آوای جنوب

هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد / نیاز امروز جامعه به وحدت و همدلی

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست اذعان کرد: نیاز امروز جامعه به وحدت و همدلی بیشتر است.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، صبح امروز همایش هم‌اندیشی و همدلی اقوام شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشـت نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، مسوولان استانی و شهرستانی و دیگر مدعوین در سالن اجتماعات بزرگ آموزش و پرورش گچساران است.

 در این نشست  غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: خوشحالم که در جمع معتمدین و بزرگان شهرم هستم و حضور نماینده ولی فقیه در استان که مورد احترام همگان است را گرامی می داریم.
وی با تبریک به سردار خرمدل به جهت ارتقا درجه ایشان  و همچنین از حضور استاندار که اولین حضورش در این شهرستان است را تقدیر و تشکر کرد.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به نامگذاری همایش به هم‌اندیشی و هم‌دلی اقوام گفت: وحدت آن است که چنگ بزنیم به ریسمان الهی و هرچه سلیقه شخص است کنار بگذاریم وهرچه خدایی است انجام دهیم.
تاجگردون گفت: وقتی می‌گوییم به ریسمان الهی چنگ بزنیم یعنی از حب و بغض خود بگذریم.
وی ادامه داد: وحدت آن نیست که همه با من باشند بلکه وحدت به معنی همه با خدا بودن باشد و دلمان نیز خدایی باشد.
تاجگردون قومیت را زیرساخت هویت افراد در جامعه دانست و ابراز کرد: جوامع برمبنای قومیت، هویت پیدا می‌کنند و قومیت زیرساخت هویت افراد در جامعه است و باید این را قبول داشته باشیم.

 وی ادامه داد: هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد و هیچ قومی حاشیه نیست و اصل داشتن یک رویکرد ترکیبی دین، وطن و قوم برای ما مسلمانان برتری دین اوجب  از واجبات است.
تاجگردون ادامه داد: وقتی گروهی به دلیل اشتراکاتی در کنار هم هستند یک قوم را تشکیل می دهند.
وی با طرح پرسشی که آیا ارزش این را دارد با وجود این مشترکات به خاطر فقط زبان دیگر مشترکات را کنار بگذاریم، گفت: روزی به این شهر می‌گفتند شهر ۷۲ ملت.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه شاید ما نتوانستیم آنچه را که باید پیدا کنیم و به دنبال مسیر اصلی باشیم حرکت کنیم، بیان کرد: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نباید با دید ۷۲ ملت باشیم و باید از ظرفیت‌های فرهنگی خود استفاده کنیم و به فکر آینده باشیم.
وی ادامه داد: همه آحاد جامعه باید با هم و در کنار هم تلاش کنند و این را بدانیم وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست.
تاجگردون با بیان اینکه وحدت اقوام فقط برای انتخابات نیست اذعان کرد: بهتر است تفنگ‌ها را زمین بگذاریم و با زبان دیگری با هم صحبت کنیم.
نماینده مردم گچساران  خاطرنشان کرد: همه مشکلات ما مسائل سیاسی نیست و امروز در چنین ایامی نیاز جامعه به وحدت و همدلی است.
تاجگردون افزود: امروز باید در کنار هم تلاش خود را به کار ببندیم و در راستای پیشرفت و آبادانی جامعه و ایجاد امنیت کمک کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president