آوای جنوب

عبور بام نفت ایران از پیک پنجم کرونا/تزریق بیش از ۷۳هزار دوز واکسن در گچساران

آوای جنوب

رضایی گفت:این روزها میزان بستری ها درگچساران با کاهش روبرو بوده، بنابراین قصد داریم مرکز واکسیناسیون جدیدی را هم در دانشگاه آزاد شهرستان راه اندازی کنیم.

سید امین رضایی،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران؛ در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت:از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان ۵۲ هزارو ۳۳۰موردتست کرونا از شهروندان اخذ شد که از این تعداد نیز ۱۶هزارو ۱۶نفر مثبت بوده اند، بنابراین تاکنون نیز ۱۵هزار و ۲۴۵نفر بهبود یافته اند که نسبت به میانگین کشوری هم بالاتر است.

وی افزود:متاسفانه تاکنون ۲۱۰نفر در این شهرستان براثر کرونا جان باخته اند، اگرچه در پیک پنجم شاهد از دست دادن بسیاری از همشهریان مان بودیم اما درخصوص مقایسه با همین شاخص در سطح کشور و استان به تیع شاخص فوتی ها در گچساران نیز پایین تر بوده است.

رضایی ادامه داد:در خصوص اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا ، همچون همیشه بحث آموزش با توجه به زیرساخت های موردنظر با جدیت دنبال شده است که مراحل بعد نیز بحث بیماریابی به صورت فعال و غیر فعال با همکاری تیم های سیار و مرکز کووید ۱۹در مرکز “زنده یاد شکیبایی” را داریم که در دو نوبت صبح و عصر کار نمونه گیری و خدمات دهی با حضور پزشک صورت می گیرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:در بحث واکسیناسیون تا این لحظه ۵۰هزارو ۳۸۳نفر دوز اول را دریافت کرده اند،۲۲هزارو ۸۵۰ نفر هم دوز دوم را دریافت کره اند که به صورت کلی ۷۳هزارو ۲۳۳واکسن در این شهرستان تزریق شده است.

وی درادامه اظهارکرد:در خصوص واکسیناسیون نیز پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان در حال خدمات رسانی به شهروندان محترم است ،مرکز واکسیناسیون کانون جوانان بسیج،مرکز واکسیناسیون مصلی نماز جمعه،مرکز واکسیناسیون شرکت نفت وگاز،مرکز واکسیناسیون مجتمع پتروشیمی و مرکز واکسیناسیون سد و نیروگاه چمشیر در حال فعالیت هستند.

رضایی افزود:اقدام دیگر اینکه کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و همچنین پایگاه های سلامت در سطح شهر و خانه بهداشت های روستایی به منظور انجام واکسیناسیون فعالیت دارند که در این راستا نیز چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری در مناطق کوی کارکنان دولت،پانصد دستگاه،مرکز شهر و نیز محله شهید کیامرثی راه اندازی شده است.

رضایی گفت:با این وجود نیز چهار مرکز جامع خدمات سلامت در دهستان های لیشتر،امامزاده جعفر،بویراحمد گرمسیرو باباکلان نیز راه اندازی که در حال خدمات رسانی به روستاییان و جامعه عشایری شهرستان هستند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:اما اقدام خوبی که بازهم در این مدت نیز شکل گرفت راه اندازی تیم سیار واکسیناسیون در سطح شهرستان بود که این تیم سیار چندهدف را دنبال می کند در گام اول کلیه افرادی که به هر دلیلی (معلولیت_حرکتی)قادر به حضور در مراکز واکسیناسیون نیستند ،گام بعدی نیز کمپ های ترک اعتیاد و مراکز وابسته به بهزیستی است که این تیم سیار به زودی هم بحث واکسیناسیون بازاریان و اصناف را در برنامه دارد.

وی گفت:بنابراین قصد داریم مرکز تجمیعی جدیدی را هم در دانشگاه آزاد گچساران راه اندازی کنیم که درحال آموزش افرا برای این منظور هستیم که درادامه نیز کار واکسیناسیون کلیه دانشجویان را در دانشگاه ها هم داشته باشیم.

رضایی اظهارکرد: این روزها میزان بستری ها درگچساران با کاهش روبرو بوده و در حال حاضر ۲۹نفر در مراکز درمانی شهرستان بستری هستند و این موضوع بیانگر این است که در حال عبور از پیک پنجم کرونا هستیم،اما با این وجود بهترین فرصت برای تزریق واکسیناسیون در این شهرستان است هرچند انتظار می رود که شهروندان گرامی همچنان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دوری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی بازهم کادر بهداشت ودرمان را یاری کنند تا از بروز پیک های بعدی در این شهرستان نیز جلوگیری شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president