آوای جنوب

مخاطب توپ و تشرهای روز گذشته هاشمی پور چه کسانی بوده است؟/ماهی گیری از آب گل آلود برخی رسانه ها با قلاب نماینده

آوای جنوب صحبت های روز گذشته نماینده کهگیلویه واکنش های مختلفی را به دنبال داشت و از طرفی رسانه های مختلف نیز از روز گذشته به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.٠

آوای جنوب
صحبت های روز گذشته نماینده کهگیلویه واکنش های مختلفی را به دنبال داشت و از طرفی رسانه های مختلف نیز از روز گذشته به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.

بافت تاریخی دهدشت بافتی که با وجود ثبت شدن در آثار ملی کشور اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند گویا این بافت تاریخی قرار است که همچنان در تاریخ روزهای سخت تری را سپری کند، تخریب بخشی از این بافت به ساماندهی و مرمت نیاز دارد که آن هم اعتبارات کلان می خواهد.

مدتی است که نماینده های استان هر کدام در خصوص بافت تاریخی دهدشت و اعتباری که برای آن جذب شده است و یا قرار است جذب شود اظهار نظر می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به طرح ساماندهی بلادشاپور عنوان کرد: در بودجه سال ۹۸ برای ساماندهی بلاشاپور( شهر دهدشت قدیم) ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در فرودین ماه سالجاری گفت: نگذارید بافت تاریخی دهدشت محلی برای برنامه‌های سیاسی شود.

باقری با بیان اینکه بافت ۴۰ هکتاری شهر تاریخی دهدشت ردیف ملی از بودجه گرفته است، مبلغ بودجه اختصاص یافته به این مجموعه تاریخی را در حالی ۱۰ میلیارد تومان دانست که ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۶ نماینده مردم کهگیلویه در مجلس از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان در ردیف بودجه ملی خبر داده بود.

باقری در پاسخ به نقد یک خبرنگار و ضرورت شفاف‌سازی این بودجه با بیان اینکه این اعتبار استانی نیست که بتوان در جای دیگر هزینه کرد،گفت: می‌توانید صحت رقم ۱۰ میلیاردی را از نماینده گچساران هم جویا شوید، در سال ۱۳۹۳ اعتبار مورد نیاز جهت احیا، بازسازی و تملک منازل بافت ۳۵ میلیارد تومان برآورد شد که تخصیص نیافت.

همه این موارد نشان می دهد از ابتدا آنگونه که باید برای مردم در خصوص بافت تاریخی دهدشت شفاف سازی نشده است و هر بار مبلغی را بیان می کردند که به این بافت اختصاص داده شده است گاهی در اختصاص این بافت اسم نماینده کهگیلویه بود و گاهی هم اسم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح می شد.

روز گذشته عدل هاشمی پور نماینده شهرستان های چهارگانه استان در نشست با اصحاب رسانه نیز در خصوص بافت تاریخی دهدشت مطلبی را بیان کرد که امروز به سوژه داغ برخی از رسانه ها تبدیل شده است و هر کدام بر اساس برداشت خود از این جمله قلم زده اند.

عدل هاشمی پور گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان گفته است که با همراهی فلان نماینده مبلغی به بافت تاریخی دهدشت اختصاص داده شده است “شما بی جا می کنی که در حوزه انتخابیه من دخالت می کنی”.

این جمله عدل هاشمی پور واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است برخی از رسانه ها بر اساس تحلیل و برداشت خودشان گفته اند که این جمله خطاب به تاجگردون است و برخی نیز گفته اند که مورد خطاب آقای هاشمی پور، مدیرکل میراث فرهنگی است.

طبق تجزیه تحلیل های انجام شده در کلیپی که منتشر شده است می توان متوجه شد که مورد خطاب هاشمی پور نماینده نبوده است و از طرفی مدیرکل نیز این اجازه را دارد و می تواند در مسائل مختلف شهرستان ها وارد شود، اکنون برخی از رسانه ها در حال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند و از این جمله برای تخریب کهگیلویه در نزدیکی انتخابات اسوه استفاده می کنند.

بافت تاریخی دهدشت را می توان گفت از جمله مکان های تاریخی است که بیشتر از همه بافت های تاریخی استان تا کنون سر و صدا ایجاد کرده است که شاید دلیل آن نیز نبود برخی از شفاف سازی هاست که نیاز است انجام شود.

برای اینکه این بافت تاریخی به ثبت جهانی نیز برسد نیاز است که ابتدا بازسازی و مرمت آن انجام شود که متاسفانه این اینگونه مسائل تا کنون اجازه مرمت بافت را نداده است و باید دید که تا چه زمانی قرار است از اعتبارات بافت تاریخی صحبت شود و هیچ کاری انجام نشود
صبح زاگرس

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president