آوای جنوب

آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در مرزهای «شلمچه، چذابه و مهران»/ مرز «خسروی» همچنان بسته است

آوای جنوب مرزهای شلمچه و چذابه و مهران به ترتیب در استانهای خوزستان و ایلام جهت عبور زائران شرایط مطلوبی دارند اما مرز خسروی در کرمانشاه همچنان بسته است.

آوای جنوب
مرزهای شلمچه و چذابه و مهران به ترتیب در استانهای خوزستان و ایلام جهت عبور زائران شرایط مطلوبی دارند اما مرز خسروی در کرمانشاه همچنان بسته است.

به گزارش آوای جنوب، آخرین شرایط تردد زائران اربعین امام حسین(ع) از مرزهای شلمچه و چذابه و مهران و خسروی به شرح زیر است:

خوزستان؛ تردد ۳۰ هزار زائر از مرز شلمچه در روز گذشته/ تردد زائران روان است

کوروش مودت لحظاتی قبل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، در رابطه با آخرین وضعیت مرز شلمچه و تردد زائران، اظهار کرد: مرز شلمچه مشکلی ندارد و تردد زائران روان است.

وی عنوان کرد: تمام امکانات برای زائران در مرز بین‌المللی شلمچه فراهم است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: روز گذشته حدود ۳۰ هزار نفر از این مرز بین‌المللی تردد کردند.

مودت با تاکید بر اینکه مرز شلمچه مرز انحصاری اتباع خارجه است، اظهار کرد: امکانات لازم برای میزبانی تردد اتباع خارجه از کشورهای مختلف جهان نیز در خرمشهر و مرز شلمچه فراهم است.

خوزستان؛ ۲۲ هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق شدند

حمید سیلاوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشت‌آزادگان، در رابطه با آخرین وضعیت تردد زائران از مرز بین المللی چذابه اظهار کرد: زائران برای خروج از مرز چذابه و شرکت در مراسم اربعین حسینی هیچ مشکلی ندارند و این مرز آمادگی پذیرایی از زائران است.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته با مسؤولان امنیتی عراق، افزود: تمام هماهنگی‌های لازم و تدابیر اتخاذ شده برای حضور زائران در عراق اندیشیده شده است و تاکنون هیچ گونه مورد امنیتی به ما گزارش نشده است.

فرماندار دشت آزادگان با تاکید بر استقبال کم نظیر زائران از مراسم اربعین امسال گفت: از اول صفر تا ساعت ۱۲ شب گذشته بالغ بر ۲۲ هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق شدند.

ایلام؛ از استقرار۱۹۰۰ اتوبوس تا تردد ۴۶ هزارنفری از مرز بین المللی مهران

محمد حسنی معاون راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: روز گذشته ۴۶ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند و با وجود حجم بالای زائران در پی بسته شدن مرز خسروی تردد زائران در مرز مهران به راحتی انجام شده است.

وی افزود: با وجود افزایش ترددها از مرکز استان به پایانه مرزی، نرخ بلیط از مرکز استان به مرز مهران هیچ تغییری نکرده است.

استقرار۱۹۰۰ اتوبوس در مرز

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز گفت: از ۲۴ مهرماه به مدت شش روز ۱۹۰۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجایی مسافران در پایانه برکت در مرز بین المللی مهران مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه مینی بوس و سواری ون در ایام اربعین اقدام به جابجایی مسافران در پایانه مرزی مهران خواهند کرد افزود: پایانه برکت در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار در سه بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین واقع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از مرز مهران طی دو مرحله انجام می‌شود، یادآور شد: در مرحله اول زائران از مرز مهران به استان‌های همدان، کرمانشاه و اندیمشک منتقل می‌شوند و در مرحله بعد از آنجا نیز راهی شهرهای سکونت خود می‌شوند.

افزایش پرواز ایلام-مشهد جهت رفاه حال زائران

محمد جواد یگانه سرپرست فرودگاه شهدای ایلام نیز گفت: روز گذشته شرکت هواپیمایی زاگرس اولین پرواز خود در فرودگاه ایلام را در مسیر مشهد-ایلام-مشهد انجام داد.

وی افزود: این پرواز جهت رفاه همشهریان و زائران اربعین حسینی برقرار شده که انتظار می‌رود باعث کاهش قیمت بلیط در مسیر ایلام به مشهد شود.

گفتنی است، از ابتدای ماه محرم( ۱۰ شهریور) تا روز گذشته بیش از ۹۵۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
پایانه مرزی مهران به واسطه نزدیک بودن با کشور عراق و امکانات مناسب یکی از کانون‌های مهم تردد زوار و صادرات کالا به کشور عراق است.

کرمانشاه؛ بازگشاییِ امروز مرز خسروی در هاله‌ای از ابهام/ فعلا خبری از بازگشایی نیست

صبح امروز دبیر استاد اربعین استان در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی دولت، از بازگشایی مجدد مرز خسروی تا پیش از ظهر امروز (۱۲ مهرماه) خبر داد.

این خبر در حالی از سوی بهرام نژاد عنوان شد که بنابر اخبار رسیده به خبرگزاری فارس، به نظر نمی‌رسد که امروز مرز خسروی مجدداً بازگشایی شود.

نکته‌ای که وجود دارد و باعث افزایش سردرگمی زائران عتبات در استان کرمانشاه شده، مصاحبه‌های مکرر و گاهی عجولانه مسئولین استانی است، به صورتی که از روز گذشته مسئولان بر بازگشایی چند ساعته مرز تاکید کرده‌اند اما هنوز مرز خسروی مسدود است؛ از این رو به زائران پیشنهاد می شود که برای تشرف به عتبات از سایر مرزها تردد نمایند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president