آوای جنوب

جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) با حضور خادمان رضوی در گچساران برگزار شد/ تصاویر

جشن بزرگ میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت و دهه کرامت با حضور حاملان پرچم رضوی در گچساران برگزار شد.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، شب گذشته به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا (ع) و با برنامه‌های محوری ورود خدام و حاملان پرچم متبرک حرم مطهررضوی با اجرای مراسم باشکوه جشن‌های «زیر سایه خورشید» جشن میلاد در جوار شهدایی گمنام گچساران برگزار شد.

 در حاشیه برگزاری این مراسم حجت الاسلام محمد سعید رشیدی‌کیا  اظهار کرد: امام رضا(ع)مظهر اقامه نماز اول وقت بود وما به عنوان شیعیان این امام رئوف فلسفه امام شناسی را بیاموزیم.

 امام جمعه موقت گچساران، امام رضا(ع)را مظهر برکت ماایرانیان دانست وگفت: پایتخت معنوی ما شیعیان در ایران است وهمه مردم نیز باید به برکت وجود امام رضا(ع)امام شناسی و پیروی از رفتار وکردار ایشان را  بیاموزند.

 وی با بیان اینکه حضور خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک  را قدار می دانیم ، گفت: این افتخار بزرگی است که در این چند سال اخیر شهرستان گچساران میزبان خادمان حرم رضوی است.

به گزارش فارس،  در این آیین ارادتمندان امامت و ولایت با ذکر صلوات و یا علی بن موسی رضا (ع) ضمن شادمانی میلاد هشتمین پیشوای شیعیان از کاروان زیر سایه خورشید استقبال کردند.

در این مراسم خادمان حرم رضوی از پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) رونمایی کردند.

تلاوت آیات روح‌بخش کلام وحی، مداحی، پخش شیرینی و ویژه‌برنامه‌های شاد از بخش‌های مختلف این آیین بود.

گفتنی است، جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید از سال ۱۳۸۷ با اعزام کاروان متشکل از خادم، مبلغ، مداح و قاری به همراه بسته‌های متبرک و پرچم آستان قدس رضوی به نقاط مختلف کشور آغاز شد.
اول تا ۱۱ ذیقعده هر سال به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) به دهه کرامت نامگذاری شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president