آوای جنوب

شیوه جدید مطالبه‌گری مردم در یک روستا/تعطیلی مدارس برای رساندن فریاد اعتراض به گوش مسؤولان

ساکنان روستای بیدانجیر از توابع چرام برای رساندن فریاد مطالبه‌گری خود بر درب مدارس قفل زدند تا از این طریق مسؤولان را متوجه مشکلات خود کنند

آوای جنوب
ساکنان روستای بیدانجیر از توابع چرام برای رساندن فریاد مطالبه‌گری خود بر درب مدارس قفل زدند تا از این طریق مسؤولان را متوجه مشکلات خود کنند.

به گزارش آوای جنوب از کهگیلویه، مردم یکی از روستاهای بخش سرفاریاب از توابع چرام برای پیگیری مطالبات مغفول مانده خود دست به دامان دانش‌آموزان شدند.

ساکنان روستای «بیدانجیر» که با گذشت سال‌ها و روی کار آمدن دولت‌های مختلف مشکلات آن‌ها به فراموشی سپرده شده و حرکتی از مسؤولان در راستای رفع ندیدند در اقدامی هماهنگ با ممانعت از حضور دانش‌آموزان سر کلاس درس تعطیلی مدارس را بهترین فرصت برای رساندن صدای مظلومیت خود دانستند.

قریب به ۶۰۰ نفر در این روستا سکونت دارند و با مشکلات آب آشامیدنی، جاده ارتباطی و دیگر خدمات دست و پنجه نرم می‌کنند.

مردم این منطقه پس از اینکه از وعده‌های بی‌عمل مسؤولان در بهسازی ۹ کیلومتر جاده ارتباطی و آبرسانی به ستوه آمدند در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی ۶ باب مدرسه را تعطیل و مانع حضور ۶۰ دانش‌آموز به کلاس درس شدند تا شاید تهدید ترک تحصیل این تعداد دانش‌آموز عزم مسؤولان را در پیگیری مطالبات مردم جزم کند.

و حالا دانش‌آموزانی که باید مانند سایرین روی نیمکت کلاس درس پای درس معلم بنشینند و برای آینده خود تصمیم بگیرند مشقِ حسرت می‌نویسند و قربانی بی‌مسؤولیتی مدیرانی شده‌اند که طی سال‌ها نتوانسته‌اند بار مشکلات روستا را کاهش دهند.

صدرالله عزیزی دراین باره به فارس گفت: پنج مدرسه ابتدایی و یک مدرسه در مقطع متوسطه اول دانش‌آموزان بیدانجیر، چهارباغ، اندرون، تلخدان و تل سیاه را پوشش می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به اینکه اجازه ندادیم هیچ دانش‌اموزی در روستا به خاطر نبود مدرسه از تحصیل باز بماند، اظهار داشت: گویا با هماهنگی دهیار و اولیای دانش‌آموزان این مدارس به شرط رفع مشکلات تعطیل شده است.

عزیزی با بیان اینکه ۶۰ دانش‌آموز در این مدارس نامنویسی کرده‌اند، افزود: مجموعه آموزش و پرورش در تشکیل کلاس‌ها و ساماندهی نیروی انسانی کوتاهی نکرده است.ضمن اینکه طی چند سال اخیر فضای فیزیکی مناسبی برای تحصیل دانش‌اموزان فراهم شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه معلمان به مدرسه رفتند اما دانش‌آموزان نبودند،تصریح کرد: معلمان را مکلف کردیم روز شنبه در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وی گفت: مطالبات مردم باید از فرمانداری و بخشداری پیگیری شود تا دانش‌آموزان بیش از این متضرر نشوند.

عزیزی با اشاره به نامناسب بودن جاده ارتباطی این روستا گفت: با این وجود مشکلات مانع حضور معلمان در مدارس نشد و کلاس بدون معلم وجود ندارد.

همچنین فرماندار چرام در گفت‌وگو با رسانه‌ها از بازدید مسؤولان استانی به روستا در شهریور ماه خبر داده و گفته است با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل عشایر، مدیر آب و فاضلاب و راه مشکلات و راه‌حل برطرف نمودن از نزدیک بررسی شده است.

فتاحی‌اصل در خصوص مشکل تأمین آب شرب روستا گفت: تأمین آب شرب قرار است از سوی آب و فاضلاب مطالعه و پیگیری شود.

این مسؤول نامناسب بودن جاده را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: امور عشایر موظف شد با نصب پل آماده این منطقه را به جاده پاتاوه متصل کند تا زمینه عبور و مرور مردم تسهیل یابد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president