آوای جنوب

پیش‌بینی سنجش سلامت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوآموز در ۲ هزار پایگاه کشور/ تعداد هفت پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در کهگیلویه و بویراحمد

معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای سال تحصیلی آینده تعداد نوآموزان بدو ورود به مدارس کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب، صبح امروز  با حضور معاونت تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و  استان و رئیس آموزش و پرورش گچساران و دیگر مسوولان پایگاه شماره ۲۷۹ سنجش گچساران و باشت افتتاح شد.

محمدحسین عظیم عراقی در حاشیه بازدید و افتتاح پایگاه سنجش سلامت نوآموزان شهرستان‌های گچساران و باشت در شهر دوگنبدان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۲ هزار پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سراسر کشور از ابتدای تیرماه دایر و آماده پذیرش نوآموزان است.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان در مناطق عشایری و دوردست گفت: پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور نوآموزان را پذیرش می‌کند.

 معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برای سال تحصیلی آینده  تعداد نوآموزان بدو ورود به مدارس کشور  یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۸۵ هزار نفر سال گذشته در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت شده‌اند و دیگر نیازی به سنجش دوباره ندارند.

عظیم عراقی با بیان اینکه این طرح بیشتر جنبه پیشگیری دارد و والدین نگران کودکان خود نباشند گفت: سال گذشته تعداد ۱۰ هزار نوآموز در این طرح به مدارس استثنایی کشور معرفی شدند که در مقایسه با کل دانش‌آموزان عدد پایینی است.

معاونت تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

عظیم عراقی افزود: این طرح در راستای عدالت آموزشی و شناسایی دانش آموزان نیازمند به خدمات ویژه به صورت ملی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.

معاونت تشخیص پیشگیری ،پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ۳۰ هزار تومان است و برای افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند به صورت نیم بها یا رایگان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کهگلیویه و بویراحمد تعداد  هفت پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس فعالیت دارند، گفت: پایگاه‌های ثابت در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت و پایگاه‌های سیار نیز در دیگر شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد دایر شده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران نیز در حاشیه این بازدید گفت: سال گذشته یک هزار و ۴۴۲ نوآموز گچسارانی و ۳۹۰ نوآموز باشتی در این طرح سنجش شدند.

ایوب مقیمی افزود: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدون ورود به مدرسه سنجش سلامت شوند.

 به گزارش فارس، در این بازدید معاونت تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اجرا کنندگان این طرح در مورد مشکلات این طرح گفت و گو کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president