آوای جنوب

از انتقاد رئیس آموزش و پرورش گچساران به واگذاری اراضی کاربری آموزشی به مالکان حقیقی در تپه آفتابگردان تا خواستار شفاف سازی فرماندار توسط شهرداری دوگنبدان

فرماندار گچساران گفت: شهرداری دوگنبدان موظف است ظرف مدت ۱۰ روز آینده تکلیف اراضی کاربری آموزشی آموزش و پرورش را در تپه آفتابگردان تعیین کنند.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست شورای آموزش و پرورش با ریاست فرماندار و دیگر اعضای این شورا در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

 در این نشست که با موضوعات مختلفی برگزار شد اولین موضوع بررسی و تعیین تکلیف نهایی کاربری اراضی آموزش و پرورش گچساران در تپه آفتابگردان  در دستور کار قرار گرفت.

علی خوانپایه با اشاره به واگذاری زمین در تپه آفتابگردان گچساران توسط برخی از تعاونی‌ها گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرستان گچساران مکاتباتی با ادارات این شهرستان صورت گرفته است.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه پاسخ به نامه و درخواست ادارات و دیگر نهادها امری ضروری است، گفت: یک شیوه غلط و نادرست در ادارات گچساران رایج است و آن هم عدم پاسخگویی و بی‌توجهی  به نامه ادارات است.

وی با اشاره به واگذاری زمین‌های آموزشی در تپه آفتابگردان به مالکان حقیقی برای احداث منزل مسکونی گفت: چندین نامه از سوی شهرداری برای واگذاری اراضی آموزشی آموزش و پرورش به مالکان حقیقی ارجاع داده شده است که در این زمینه آموزش و پرورش نیز مقصر است.

خوانپایه با اشاره به اینکه قطعات زمین در تپه آفتابگردان ۲۰۰ الی ۲۴۰ متری هستند، گفت: ۲۳ قطعه زمین برای ایجاد فضای آموزشی در این منطقه تخصیص داده شده است.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در تپه آفتابگردان برای ایجاد فضای آموزشی پیشی‌بینی شده که از این میزان بیش از ۲ هزار مترمربع به مالکان حقیقی تحت عنوان تعاونی مسکن واگذار شده است.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: شهرداری دوگنبدان موظف است که ظرف مدت ۱۰ روز آینده تکلیف اراضی کاربری آموزشی آموزش و پرورش  را در این منطقه تعیین کنند و بعد از آن نیز حق ارجاع نامه به جهت واگذاری زمین به آموزش و پرورش را ندارد.

 خوانپایه با طرح پرسشی که آیا با واگذاری ۲ هزار قطعه زمین برای ایجاد شهرک مسکونی نیاز به فضای آموزشی ندارد، گفت: در روستاهایی که جمعیت آنها به ۸۸۰ نفر بیش نیست ۳ باب فضای آموزشی در مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم  احداث شده است چگونه در این منطقه با جمعیت ۲ هزار نفر فضای آموزشی طراحی نشده است.

وی با بیان اینکه این کار غیرقانونی است و بایستی شفاف‌سازی شود، گفت: مشاور طرح در اختیار دستگاه اجرایی است نه اینکه دستگاه اجرایی در اختیار مشاور طرح باشد.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: برای احداث فضاهای جدید به ازای هر ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری باید یک واحد آموزشی و تفریحی در نظر گرفته شود که متاسفانه این اقدام در این منطقه صورت نگرفته است.

 این مسوول ادامه داد: ۵۴۰ پلاک در تپه آفتابگردان تحت عنوان تعاونی واگذار شده که فضای آموزشی آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در این منطقه بیش از ۲ هزار نفر سکونت دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این منطقه فضاهای آموزشی، بهداشتی، مذهبی  و تفریحی تعریف نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در تپه آفتابگردان برای ایجاد فضای آموزشی پیش بینی شده است، گفت: از سال ۱۳۷۵ این متراژ زمین تحت عنوان سرانه آموزشی تخصیص داده شده و  اکنون نمی‌شود این سرانه آموزشی را به یک شخص حقیقی واگذار کرد.

خوانپایه با بیان اینکه نباید سرمان را مانند کبک زیر برف ببریم چرا که مردم ما مسوولان را می‌بینند، اذعان کرد: در سالهای گذشته مشاور اول طرح فضای آموزشی تعریف می‌کند و اکنون مشاور دوم این فضا را رد می‌کند و بعد  در ماده ۵ کمیسیون این موضوع مطرح و فضای آموزشی به فضای مسکونی تغییر می‌یابد که این کار صحیح نیست.

فرماندار گچساران ادامه داد: در تپه آفتابگردان ۴۰۰ قطعه پلاک به فرهنگیان اختصاص داده شده است.

 خوانپایه با بیان اینکه با این شرایط در شهرستان گچساران کار بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: من به عنوان فرماندار  بایستی منافع عمومی را در نظر داشته باشم و با هیچ کسی دعوا ندارم.

 وی با اشاره به شهرک‌های جدیدالاحداث گفت: در این مناطق فضاهای آموزشی پیش‌بینی شده است و بایستی بررسی شود که این فضا احداث و یا اینکه به مالکان حقیقی واگذار شده است.

 در ادامه این نشست ایوب مقیمی با بیان اینکه بیش از پنج سال است که به دنبال حل مشکل زمین‌های آموزش و پرورش در تپه آفتابگردان دوگنبدان هستیم.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان گچساران ادامه داد:  برای شناسایی زمین‌هایی که دارای کاربری آموزشی هستند مکاتباتی با ادارات و نهادهای دیگر از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، شهرداری، مسکن مهر و بنیاد مستضعفان  انجام گرفته که متاسفانه تاکنون پاسخی از سوی این ادارات به آموزش و پرورش ارجاع داده نشده است.

 مقیمی با بیان اینکه ۱۱ درصد مدارس گچساران ۲ نوبتی هستند که توجه بیشتر دولت و خیرین مدرسه ساز  را می طلبد، افزود: برای یک نوبتی شدن مدارس در گچساران نیاز به ۱۳ باب مدرسه است

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین ۱۶ هزار مترمربع برای ساخت ۲ باب هنرستان در دوگنبدان نیاز است که متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

 مقیمی اذعان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در تپه آفتابرگردان برای ایجاد فضای آموزشی پیش‌بینی  شده که بیش از  ۲ هزار مترمربع از این اراضی که کاربری آموزشی داشته به مالکان حقیقی واگذار شده است.

این مسوول ابراز کرد: واگذاری زمین‌های آموزشی آموزش و پرورش به مالکان حقیقی  یک تخلف است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه به تعیین تکلیف کاربری اراضی آموزش و پرورش در تپه آفتابگردان دوگنبدان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار قطعه زمین  برای احداث منزل در منطقه تپه آفتابگردان واگذار شده لیکن فضای آموزشی تعریف نشده است.

 مقیمی با اشاره به اینکه۵۴۰ پلاک واحد در تپه آفتابگردان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ پلاک به فرهنگیان گچساران واگذار شده، گفت: ۵۴۰ پلاک در این منطقه تحت تعاونی به مالکان حقیقی واگذار شده که متاسفانه فضای آموزشی تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه در این منطقه بیش از ۲ هزار نفر سکونت دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این منطقه فضاهای آموزشی، بهداشتی، مذهبی  و تفریحی تعریف نشده است.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: برای ایجاد شهرک‌های جدید به ازای هر ۲۰۰  پلاک بایستی یک واحد آموزشی، رفاهی، تفریحی در نظر گرفته شود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president