آوای جنوب

صدور احکام پرونده‌هایی با بیش از ۱۰ سال حبس و چند فقره اعدام در گچساران/ کار رسیدگی به پرونده‌های قضایی سرعت یافت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: از سال گذشته تا کنون حکم چندین پرونده با بیش از ۱۰ سال حبس و چند فقره اعدام در گچساران صادر شد.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران امیر حمزه بازیار در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران که به مناسبت هفته قوه قضایی برگزار شده بود، اظهار کرد:  در سال ۹۶ تعداد یک هزار و ۶۷۹ پرونده به شورای حل اختلاف گچساران ارجاع داده شد که از این تعداد  یک هزار و ۵۶۵ فقره پرونده مختومه اعلام شد.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف افزایش بیش از ۲ درصدی داشته است، گفت:تعداد یک هزار و ۱۷۱۹ فقره پرونده  برای رسیدگی به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با اشاره به تسریع رسیدگی به پرونده‌ها  عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۸۱۱  فقره پرونده رسیدگی  و مختومه شد.

این مسوول بیان کرد: شورای حل اختلاف گچساران در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ علی رغم  اینکه تعداد پرونده‌های وارد شده بیشتر بوده لیکن کار رسیدگی به پرونده‌ها بهتر انجام گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ابراز کرد:  تعداد چهار قاضی در شورای حل اختلاف گچساران کار رسیدگی به پرونده‌ها را انجام می‌دهند.

 بازیار با اشاره به  پرونده‌های ورودی به دادگاه انقلاب گچساران گفت: دادگاه انقلاب یک دادگاه انقلابی است که جرائم خاص و مجازات‌های تعیین شده خاص  در آن رسیدگی و حکم صادر می‌شود.

وی  ادامه داد:در زمان تاسیس انقلاب اسلامی در سال ۵۷ قوه قضائیه با محوریت شهید  آیت الله بهشتی  به فرمان  امام راحل دادگاه انقلاب  با یک سری شرایط و نظر شورای عالی انقلاب تشکیل شد.

 بازیار با بیان اینکه پرونده‌های مهمی در دادگاه انقلاب عمومی به آن رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: پرونده‌هایی که جز جرائم عمد، جاسوسی، توهین به رهبری و قاچاق مواد مخدر  در دادگاه انقلاب  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بازیار با بیان اینکه دادگاه انقلاب گچساران جز دادگاه‌های خاص است،گفت: کلیه پرونده‌های قاچاق مواد مخدر و  پرونده‌های امنیتی حوزه‌های قضایی شهرستان‌های باشت، گچساران،  دهدشت، دیشموک، قلعه رئیسی، چرام، لنده و بهمئی در دادگاه  انقلاب اسلامی گچساران رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ادامه داد: از زمان ریاست غریب پور به عنوان رئیس دادگستری پرونده‌های حوزه قضایی جنوب استان در گچساران مورد بررسی قرار  گرفته است.

 وی با بیان اینکه هم اکنون کار رسیدگی به پرونده‌های جرائم عمد سرعت گرفته است، افزود: تعداد زیادی از پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و قاچاق مواد مخدردو پرونده‌های امنیتی منتهی به نتیجه شده است چرا که این پرونده‌ها مازاد بر ۱۰ سال حبس و قریب بر چند فقره محکومیت اعدام از سال گذشته تاکنون اعلام شده است.

بازیار گفت: در سال ۹۶ تعداد ۶۲۳ فقره پرونده به  دادگاه انقلاب رجوع داده شده که از این تعداد ۵۲۰ پرونده کار  رسیدگی به آنها انجام گرفته و حکم صادر شد.

وی  با بیان اینکه تعدادی پرونده قضایی در سال گذشته رسیدگی شد، ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۶۴۰ فقره پرونده قضائی برای رسیدگی به دادگاه انقلاب  اسلامی گچساران ارجاع داده شد که ۶۹۹ فقره پرونده حکم آنها صادر شد.

 بازیار ادامه داد: تعیین تکلیف و صدور احکام قضایی  در دادگاه انقلاب عمومی گچساران در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ علی رغم به اینکه ورودی تعداد پرونده‌ها بیشتر بوده  و پرونده های جنوب استان کار رسیدگی به  آنها در گچساران انجام می‌گیرد از  سرعت عمل بیشتری برخوردار شده است.

 وی با اشاره به آتش سوزی برخی از مراتع و جنگل های گچساران که عامل برخی از آنها را انسانی اعلام کرده بودند، گفت:  این موارد را تکذیب اعلام می‌کنم چرا که هیچ دلیلی برای آتش زدن جنگل های دیل و همچنین ورودی شهر گچساران  تاکنون یافت نشده و این آتش سوزی‌های صرفا به دلیل بارندگی‌های زیاد ، وجود بوته‌زارها و وجود سوخت‌های طبیعی زیاد  و عدم رعایت مقررات و قوانین  ایمنی توسط مردم این اتش سوزی‌ها رخ می‌دهد.

 این مسوول اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی این ۲ سازمان برای سطح  زراعی در اطراف شهر و منابع طبیعی برای مراتع و جنگل‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی و کمبود زیرساخت  و یا اهمال در کار این آتش‌سوزی های رخ می‌دهد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president