آوای جنوب

یادداشتی برای استاندار/از وعده‌های توخالی مدیران تا استفاده آن چنانی از بیت‌المال در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب جوان لنده‌ای در یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برخورد جدی با تبعیض‌ها و توجه جدی به مناطق محروم استان و جلوگیری از بداخلاقی‌های انتخاباتی و عدم دخالت مدیران در انتخابات شد

آوای جنوب
جوان لنده‌ای در یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برخورد جدی با تبعیض‌ها و توجه جدی به مناطق محروم استان و جلوگیری از بداخلاقی‌های انتخاباتی و عدم دخالت مدیران در انتخابات شد.

به گزارش آوای جنوب از لنده، محمدصادق علیپور جوان لنده‌ای در یادداشتی با تبریک انتصاب استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و تلاش جهت رفع محرومیت‌ها، تبعیض‌ها و تقسیم عادلانه اعتبارات استانی تأکید کرد.

در متن یادداشت آمده است: جناب آقای کلانتری ضمن تبریک دهه کرامت، انتخاب شایسته شما را به عنوان استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد را هم به شما و هم به مردم شریف استان تبریک و شادباش عرض می‌کنیم و از خداوند واحد و منان می‌خواهم که شما وهمکارانتان را برای خدمت‌رسانی به مردم محروم این استان یاری و کمک کند.

استانی که شما کلید آن را در اختیار گرفته‌اید به نوعی هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ وسعت کوچکترین استان ایران زمین است، ولی با مشکلات و موانعی رو به‌ روست که بعداز گذشت چهل سال هنوز محرومیت در بیشتر مناطق دور دست آن بیداد می‌کند و مردم از اساسی‌ترین راه توسعه وپیشرفت یعنی جاده‌ی مناسب برخودار نیستند و بعضا عدم وجود راه‌های مناسب باعث گرفتن جان انسان‌های بسیاری در این شده و می‌شود.

استانی که شما تحویل گرفته‌اید بیکاری، تبعض، پارت‌بازی، قومیت‌گرایی، عدم هماهنگی بین مدیران و مردم، وعده‌های پوچ و توخالی برخی مدیران و نمایندگان، عدم تقسیم عادلانه بودجه و اعتبارات برای مناطق، استفاده مشهود و بدون هراس مدیران از اموال دولتی به‌ ویژه وسایل نقلیه و… بیداد می‌کند و انتظار مردم از شما این است که جلو این بداخلاقی‌ها را جدیت تمام گرفته و روح امید و آینده‌ای نیک را برای مردم ترسیم کنید.

جناب آقای استاندار، سفر شما در روزهای ابتدایی مدیریتیتان به برخی مناطق این استان که شاید برای اولین بار شاهد حضور استاندارشان بودند، امید را در دلها زنده کرد و در واقع شما نشان داده‌اید که برای خدمت ‌آمادگی لازم را دارید.

سخن کوتاه اما باید یادآور شوم اوج محرومیت دربرخی مناطق به حدی است که با گفتن و تصویر قابل درک نخواهد بود و حضور سبز شما می‌تواند التیام بخش الام مردمی باشد که کسی به آنها عنایتی نمی‌کند الا زمان انتخابات.

چند نکته را به عنوان یک شهروند لنده‌ای که در مخروبه‌های بی عدالتی آستین دستان مجروح خود را بالا زدیم و از نردبان عدم پیشرفت گلایه مندیم رابه استحضار شما خواهم رساند امید که ما را مورد تفقد و مهربانی قرار دهید و گهواره کهن خوابیده در خاک را با وساطت خویش تکانی دهید و فرزندان خفته در این گهواره را بیدار کنید.

**در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم و متأسفانه بداخلاقی‌هایی در راه هست که باید من و شما همچون سدی جلو این آداب وسنن هنجارشکن را گرفته، ایستادگی کرده و با نهادینه کردن عدالت در رأی و نظر مردم، انتخاباتی سالم و بدون نیرنگ داشته باشیم و می‌طلبد جلو دخالت مدیران دولتی در بحث انتخابات را گرفته و از رای مردم صیانت کنیم.

**استان ما چهار فصل است و زیبایی‌های خاصی را از لحاظ بکر بودن دارد، اما با کمال تأسف هنوز راه ارتباطی برخی روستاها و مناطق گردشگری این استان بعد از چهل سال خاکی و غیر قابل تردد است، که عنایت و بذل توجه شما می‌تواند راه مطلوب را برای ما تعریف کند.

**غیر عادلانه بودن تقسیم اعتبارات استانی برای مناطق مختلف.

**وجود تبعیضات قومیتی در ادارات و ارگانهای مختلف استان.

**استفاده برخی مدیران از امکانات دولتی و بیت المال به خصوص وسایل نقلیه.

**ضرورت بازدید و حضور شما در دورترین مناطق محروم استان و شنیدن درد دل مردم.

**توجه وعنایت به شهرستان های کمتر توسعه یافته.

** تشکیل کار گروه خدمت واقعی وبدون منت در سطح استان بدون توجه به گرایشات مختلف سیاسی و …

**در هنگام سفر به شهرستان‌ها از تشریفات غیر ضرور صرف و نظر کرده و سعی کنید مدیران کل استان را به همراه داشته باشید و در صورت کم‌کاری در حوزه خود تذکرات لازم داده شود.

**تعامل با نمایندگان شهرستان‌های هشتگانه به‌ صورت یک نواخت و عبور نکردن از خط قرمز آنان برای حوزه‌های استحفاظی.

**نشست و برخاست با مردم عادی در اماکن مذهبی =و مساجد برای شنیدن درد دل آنان.

**بحث جذب گردشگر در شهرستان‌های و فراهم کردن زمینه مناسب برای این مهم.

**دعوت رییس دولت برای سفر به مناطق دور دست و محروم و کمتر توسعه یافته استان.

**برخورد شدید و بدون ملاحظه با خاطیان نظم وامینت عمومی در استان.

**نگاه ویژه به ورزش همگانی برای جلو گیری از هدر رفت روان و جان مردم و سلامت عمومی.

**توجه جدی به بهداشت و امینت غذایی مردم در اقصی نقاط استان به خصوص مناطق محروم.

**راه‌اندازی آمایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته در استان.

جناب آقای کلانتری در پایان امید است با هم زبانی و یکدلی کهگیلویه وبویراحمد محروم را به سر حد انتظار واقعی رساند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president