آوای جنوب

کاهش ۷۱ درصدی نزاع دسته جمعی در گچساران/ مختومه شدن بیش از۳۳ هزار پرونده قضائی

رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه کار رسیدگی به پرونده‌های قضائی توسط ۱۲ قاضی در دادسرا و دادگاه انجام می‌گیرد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۳هزار پرونده قضائی در گچساران مختومه اعلام شد.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران عصر امروز  رضا غریب پور در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه در خصوص عملکرد دستگاه قضا در این شهرستان گفت:  ازمهمترین  وظایف قوه قضایه که اجرای آن توسط دادگستری‌های سراسر کشور به عمل می‌آید رسیدگی و صدور حکم و تظیمات و شکایات کشف جرم و تعقیب مجرمین و مجازات آنها و اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است.

 وی ادامه داد: در راستای اجرای قوانین برخی اوقات ممکن است جایی نقض شود و در برخی از جرائم ما ورود خواهیم کرد.
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه  زمانی که می خواهیم قوانین را اجرا کنیم طبیعی است که نارضایتی نیز وجود داشته باشد، گفت: در برخی جاها ممکن است قانون به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید اما قانون بایستی اجرا شود.
غریب پور ادامه داد: قوه قضائیه در راستای وظیفه‌ای که دارد در انجام پیشگیری از جرائم کار خود را انجام می‌دهد.
وی با اشاره به افتتاح دومین مرکز دفتر خدمات الکترونیک قضایی گچساران در سال گذشته عنوان کرد:  از سال گذشته تاکنون بیش از ۹۱درصد اقدامات دادگستری  از طریق الکترونیک انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست مامور به درب منازل برود.

رئیس دادگستری گچساران گفت: ۳۳ هزار و ۱۱ پرونده در سال گذشته در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

غریب‌پپور ابراز کرد: تعداد پرونده‌های وارد شده به محاکم قضائی سال گذشته این شهرستان بیش از ۳۲ هزار و ۷۱۹ فقره بوده که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 وی ادامه داد: از این تعداد پرونده‌های وارده بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد به دادگاه عمومی این شهرستان بوده که ۱۱ هزار و ۷۰۰ فقره آن مختومه شد.

رئیس دادگستری گچساران  ابراز کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده به دادسرا جهت بررسی ارجاع داده شد که از این تعداد بیش ۱۹ هزار و ۵۰۰ پرونده مختومه اعلام شد.

غریب پور با اشاره به اینکه قتل عمد در گچساران  ۱۷ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد:  در زمینه  نزاع‌های دسته جمعی در شهرستان  شاهد کاهش ۷۱ درصدی  هستیم که   این نشان از سختگیری بوده است و در این خصوص هیچ تعارفی نداریم.

 این مقام  با بیان اینکه در زمینه جرایم مواد مخدر ۲۳ درصد کاهش وجود داشته است، گفت:  در سال گذشته تعداد ۲۶۱ پرونده مختص جرائم به مواد مخدر بود در حالی که در سال ۹۶ این تعداد به ۳۳۸ پرونده بوده است.
رئیس دادگستری گچساران در مسله توهین و افترا شاهد کاهش ۳۳ درصدی  در شهرستان بوده‌ایم، اذعان کرد: در بحث جرایم رانندگی در سال ۹۶ تعداد ۹۷۵ پرونده بوده و در سال گذشته تعداد ۹۱۰ پرونده  بوده که نسبت به سال ۹۶ کاهش وجود داشته است.
وی با اشاره مسئله  طلاق در شهرستان گچساران ۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد ۳۳۸ پرونده مربوط به مسئله طلاق در دادگستری مورد بررسی قرار گرفته است در حالی که در سال گذشته این تعداد به ۳۶۶ پرونده رسیده است.
غریب پور ادامه داد: در بحث پرونده رفع تصرف عدوانی تعداد پرونده در دادسرا ۴۱ فقره  بوده که در دادگاه ۶۲ پرونده تعیین تکلیف شد.
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه خروجی کلی قوه قضائیه در شهرستان مثبت بوده و این نشان از عملکرد مطلوب دستگاه قضا  است، خاطرنشان کرد: کار رسیدگی به پرونده‌های قضائی شهرستان گچساران توسط ۶ قاضی در دادسرا و ۶ قاضی در دادگاه انجام می‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president