آوای جنوب

غفوری فرد: حضور رمضانی در دانشگاه یاسوج غیرقانونی است

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از سرپرستان دانشگاه‌ها با وجود اینکه شورا ی عالی انقلاب فرهنگی به آنها رای نداده، برخلاف قانون به کار خود در دانشگاه ادامه می‌دهند.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب، حسن غفوری‌فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حضور سرپرست در دانشگاه بیش از ۶ ماه خلاف قانون است، اظهار داشت: بعضی از سرپرستان نیز در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی صلاحیت مطرح شدند، اما رای نیاورند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

سرپرستی ۳ دانشگاه‌ غیرقانونی است

وی افزود: سرپرست دانشگاه خوارزمی از جمله این افراد است که علیرغم رای نیاوردن در شورا و با وجود اینکه ۶ ماه از سرپرستی‌اش می‌گذرد همچنان به کار خود در دانشگاه بر خلاف قانون ادامه می‌دهد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که چه کسی در این میان کار خلاف قانون انجام می‌دهد. سرپرست دانشگاه یا وزارت علوم، یادآور شد: قطعا سرپرست دانشگاه، من از جلسه شورا که بیرون آمدم به ایشان پیام دادم و این مسئله را اعلام کردم. وی همانجا باید استعفا می‌داد. کسی در که در شورا رای نیاورد، ماندنش حتی یک ثانیه دیگر در دانشگاه خلاف شرع و قانون است.

غفوری‌فرد تصریح کرد: سرپرست دانشگاه اعلام کرده چون شورا این مسئله را رسما به او اعلام نکرده به کارش ادامه می‌دهد، اما به هر حال به ایشان گفته شده که در جلسه رای نیاورده است. با این وجود در حال حاضر دو کار خلاف قانون در دانشگاه خوارزمی در حال انجام است. حضور سرپرستی که از مدت حضورش بیش از ۶ ماه می‌گذرد و در کنار آن این سرپرست از شورا رای لازم را کسب نکرده است.

وی با اشاره به برخی از سرپرستان دانشگاه‌های دیگر که وضعیت مشابه دانشگاه خوارزمی را دارند، گفت: دانشگاه یاسوج و اصفهان نیز سرپرستان آنها در شورا رای نیاورده و به آنها گفته شده است، اما همچنان در دانشگاه هستند و این در حالی است که هم بودن این افراد در دانشگاه خلاف قانون است و هم کارهایی که در این خصوص انجام می‌دهند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: من جلسه نسبتاً طولانی با آقای فرجی‌دانا و نجفی درباره این مسائل داشتم که امیدواریم این مسائل برطرف شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president