آوای جنوب

لُرهای لیگ، حافظان دروازه‌های تیم ملی+تصاویر

۴ گلر از ۷ گلر دعوت شده دو تیم ملی بزرگسالان و امید از قوم اصیل لر هستند: بیرانوند، مظاهری، فرعباسی و اسماعیلی

۴ گلر از ۷ گلر دعوت شده دو تیم ملی بزرگسالان و امید از قوم اصیل لر هستند: بیرانوند، مظاهری، فرعباسی و اسماعیلی.

اردوی تیم های ملی بزرگسالان و امید ایران در تهران برگزار می شود و این تیم ها خود را برای مسابقات پیش رو آماده می کنند.

تیم ملی بزرگسالان در راه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین باید این هفته به مصاف کامبوج در ورزشگاه آزادی برود و سپس در بحرین، به مصاف تیم ملی این کشور برود، تیم ملی امید نیز برای رسیدن به المپیک با تیم های ازبکستان، کره جنوبی و چین هم‌گروه است.

 

 

گلرهای دو تیم ملی اما از ۶ باشگاه لیگ برتری هستند، پیام نیازمند و رشید مظاهری دو گلر تیم های سپاهان و تراکتور آذربایجان در ۶ بازی لیگ برتری کلین شیت کرده اند و اکنون در تیم ملی رقیب هستند. دیگر گلر تیم ملی نیز علیرضا بیرانوند از تیم پرسپولیس است.

 

در تیم ملی امید تنها حبیب فر عباسی این فصل به میدان رفته، این گلر مسجدسلیمانی ۴ بازی در این فصل برای نفت انجام داده و تنها دو گل دریافت کرده است. علی کی خسروی دیگر گلر سپاهان که در تیم ملی امید حضور دارد و به جز او مهدی نورالهی از سایپا و معراج اسماعیلی از ذوب آهن نیز در لیست قرار دارند.

 

 

نکته جالب حضور ۴ بازیکن لرتبار در ترکیب ۷ نفره تیم ملی است، قوم بزرگ و اصیل لر که از قدیم دروازه‌بانان بزرگی چون منصور رشیدی، ابراهیم میرزاپور، حسن هوری، بهزاد غلامپور را به فوتبال ملی هدیه کرده در بین ۷ گلر کنونی تیم های ملی بزرگسالان و امید ۴ نماینده مقابل را دارد: علیرضا بیرانوند، حبیب فرعباسی، معراج اسماعیلی و محمدرشید مظاهری.


اگر چه هر کدام از یک شهر در تیم حضور دارند اما همگی نماینده قوم لر هستند تا صحبت میرزاپور مبنی بر اینکه لرها همیشه بهترین دروازه‌بانان را دارند، ثابت شود. علیرضا بیرانوند از خرم آباد، محمد رشید مظاهری از گچساران، حبیب فرعباسی از مسجدسلیمان و معراج اسماعیلی از اندیمشک وظیفه مهم حفاظت از دروازه تیم ملی را بر عهده دارند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president