آوای جنوب

وداع تلخ پدر و پسر هاکی ایران/دل پرخون عمو نوروز از نگاه قومیتی و مسؤولان بی‌تدبیر

رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون هاکی از وداع خود با این رشته ورزشی خبر داد.

آوای جنوب:

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، در حالی که شهرستان گچساران با جمعیتی بیش از۱۲۴ هزار نفر و از لحاظ جغرافیایی درصد کمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد اما پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و کشاورزی دارد.

امروزه شاید گچساران را  از لحاظ صنعتی به نفت‌خیز بودن آن می‌شناسند اما  نباید به سادگی از ورزش آن عبور کنیم.

امروز روی سخنمانم با یک رشته ورزشی است که گچساران به عنوان مهد این رشته شناخته شده است.

هاکی متعلق به گچساران است و اگر به این رشته ورزشی به عنوان ورزش اول گچسارانی‌ها به صورت حرفه‌ای  و بدون از نگاه قومیت به آن پرداخته شود می‌تواند سالها زمینه قهرمانی این رشته را دوباره برای مردم گچساران به ارمغان آورد.

نوروز حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خداحافظی خود و فرزند ملی پوشش در این رشته سخن می‌گوید و اظهار می‌دارد: به دلیل نگاه قومیتی تیم نائب قهرمان هاکی ایران منحل می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم ‌های هاکی تلخاب شیرین منحل می‌شود، گفت: در راستای نشستی  که امروز در روستای تلخاب شیرین با حضور مربیان و سرپرستان تیم‌های  پسران و دختران هاکی اعزامی به مسابقات برگزار شد قرار بر انحلال این تیم‌ها گرفته شد.

 حیدری با اشاره به مشکلاتی که موجب این تصمیم شده است، افزود: عدم توجه مسئولین ورزش شهرستان و استانی به هاکی و به خصوص عدم توجه به تیم هاکی تلخاب شیرین موجب این تصمیم شده است.

 این مسوول با بیان اینکه فرزندان روستای  تلخاب شیرین گچساران استعداد نهفته‌ای در این رشته ورزشی دارند، عنوان کرد: سال گذشته هفت تیم در رده‌های سنی مختلف  در دو بخش آقایان و بانوان برای حضور مقتدرانه در لیگ‌های کشوری  را دارا بود.

 حیدری ادامه داد: سال گذشته هاکی ۳ موفق شد مقام دوم را از آن خود کند و هاکی ۲ و مینی هاکی نیز مقام سوم را به دست آوردند  و این موفقیت‌ها با همان فرزندان روستای تلخاب شیرینی صورت گرفت که خیلی‌ها  آنها را فراموش کرده‌اند.

 رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون هاکی با اشاره به اینکه روز اول کارمان را در روستای تلخاب شیرین با ۹۰ نفر از فرزندان دختر و پسر آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر  این روستا ۱۴۰ هاکی باز دارد که ۸۰ ورزشکار به صورت حرفه‌ای هاکی بازی می‌کنند و برای آنها کارت ورزشی هاکی صادر شده است گر چه این تعداد از هاکی‌بازان با هزینه خودشان برای تمرین به شهر می‌آیند و می‌روند اما عاشقانه  دل در گروی موفقیت دارند.

حیدری در ادامه  با اشاره به موفقیت‌های کسب شده ۲ تیم پسران و دختران هاکی روستای تلخاب شیرین عنوان کرد:  سال گذشته تیم پسران هاکی روستای تلخاب شیرین  موفق به کسب مقام سوم هاکی ۲ منطقه یک، کسب نائب قهرمای هاکی سه، کسب مقام سوم مینی هاکی منطقه یک، نائب قهرمانی تیمی منطقه یک از افتخارات هاکی پسران این روستاست.

وی افزود: همچنین تیم هاکی دختران تلخاب شیرین در سال گذشته موفق به  کسب مقام چهارمی و نائب قهرمانی المپیاد هاکی ایرانیان  شد که این از افتخارات مدرسه هاکی این روستا  به شمار می‌رود.

حیدری با بیان این که این افتخارات در کمتر از یک سال گذشته کسب شده است گفت: نبود برنامه مدون از سوی ه‍یئت هاکی استان برای حمایت از هاکی بازان و مربیان این روستا، عدم توجه به تامین زیر ساخت‌های اولیه این ورزش از جمله چوب و توپ از طرف ه‍یئت هاکی شهرستان و استان و نگاه قومیتی و منطقه‌ای به هاکی بازان این روستا، عدم تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان هاکی باز توسط خانواده ها از علل تعطیلی این رشته در این روستا است.

رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون هاکی با بیان اینکه برای احیا این رشته ورزشی زحمت‌های فراوانی کشیده شده است که متاسفانه به دلیل  عدم توجه مسوولان استانی و شهرستانی این رشته ورزشی منحل می‌شود، گفت: سال ها طول خواهد کشید تا دوباره بتوان چنین تیمی را در استان برای شرکت در مسابقات کشوری هماهنگ کرد.

 حیدری با اشاره به اینکه انحلال این تیم به معنای تعطیلی هاکی در گچساران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این تیم آمادگی اعزام به مسابقات کشوری را دارد.

وی ابراز کرد: متاسفانه بی‌مسوولیتی برخی از مسوولان نسبت به این تیم که نه آدرس این روستا را می‌دانند و نه از مشکلات این ورزشکاران خبر دارند اما این تیم هاکی پسران و دختران تلخاب شیرینی توانستند با دست خالی برای شهرستان گچساران و استان فتخار آفرینی کنند.

حیدری در ادامه از برگزاری جشن تقدیر از ورزشکاران این روستا که در خیابان بلادیان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و نماینده برگزار شد، گفت: متاسفانه از آن زمان تاکنون  لوح تقدیر و کارت هدیه این ورزشکاران تحویل داده نشده است.

در ادامه نیما حیدری ابراز کرد:  شش ساله بودم که دست در دستان پدر به سالن هاکی رفتم.

این بازیکن تیم ملی هاکی ایران که دلی پر از درد داشت، گفت: سالها بعد در کنار  پدر هم شکست‌ها، پیروزی‌ها و قهرمانی ها را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه  سالهای تلخ و شیرین، سخت و آسان، گرم و سرد در کنار هم گذراندیم، عنوان کرد: من کم می‌آوردم اما پدر با شوق و پشتکار  به من  درس و تجربه  می‌‌آموخت.

 نیما حیدری اظهار کرد: اما امروز از ناملایمتی‌ها و بی‌احترامی‌ها  پدر خسته شده و با هاکی وداعی تلخ داشت.

بازیکن تیم ملی هاکی کشورمان خاطرنشان کرد: امروز بر دستانت بوسه می‌زنم و مثل همیشه با افتخار در کنارت می‌ایستم و به احترام مردانگیت با هاکی وداعی تلخ خواهم داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president