آوای جنوب

رونمایی از لیست جامع مفاسد در کهگیلویه و بویراحمد/پرونده کارخانه قند و سقاوه فراموش نمی‌‌شود

بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در نامه‌ای به رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد آورده است که از جانب دانشجویان پرونده کارخانه قند و سقاوه فراموش نمی‌‌شود.

آوای جنوب
بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در نامه‌ای به رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد آورده است که از جانب دانشجویان پرونده کارخانه قند و سقاوه فراموش نمی‌‌شود.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در نامه‌ای به رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد آورده است: قضاوت کردن تنها یک شغل نیست بلکه دفاع از حق مظلوم، ظلم ستیزی و در مقابل بی‌عدالتی و تجاوز به حقوق دیگران ایستادن است.

قاضی بودن از شغل های سخت، مهم و حساس جوامع و به خصوص جامعه ای اسلامی است، یک قاضی با صدور حکم حق و عادلانه می تواند اعتماد جامعه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در این آشفته بازار اقتصادی افزایش دهد که این نشان دهنده جایگاه والا و تاثیرگذار این شغل در جامعه است.

مدت‌هاست که در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد صادر شدن احکامی شجاعانه و عادلانه از سوی قضات این استان بوده ایم.

با این وجود عدم رسیدگی به موقع و صادر نشدن احکام کارخانه قند یاسوج و مشخص نشدن وضعیت آن و عدم اجرای برخی از احکام دیگر سؤال برانگیز است.

با یک مطالعه ساده می توان ستم ها و پایمال شدن حقوق دیگران به دلیل معطل ماندن پرونده در شعبه ۳ و همچنین تاخیر در صدور احکام زمین های دشت سقاوه بعد از گذشت یکسال و ماندن پرونده در عین بلاتکلیفی در شعبه ۲ دادگاه را مشاهده کرد. این امر سبب شده است تا مردم و طرفداران عدالت و بیت المال در استان آزرده خاطر شوند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی و خشکاندن ریشه ی فساد در جامعه می تواند القا کننده امید به جامعه باشد که در شرایط فعلی انتظار از دستگاه قضا و قضات آن بیشتر است.

همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری «طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها» را ضربه به اقتدار قوه قضاییه دانستند و فرمودند: وقتی پرونده ای در محاکم به نتیجه نمی رسد، از نظر مردم نشان‌دهنده ناتوانی و سردرگمی دستگاه قضایی در این پرونده است، بنابراین باید پرونده ها با سرعت لازم به نتیجه برسند و احکام صادر شده اجرا شوند.

مردم و دوستداران عدالت و ظلم ستیزی در استان حال منتظر صدور احکام از طرف قضات این دو پرونده هستند و ما دانشجویان نیز به مطالبه ی خود دراین باره باهمراهی مردم خواهیم پرداخت.

بیش از یک سال معطلی برای پرونده زمین های سقاوه و ابطال قراردادها توسط سازمان های مربوطه و همچنین نوعی تردید در رسیدگی به پرونده کارخانه قند در محاکم مربوطه، چیزی نیست که گذشت زمان بر آن تاثیر بگذارد و یا از اولویت خارج شود، ضمن اینکه توقع ما از شجاعت قضات بسیار بیشتر از این بود و هست و انشاالله عن قریب لیست منسجم و جامعی از رانت‌ها، زمین خواری و کوه خواری و باغ شهرهای غیرقانونی، تخریب محیط زیست، دست اندازی برخی ادارات و اشخاص ذی نفوذ به منابع عمومی به صورت علنی پیش روی دستگاه قضایی استان ،عرضه خواهد شد و در رویکرد جدید قوه قضائیه انتظار رسیدگی جدی داریم.

انتهای پیام/۲۵۷۱

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president