آوای جنوب

مهار پنج آتش‌سوزی در نقاط مختلف گچساران/ هشت هکتار از مراتع و جنگل‌ها طعمه حریق شد+تصاویر

.

آوای جنوب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: براثر رعد و برق و وزش باد شدید روز گذشته پنج نقطه از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شد.

فرهام جلیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد: در پی رعد و برق و وزش باد شدید روز گذشته پنج نقطه از مراتع و جنگل‌های این شهرستان طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها در ارتفاعات کوه نارک و دیل کوه آوک، دریلا و بی‌بی جان آباد رخ داد، افزود: این آتش سوزی‌ها از ساعت ۲۱ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۲ بامداد با تلاش امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: این آتش سوزی‌ها با تلاش ۴۰ نفراز نیروهای بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست، انجمن سبزگامان، نیروهای مردمی و منابع طبیعی مهار شد.

جلیلی با بیان اینکه در این آتش سوزی‌ها هشت هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران طعمه حریق شد، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان طعمه حریق شد.
بر اساس این گزارش با لطف خدا و با کمک جوانان روستای انجیرسیاه با خطر انداختن جانشان از یک فاجعه ملی جلوگیری کردند و آتش سوزی کوه سرخ که بر اثر رعدوبرق بوجود اومده بود را مهار کردند.
۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president