آوای جنوب

جزئیاتی تازه از اتهام نماینده بازداشت شده: خرید چند هزار خودرو از طریق یک واسطه

پس از انتشار خبر بازداشت مدیرعامل ایران خودرو، خبر دیگری در رسانه‌ها منتشر شد که عجیب‌تر از خبر اول بود. روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند،

آوای جنوب

پس از انتشار خبر بازداشت مدیرعامل ایران خودرو، خبر دیگری در رسانه‌ها منتشر شد که عجیب‌تر از خبر اول بود. روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند، فریدون احمدی، نماینده زنجان و محمد عزیزی، نماینده ابهر به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین منتقل و با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده اند.

پس از انتشار خبر بازداشت مدیرعامل ایران خودرو، خبر دیگری در رسانه ها منتشر شد که عجیب تر از خبر اول بود. روز گذشته، رسانه ها اعلام کردند که فریدون احمدی، نماینده زنجان و محمد عزیزی، نماینده ابهر به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین منتقل شده اند؛ اما بر خلاف آنچه برخی رسانه ها اعلام کردند، این دو با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد شدند، ولی بنا بر ادعای یاشار سلطانی، همچنان در زندان هستند!

سلطانی در توییتر خود نوشت: بر خلاف آنچه در برخی رسانه‌ها اعلام‌شده، احمدی و عزیزی، دو نماینده مجلس شورای اسلامی ـ که به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو دیروز بازداشت شده‌اند ـ در زندان هستند. قرار وثیقه صادره آنها ۱۰ میلیارد تومان است و فعلاً به لحاظ عدم امکان تودیع وثیقه در اوین هستند.

علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با فارس، بازداشت این دو نماینده مجلس را تأیید کرده اما گفته هنوز اسناد مرتبط با بازداشت آنها توسط قوه قضاییه به مجلس نرسیده و به همین دلیل، جلسه هیأت نظارت در رابطه با آنها، هفته آینده برگزار خواهد شد.

سلیمی گفت: تا این لحظه مدارک لازم و اسناد مرتبط با بازداشت دو نماینده مجلس توسط قوه قضاییه به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده است.

وی افزود: هفته آینده و با تکمیل مدارک و اسناد تخلف و مباشرت آنها در برخی اقدامات، جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برگزار خواهد شد.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: پس از رویت اسناد و مدارک، بسیار سریع درباره عدول از وظایف نمایندگی را بررسی کرده و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

یک عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این موضوع گفته است: چندی پیش نیز یکی از این دو در ارتباط با همین پرونده برای ساعاتی بازداشت شده بود که در نهایت با قرار التزام آزاد شد. با توجه به اینکه قرار التزام صادره قبلی معتبر بوده، روشن نیست بر چه مبنایی به وثیقه ده میلیارد تومانی تبدیل شده است!

یک منبع آگاه به تابناک گفته است، یکی از این دو نماینده، واسطه خرید چند هزار خودرو از یکی از خودروسازهای کشور توسط یک فرد خاص بوده و به احتمال زیاد این پرونده مربوط به همین موضوع تشکیل شده است.

گفتنی است، فریدون احمدی از نمایندگانی بوده که موافق افزایش قیمت خودرو بوده و در مصاحبه‌ای گفته بود، باید بپذیریم که قیمت خودروهای مدنظر قرار گرفته باید افزایش داشته باشد.

همچنین محمد عزیزی، نماینده ابهر پیش از این به خاطر دخالت در بازار پوشک یک بار بازداشت شده بود. احمد توکلی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشته بود: «طبق اطلاعات موثق، بازپرس دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، چهارشنبه نوزدهم تیر ماه، آقای محمد عزیزی نماینده ابهر در مجلس را از طریق هیأت رئیسه مجلس به دادسرا فراخواند و پس از تحقیقات اولیه برای وی قرار تأمین وثیقه ۵ میلیارد تومانی صادر شد، ولی چون متهم از تأمین وثیقه خودداری کرد، روانه اوین شد.

خبرگزاری فارس درباره دخالت محمد عزیزی نوشته بود: «سال گذشته، یک شرکتی بهداشتی در ابهر که در زمینه پوشک فعالیت دارد، با سرمایه گذار ترکیه‌ای نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات مواد اولیه پوشک دریافت کرده و بعد از واردات با انحصارطلبی از دادن این مواد به شرکت‌های پایین دستی امتناع ورزیده است. در نتیجه باعث کمبود و افزایش ناگهانی و چند برابر شدن قیمت پوشک شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president