامت روان و روز چهارشنبه با شعار هنر و رسانه و سواد سلامت و با اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری نمایشگاه نقاشی با محوریت شعار هفته سلامت که با همکاری اداره آموزش و پرورش در سالن وحدت برگزار و همچنین برگزاری جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی  و همچنین تجلیل از فعالان سلامت انجام می‌گیرد.

حافظ قرآن به روز هفتم اشاره و خاطرنشان کرد: روز هفتم هفته سلامت به پاکسازی مناطق گردشگری شهرستان گچساران که با همکاری اداره حفاظت از محیطزیست صورت می‌گیرد.

توزیع پوستر هفته سلامت در مدارس گچساران/تجلیل از مدیران نمونه مدارس گچساران در حوزه سلامت
رئیس آموزش و پرورش گچساران برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش این شهرستان را تشریح کرد.

سید ظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در اولین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سالجاری به مناسبت هفته سلامت که با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۳۰۰ پوستر با موضوع روز شمار هفته سلامت از امروز در بین مدارس این شهرستان توزیع شده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: ارسال بخشنامه جهت هماهنگی با کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با موضوع اصلاح الگوی تغذیه سالم و همچنین تجلیل از مدیران، معلمان و دانش‌آموزان فعال سفیران سلامت یکی  دیگر از برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش گچساران است.

وی به دیگر برنامه‌های هفته سلامت اشاره و بیان کرد: برگزاری برنامه نمادین هفته سلامت در دبستان نرگس در روز دوم هفته سلامت انجام می‌گیرد.

پورالحسینی عنوان کرد: برگزاری کمپین آموزشی با هدف اصلاح الگوی تغذیه سالم جهت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی که این برنامه در مدارس دبستان شاهد علی اکبر، دبستان صنعت نفت پسرانه، شهید تندگویان انجام می‌پذیرد.

این مسوول به دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت اشاره و اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار دانش‌آموزان سفیر سلامت در سالن وحدت، همایش تجلیل از همکاران فعال سلامت و تهیه آلبوم نمایشگاه عکس در این هفته برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: برپایی چادر سلامت به منظور چک کردن فشار خون و قند خون  به مناسبت هفته سلامت برپا خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president