آوای جنوب

آخرین وضعیت مرزها در آستانه اربعین/ «چذابه، شلمچه و مهران» باز و «خسروی» بسته است

مرز چذابه پس از ساعاتی بسته شدن، دوباره باز شد و تردد زائران در این مرز عادی است،‌ همچنین در مرزهای شلمچه و مهران تردد روان زائران است اما مرز خسروی بسته شده است.

آوای جنوب
مرز چذابه پس از ساعاتی بسته شدن، دوباره باز شد و تردد زائران در این مرز عادی است،‌ همچنین در مرزهای شلمچه و مهران تردد روان زائران است اما مرز خسروی بسته شده است.

به گزارش آوای جنوب، آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای سه استان خوزستان( شلمچه و چذابه)، کرمانشاه(خسروی) و ایلام(مهران) به شرح زیر است:

خوزستان؛ بسته شدن چند ساعته مرز «چذابه»/ وضعیت تردد زائران هم‌اکنون عادی است

احمد سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشت‌ آزادگان، در رابطه با خبر مسدود شدن مرز چذابه اظهار کرد: ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۹ صبح امروز مرز بین‌المللی چذابه از طرف کشور عراق بسته شد.

وی افزود: پس از بازگشایی مرز از ساعت ۹ صبح امروز، تردد زائران از سر گرفته شد و هم اینکه وضعیت تردد در این پایانه مرزی عادی است.

مدیر پایانه چذابه درباره علت بسته شدن مرز از طرف کشور عراق گفت: اطلاع دقیقی از علت بسته شدن مرز نداریم، اما طرف عراقی این تمهیدات را اندیشیده بود.

خوزستان؛‌ تردد زائران در مرز شلمچه روان است

جمال حمیدی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، با اشاره به میزبانی مرز بین‌المللی شلمچه از زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: تردد در مرز شلمچه آسان و روان است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم در مرز شلمچه برای تردد بدون مشکل زائران فراهم شده و تردد در حال افزایش است.

مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: مرز شلمچه تنها مرز مورد تردد اتباع خارجه است و این عزیزان باید از این مرز تردد کنند و بر همین اساس زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

حمیدی عنوان کرد: زائران با مدارک کامل و معتبر به مرز بین‌المللی شلمچه مراجعه کنند.

ایلام؛‌ تردد در مرز «مهران» سنگین و روان است/ عبور حدود ۳۰ هزار زائر در روز گذشته

مجتبی سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، در خصوص آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در مرز «مهران» اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین تردد زائران از مرز مهران انجام می‌شود، بسته شدن مرز خسروی تا این لحظه تاثیری بر آمار زائران در مرز مهران نداشته است.

وی افزود: تردد در مرز مهران سنگین، اما روان است و گیت‌های اضطراری جهت تردد زائران گشوده شده، زیرساخت‌ها آماده و مشکلی در تردد زائران وجود ندارد.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز به خبرنگار فارس گفت: بی‌شک بسته شدن دو مرز چذابه و خسروی سبب افزایش تردد در مرز مهران خواهد شد ولی هم‌اکنون مرز مهران باز و تردد روان است.

وی با بیان اینکه ۹ مهرماه ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند گفت: روز گذشته نیز ۳۱ هزار و ۶۰۰ مورد تردد در مرز مهران انجام شده و با توجه به نزدیکی به اربعین حسینی این آمار افزایش پیدا می‌کنند.

رئیس شورای شهر مهران نیز در گفت‌وگویی گفت: به منظور خدمت‌رسانی ویژه به زائران اربعین حسینی در مرز مهران، پارکینگ‌های موجود در این مرز از ۲۰ روز قبل از اربعین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا خروج آخرین خودرو پس از برگزاری مراسم اربعین از این پارکینگ‌ها، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

کرمانشاه؛‌ مرز خسروی تا اطلاع ثانوی بسته است

جعفر همتی رئیس قرارگاه اربعین مرز خسروی در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مرز خسروی شهرستان قصرشیرین از شب گذشته و به دلیل درگیری در برخی از شهرهای کشور عراق، به‌ صورت موقت بسته شده است.

وی ادامه داد: زائران عتبات عالیات پس از عبور از مرز خسروی به بغداد منتقل می‌شوند که به علت درگیری‌ها و اغتشاشات، فعلا زائری در این شهر پذیرش نمی‌شود.

رئیس قرارگاه اربعین مرز خسروی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی از شب گذشته تاکنون در راستای بازگشایی مرز خسروی، گفت: مرز قطعا به‌ زودی و پس از برقراری امنیت باز می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president