آوای جنوب

عبور از نام شهید اورنگ روی پل بشار!/فرزند شهید مدافع حرم: چنین اقداماتی برنامه‌ریزی شده است

اما در این بین شاید یکی از عجیب‌ترین اتفاقات عدم نام‌گذاری پل تاسیس شده سوم بر روی رودخانه بشار به نام تنها شهید مدافع حرم استان یعنی شهید ستار اورنگ است که واکنش‌های زیادی در پی داشته است

آوای جنوب
اما در این بین شاید یکی از عجیب‌ترین اتفاقات عدم نام‌گذاری پل تاسیس شده سوم بر روی رودخانه بشار به نام تنها شهید مدافع حرم استان یعنی شهید ستار اورنگ است که واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج چندی است که موضوع حذف نام شهیدان از معابر و خیابان‌ها در برخی مناطق کشور همچون استان کهگیلویه و بویراحمد موجب ایجاد نارضایتی و اعتراض در میان اقشار مختلف مردمی شده است.

یکی دیگر از اقدامات حذف عنوان شهید از معابر و کوچه‌ها بوده که برای مثال به جای نام‌‌گذاری کوچه و یا خیابانی به نام «شهید قاسم رضایی» تنها عنوان کوچه قاسم رضایی روی تابلو حک شده و به این ترتیب عنوان شهید را از برخی تابلوهای کوچه‌ها و معابر در حرکتی خزنده و معنادار حذف کرده‌اند که چند مورد در برخی از شهرهای استان دیده شده است.

در سال‌های اخیر نیز دیده‌ایم که نام شهید از اماکن و فضاهایی مثل استادیوم‌ها و پل‌ها حذف شده که برخی از این اسامی به دلیل مظلومیت خانواده شهید و یا در قید حیات نبودن والدین شهدا جهت پی‌گیری برنگشته و برخی دیگر نیز با پی‌گیری خانواده شهید و پی‌گیری‌های مردمی به نام نامی شهید نام‌گذاری شده است.

اما در این بین شاید یکی از عجیب‌ترین اتفاقات عدم نام‌گذاری پل تاسیس شده سوم بر روی رودخانه بشار به نام تنها شهید مدافع حرم استان یعنی شهید ستار اورنگ است که واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

در همین راستا پیمان اورنگ فرزند شهید ستار اورنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در نشستی که در سال‌های گذشته و در دوره شهرداری دکتر جاوید شهردار سابق شهر یاسوج با وی داشتیم قبل از ساخت پل قرار شد بلوار کنونی که منتهی به پل سوم می‌شود از حدفاصل خیابان بلوکو تا انتها به نام شهید اورنگ نام‌گذاری شود.

اورنگ افزود: همچنین قرار شد این بلوار و پلی که بر روی رودخانه ساخته شه تا سه راهی مختار به نام شهید اورنگ نام‌گذاری شود.

فرزند تنها شهید مدافع حرم استان ادامه داد: متاسفانه معلوم نیست به چه علت در روزی که قرار بود پل افتتاح شود به هیچ وجه از ما دعوتی به عمل نیامد و اکنون نیز تابلویی به نام پل سوم بشار روی آن نصب شده است.

وی گفت: به همین منظور با شهردار تماس برقرار کردیم که اعلام کرد چیزی در دست من نیست و به شورا مراجعه کنید که شورا هم حرف شهردار را تکرار کرد و ما را به شورای تامین ارجاع دادند و اینگونه میان شهردار و شورا و شورای تامین پاسکاری شدیم.

اورنگ با بیان این که شهردار هم پس از آن جواب تلفن ما را نداد و شورای شهر هم همیشه به قول خودشان در جلسه تشریف دارند و جوابگوی ریش‌سفیدان و بزرگان ما نبودند خاطرنشان کرد: تا قبل از این اطمینان صدر درصدی نداشتم که حذف نام شهدا چندان برنامه‌ریزی شده باشد اما اکنون پی برده‌ام که چنین موضوعی در کشور با برنامه‌ریزی و دقیق انجام شده است.

وی به برخی اقدامات مشکوک در نام‌گذاری معابر و کوچه‌ها و بن بست‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر شما «بن‌بست ولایت» و یا «بن‌بست امامت» چه معنایی می‌تواند داشته باشد! یا این که نام پل را پل سوم بشار می‌گذارند و از نام‌گذاری آن به نام شهید پرهیز می‌کنند جای سوال است که نام شهید چرا به این اندازه آقایان را اذیت می‌کند؟!.

وی به نام‌گذاری برخی معابر کشور به نام برخی افراد که شاید با انقلاب و جمهوری اسلامی و امام و رهبری و حتی با مردم زاویه داشته باشند اشاره کرد و گفت: در تهران نام بزرگراهی را با عنوان بازیگر بزرگ و هنرمند نامی نام‌گذاری می‌کنند اما در مقابل از نام‌گذاری یک پل کوچک به نام شهید خودداری می‌کنند که همه اینها جای سوال است.

پیمان اورنگ فرزند شهید اورنگ با بیان اینکه پدر ما نه برای نان و نه برای نام به مصاف داعشیان رفت و ما هم شیدا و سرگشته نام‌گذاری یک خیابان و یا یک پل به نام پدر نیستیم افزود: تنها دغدغه و ناراحتی ما و خانواده شهید اورنگ این است که چرا باید از نام‌گذاری اماکن به نام شهدا جلوگیری شود در حالی که حاضریم نام این پل را حتی به نام شهیدی دیگر نام‌گذاری کنند اما اجازه نمی‌دهیم که در استان شهیدپرور و شهر و دیاری که ملقب به شهر شهیدان است نام شهید را حذف کنند.

وی خطاب به مسؤولان گفت: به نظر شما مسؤولان در آینده اگر کسی دنبال آدرسی باشد نام پل سوم بشار زیباتر و با مسماتر است یا این که بگوییم پل شهید اورنگ و یا پل هر شهید دیگر.

فرزند شهید اورنگ با اشاره به این که دنبال هیچ منفعتی بعد از شهادت پدر نبوده‌ایم و گواه آن حضور ۲۲ ماهه من به عنوان فرزند شهید در کردستان است افزود: بند پوتین‌هایم را محکم بسته‌ام و راه پدر را با همه توان و وجود ادامه می‌دهم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president