آوای جنوب

استانی با ۲۰۰ هزار پرونده قضایی و تنها ۱۱۵ قاضی/۱۷ قاتل در نوبت قصاص قرار دارند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به حجم بالای پرونده‌ها گفت: ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تنها ۱۱۵ قاضی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

آوای جنوب:
به گزارش آوای جنوب به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست رئیس کل دادگستری به همراه اعضای شورای قضایی استان با مطبوعات و رسانه‌های استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری که امروز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت به موضوعات مختلفی اشاره کرد و در یک مورد جمله‌ای از امام راحل به کار برد که در آن نشان می داد معمار کبیر انقلاب دست قاضی را برای رسیدگی به امور قضایی باز گذاشته و هیچ گاه سفارش کسی را برای تعدیل در حکم قاضی نمی‌کرد.

**وی به برخی از مشکلات استان اشاره کرد از جمله این که سرانه برخی از بازپرسی‌ها در استان بالای ۲۴۰ پرونده است یعنی هر قاضی در ماه که بدون تعطیلی‌ها ۲۵ روز است باید ۲۴۰ فقره پرونده را بررسی کند.

**در طول سال ۹۷ تعداد پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان با ۱۰ هزار فقره افزایش نسبت به سال قبل ۱۹۷ هزار و ۵۳۳ پرونده بوده که بنا به گفته مزارعی اگر در هر پرونده تنها دو نفر طرف دعوا داشته باشیم سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر به دادگاه‌های استان مراجعه کرده‌اند در حالی که آمار مراجعین چند برابر این رقم است.

**استان آن گونه که مزارعی می‌گوید تنها ۱۲۶ قاضی با این همه پرونده دارد که از این تعداد تنها ۱۱۵ قاضی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و حجم درخواست‌های فامیلی و طایفه‌ای از قضات استان بسیار بالاست.

**وی تعداد کل پرونده‌هایی را که از ۱۹۷ هزار پرونده سال گذشته مختومه شده را ۱۹۵ هزار پرونده اعلام کرد و آن ۲ هزار پرونده باقی‌ مانده هم پرونده‌های خاص هستند که هنوز در دست بررسی قرار دارند.

**مزارعی این را هم گفت که با ۴ قاضی متخلف برخورد و انفصال خدمت برای آن‌ها زده شده و ۱۰ کارمند غیر قاضی هم انفصال خورده‌ اند و ۴۰ نفر دیگر در دستگاه قضایی استان مجازات شده‌‌اند.

**وی برخورد با انشعابات غیر مجاز آب و برق را هم از دیگر کارهای بزرگ دانست و گفت که ۱۲ هزار انشعاب غیر مجاز را در یک سال جمع‌آوری کردیم و این تنها با حرکت جهادی و انقلابی میسر بود.

**مزارعی به عزم خود برای حمایت از رونق تولید هم اشاره کرد که سرمایه‌گذار واقعی در استان تحت حمایت دستگاه قضایی است و نه کسانی که هیچ تولید و اشتغالی ندارند و فقط اسم سرمایه‌گذار را یدک می‌کشند و با کسی که بخواهد از اسم تولید سوء استفاده کند برخورد می‌کنیم.

**وی از دیگر کارهای انجام شده در سال گذشته را عفو و تخفیف مجازات تعداد ۲ هزار و ۲۹۴ نفر در استان بیان کرد که تعداد ۶ مورد قتل هم در استان مصالحه شده و اکنون ۱۷ نفر در استان در ردیف قصاص قرار دارند.

**مزارعی در ادامه به ماجرای ترور خود اشاره کرد و گفت: چون نمی‌دانستیم عامل چه کسی است و برخی دیگر هم شبهه در آن ایجاد کرده بودند نتیجه را اعلام نکردیم.

**وی به پرونده جعل سند در استان هم اشاره کرد که در موضوع پتروشیمی سقاوه سرمایه‌گذار باید ۴۰۰ میلیارد تومان آورده می‌داشت و مسؤولان کمک و ارفاق کردند تا در راستای تولید و اشتغال این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان تقلیل یابد اما با جعل سند ۱۰۰ میلیارد تومانی برای خود مشکل را حل کرده بودند!! که سازمان بازرسی در این خصوص ورود پیدا کرد و به این اسناد مشکوک شدند و استعلام از بانک تهران گرفته شد و معلول گردید که این اسناد جعلی است و البته خودشان اقرار به جعل سند کردند.

**مزارعی با تاکید بر این که در این پرونده‌ها پا عقب نمی‌گذارم اظهار کرد: که همین آقایان اکنون دو وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی در استان و وثیقه ۶ میلیارد تومانی در تهران آزاد هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president