آوای جنوب

کشمکش در اردوی تدبیر و امید برای انتخاب فرماندار گچساران

این روزها بحث جایگزینی رحیمی در فرمانداری گچساران خود به اختلافی بزرگ در میان اردوی تدبیر و امید تبدیل شده است.
آوای جنوب
این روزها بحث جایگزینی رحیمی در فرمانداری گچساران خود به اختلافی بزرگ در میان اردوی تدبیر و امید تبدیل شده است.
نتیجه تصویری برای علی‌مراد کاظم پور گچساران

 علی‌مراد کاظمپور فعال رسانه‌ای طی  یادداشتی آورده است: هر چند باید بپذیریم اینجا گچساران است و آن چیزی که موجب می شود فرد بر صندلی مدیریت تکیه زند کمیت و جمعیت اقوام است نه چیز دیگر و انگونه نیست که مثل بالا نشینان شان که این روزها شاهد اختلاف هایشان هستیم چنانکه مشاهده می شود دعوای حجاریان و دیگر اصلاح‌طلبان بر سر نقد دولت و عبور از حاکمیت چیزی نیست که بشود پنهان کرد. و این را می توان در مصاحبه حجاریان مشاهده کرد؛ اصلاح‌طلبی با مشکل جدی بحران مشروعیت روبه روست و طبق گفته خودشان، عملکرد ضعیف دولت دست آن‌ها را برای انتخابات‌های بعدی بسته است.

این روزها بحث انتخاب فرماندار گچساران است؛ عبدالرحیم رحیمی باید سکانی را که از شفیعی به دست گرفته بود به نفر بعدی بسپارد و انگار همین دیروز بود که با شفیعی خداحافظی کردیم؛ مردی که از همان روز که رفت تا امروز که در قزوین مشغول خدمت است. 

شفیعی رفت چون وقت رفتن رسیده بود و دیگر او را نمی خواستند؛ هر چند برخی می گویند شفیعی پرستیژ فرمانداری را نداشت اما به جرات باید بگوییم فرد با شهامتی بود که در عین شجاع بودن مردمی هم بود.

رحیمی در حالی فرمانداری را تحویل گرفت که کمی زمان برد تا بتواند کار را در دست بگیرد اما آرام آرام کار را در دست گرفت و به دنبال آن بود تا ثابت کند بهترین است.

باید به جرات گفت او برای تاجگردون سنگ تمام گذاشت و دوستی و همکلاسی و هم فکر بودنش و مهم‌تر از همه وفاداریش را با تاجگردون در فرمانداری به اثبات رساند.

تمام تلاش خود را به کار بست تا پروژه‌هایی که متعلق به گذشته بوده است را نیز به تاجگردون متصل کند و به عینه آن ار در گفتار و صفحه اینستاگرامش دیدیم.

اما مدت‌هاست بحث رفتن رحیمی مطرح است از جایگزین شدنش به جای فتاح محمدی در معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد که جریان گچساران در این زمینه نتوانست موفق شود تا رفتنش به اصفهان و شیراز و آمدن عبدی پور.

بی‌تردید هم تاجگردون و هم رحیمی تمایل بر ماندن تا انتخابات را دارند چرا که رحیمی نقشی اساسی در انتخابات برای تاجگردون خواهد داشت.

اما این روزها بحث جایگزینی رحیمی خود به اختلافی بزرگ در میان آنها تبدیل شده است؛ هر چند بهترین حالت این بود جریان اصلاحات حداقل سه نیروی جوان را در این جایگاه در دوران قدرتشان قرار می‌داد تا برای آینده با کمبود نیرو مواجه نشود اما همچون اصولگرایان چنین نکردند و شاید فردا حسرت امروز را بخورند بگذریم.

هر چند از مدتی پیش بحث آمدن یک قشقایی به فرمانداری شنیده می‌شد اما شنیده ها حکایت از آن دارد ایوب مقیمی از آموزش و پرورش به فرمانداری می آید و بر مسند معاونت فرمانداری می نشیند اما انتخاب جایگزین رحیمی کار سختی است که تاجگردون و استاندار با آن روبروست.

کار نه برای استاندار تنها سخت شده است بلکه در حال حاضر بزرگانی از برخی طوایف نگاهشان به تاجگردون است تا ببینند انتخاب فرماندار گچساران چگونه صورت خواهد گرفت.

باید بپذیریم انتخاب فرماندار آینده گچساران و سرنوشت تاجگردون به هم گره خورده است چنانکه از برخی محافل شنیده می شود برای عبور از همه اختلافات یک غیربومی فرماندار گچساران می شود هر چند از فرماندار فعلی باشت و خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان به عنوان گزینه‌های فرمانداری گچساران نام برده می شود اما به نظر می رسد به همان دلایلی که عنوان کردیم شاید به احتمال قوی یک غیر بومی به زودی فرماندار گچساران شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president