آوای جنوب

جمع‌آوری مراکز علمی کاربردی دولتی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان شهریور/نحوه جذب اساتید در دانشگاه علمی کاربردی

آوای جنوب رئیس دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان گفت: مراکز وابسته تا دولت تا پایان شهریور جمع‌آوری می‌شوند

آوای جنوب
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان گفت: مراکز وابسته تا دولت تا پایان شهریور جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، امین موسایی صبح امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت، دانشگاه را محور توسعه دانست و اظهار کرد: ثبت‌نام مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته آغاز شده که ثبت‌نام کاردانی ۸ شهریور و کارشناسی ۱۰ شهریور به پایان می‌رسند البته مهلت ثبت‌نام قابل تمدید است.

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶ مرکز در این استان فعال است، افزود: این مراکز در در حوزه صنعت، خدمات احتماعی و فرهنگ و هنر فعالیت دارند و ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل بوده که بیشترین دانشجویان مرد و بومی استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی- کاربردی در سال ۷۳ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون نقش مهارت‌آموزی را ایفا کرده است که این حلقه مفقوده با ایجاد دانشگاه تا حدودی برطرف شد چرا که مهارت‌آموزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

این مسوول در خصوص جمع‌آوری مراکز علمی-کاربردی وابسته به دولت گفت: الزام قانونی بود که مراکز وابسته به دولت تا پایان شهریور اعلام انحلال می‌کنند و ادامه حیات آنها با انتقال به بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

موسایی در خصوص جذب مدرس در مراکز علمی-کاربردی گفت: فراخوان جذب مدرس تا شهریور انجام و نتایج ارسال شده است، فراخوان دیگری هم در دستور کار است که تایید صلاحیت علمی و عمومی آنها در حیطه وظایف این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ مدرس در کل استان داریم گفت: این افراد حق‌التدریسی هستند و هیچ رابطه استخدامی در دانشگاه ندارند، همچنین اساتید سایر دانشگاه‌های استان با مراکز علمی کاربردی هم همکاری دارند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president