آوای جنوب

پاک‌سازی دیوار نوشته‌های سطح شهر توسط شهرداری دوگنبدان/ شناسایی ۱۸۲ فقره دیوار نویسی

شهردار دوگنبدان ازشناسایی ۱۸۲ فقره دیوار نویسی در شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: طبق قانون این کار جرم محسوب شده با تشکیل پرونده این افراد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

آوای جنوب:

 به گزارش آوای جنوب مسعود ظفری  در جمع خبرنگاران از پاک‌سازی دیوار نوشته‌های تبلیغاتی سطح شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها و با استناد به ماده ۱۴ ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری نوشتن هرگونه مطلب تبلیغی و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای سطح شهر به‌ غیر از مکان‌هایی که خود شهرداری برای ارائه تبلیغات مشخص نموده ممنوع و خلاف قانون و مقررات است.

وی  افزود: طبق این ماده قانونی نصب هرگونه اطلاعیه، آگهی و دیوارنویسی بدون اجازه شهرداری ممنوع بوده و از این‌ پس همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزوم به رعایت این قانون هستند.

شهردار دوگنبدان از آغاز عملیات پاک‌سازی دیوارهای سطح شهر دوگنبدان از این‌گونه تبلیغات و نوشته‌ها خبر داد و گفت: هزینه‌های زیادی از سوی این دستگاه خدمات رسان شهری صرف پاک کردن تبلیغات و دیوار نوشته‌های سطح شهر شده است.

وی هدف از این کار را ارتقای کیفی سیمای شهری دوگنبدان ذکر کرد و گفت:  با تحقق این رویکرد ضمن زیباسازی محیط شهری، مسائل بهداشتی و امنیت دیداری به شهر بازگردد.

ظفری با بیان این مطلب که زیبایی منظره شهری ازجمله رعایت حقوق شهروندی است تصریح کرد: عده‌ای سودجو با زشت کردن چهره شهر و دیوارهای آن در محل‌های پرتردد و اصلی شهر حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.

وی عمده تبلیغات و دیوار نوشته‌ها را شامل شماره تماس شرکت‌ها و بنگاه‌های خدمات رسان بدون دفتر و سیار، لوله‌بازکن، یدک‌کش، جرثقیل، اتاق اجاره و غیره عنوان کرد و گفت: این نوع تبلیغات و دیوارنویسی‌ها علاوه بر ایجاد آشفتگی دیداری و تحمیل هزینه‌های هنگفت برای شهرداری خواهند شد.

ظفری از شناسایی ۱۸۲ فقره دیوارنویسی خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون این کار جرم محسوب شده و با تشکیل پرونده  این افراد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

شهردار دوگنبدان از شهروندان خواست که با احساس مسئولیت و سهیم بودن در زیباسازی شهر خود ضمن رعایت قانون یاری‌گر مسئولین باشند تا شهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president