آوای جنوب

تاجگردون: چرا اعضای شورای فعلی با زینل زاده مخالف بود/ صلاح مملکت خویش خسروان دانند/ با مردم سخن خواهم گفت

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اینکه شهرداری دوگنبدان اقدام به پرداخت حقوق پرسنل از اعتبارات عمرانی کند، گفت: در این مورد با مردم صحبت خواهم کرد.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، دومین بررسی پروژه‌های عمرانی بخش راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، مخابرات  و ورزش و جوانان با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرمانداران دو شهرستان ، مدیران کل ، روسای شهرستانی و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در ادامه این نشست تاجگردون اظهار کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای  اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری دوگنبدان تخصیص داده شد که در چند روز گذشته متوجه شدم که شهرداری و شورای شهر عاجز از پرداخت حقوق پرسنل و کارگران شهرداری هستند.

وی افزود: در حال حاضر  این مبلغ اعتبار نقد شده و از نظر اخلاقی صحیح نیست که ۴۰درصد این اعتبارات که معادل ۱۲ میلیارد تومان است برای حقوق پرسنل شهرداری هزینه شود چرا که حقوق پرسنل شهرداری از منابع درآمدی شهرداری بایستی پرداخت شود.

با مردم  صحبت خواهم کرد دیگر انگیزه  کارهای بزرگ را ندارم

تاجگردون تصریح کرد: به هرحال با مردم صحبت خواهم کرد و واقعیت را بیان می‌کنم چرا که واقعا انگیزه‌ای برای اجرای کارهای بزرگ را ندارم.
وی با بیان اینکه چرا شورای شهر برای تعریف پروژه عمرانی جدید  از این اعتبار مخالفت می‌کنند لیکن  برای پرداخت حقوق پرسنلی که وظیفه دارید از منابع خاص خودتان تامین کنید موافقت می‌کنند.

 تاجگردون در ادامه به روند کند اجرایی دریاچه مصنوعی پارک نفت دوگنبدان خطاب به شهردار دوگنبدان گفت: آقای شهردار اگر واقعا شورای شهر در انجام پروژه ها همکاری نمی‌کند از ظرفیت دیگر دستگاه ها بهره ببرید و خودتان با همکاری دیگر دستگاه ها اقدام کنید.
تاجگردون در ادمه با طرح پرسشی اظهار کرد:   مجموعه شهرداری و شورای شهر از عملکردتان راضی هستید ؟.

 معاون عمرانی شهرداری دوگنبدان  در پاسخ به پرسش نماینده گفت: از عملکرد پروژه‌های عمرانی راضی هستیم چرا که با این همه شرایط سختی که در سطح شهر به وجود آمده است روند پروژه‌ها خوب است.

 عجین شدن منافع شخصی با پروژه‌ها

در ادامه نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: برخی‌ها منافع شخصی‌شان با پروژه ها عجین شده است و این خودش جای اشکال است، اما این حرکت که کاری صورت نگیرد و تلاشی نشود اصلا درست نیست و تنها انتظار هم این باشد که پولی بیاید، صحیح نیست.
 اجحاف شدید در حق مردم است
وی افزود: این گونه فعالیت ضربه زدن به منافع مردم است و این گونه حرکت که نه کار و نه تلاشی صورت گیرد و تنها فقط  منابع را دریافت کنیم، صحیح نیست.
نماینده گچساران و باشت در ادامه اظهار کرد:در سال ۹۴پولی را با هزار زحمت اعتباری را از سازمان  دریافت و  در سال ۹۸ این اعتبار نقد شود که قرار است  قریب بر  ۴۰درصد  این اعتبار هزینه حقوق پرسنل شود.
تاجگردون گفت: ما که مامور تامین حقوق پرسنل شهرداری نیستیم و ما مامور تامین رفاه بیشتر برای مردم هستیم حالا از این وسط هم پرسنل شهرداری که زحمت می‌کشند هم حقوقشان پرداخت می شود و مردم شورای شهر را انتخاب کردند و شورا هم شهردار را و بنده هم استقبال می‌کنم و دوست هم داریم که کار کنید و با سرعت طرح ها و برنامه‌ها جلو بروند.

وی گفت: پروژه‌های بزرگی مانند خیابان بلادیان و بافت فرسوده در این شهرستان انجام و درحال اجرا است اما با روند کار دیگر انگیزه‌ای باقی نمانده است.

صرف اعتبارات پروژه‌های عمرانی به جای حقوق پرسنل شهرداری

 نماینده مردم گچساران و باشت گفت: مجتمع تجاری سرمایه‌گذاری که در سال ۹۴ مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص داده شد که متاسفانه این مبلغ نیز صرف حقوق پرسنل شهرداری شد.
وی با بیان اینکه چرا  اعضای شورای شهر فعلی با زینل زاده مخالف بود  افزود: روز اولی که شورای شهر  تشریف آوردند بحث بود که بابت پروژه‌های عمرانی عوارض را نصف می‌کنیم و با همین شعار هم جلو آمدند.

 انتقاد فرماندار از حضور نیافتن شهردار در جلسات
در ادامه این نشست  فرماندار گچساران با انتقاد از شهردار دوگنبدان که چرا پاسخ مکاتبات ادارای را نمی‌دهید، گفت: اگر قرار است مسئولیت پذیر باشید و دغدغه مردم را داریدبه مکاتباتت پاسخ دهید و پشت گوش نیندازید.

فرماندار گچساران افزود:  جلساتی در زمینه پیشبرد  پروژه‌ها و طرح ها در فرمانداری برگزار می‌شودکه شما گاها در این جلسات حضور و بعد از اتمام جلسات توجهی به مصوبات نداشته‌اید.

خوانپایه  خاطرنشان کرد: هرشخصی در هر جایگاهی که باشد بایستی پاسخگو  مطالبات مردم باشد.

صلاح مملکت خویش خسروان دانند

در ادامه تاجگردون ابراز کرد: جناب شهردار صلاح مملکت خویش خسروان دانند  ما در حد خودمان اختیار داریم و شهردار و اعضای شورای شهر هم اختیارات خودشان ما احترام هم قائلیم برای انتخاب مردم و شورای شهر و انتخاب شهردار، اما جاده دوطرفه است چرا که جاده یک طرفه تهش بن بست است.

 در ادامه این نشست شهردار دوگنبدان اظهار کرد: ماهانه ۳ میلیارد تومان حقوق پرسنل شهرداری  پرداخت می‌کنیم و ماه گذشته مبلغی بیش از ۳۱۰ میلیون تومان بابت هزینه تامین و نگهداری ماشین آلات شهرداری هزینه شده است.

 درآمد ۹۰درصدی شهرداری از عوارض
وی با بیان اینکه  ۹۰درصد  درآمد شهرداری از عوارض است که از ساخت و ساز  تامین می‌شود، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در جامعه ساخت و ساز در این شهر تعطیل شده است  و تنها چند پروژه اداری مانند  پروژه پردیس هنری که در حال اتمام است و تاکنون عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده است.

 ظفری ابراز کرد: سال گذشته مبلغ ۲۷ میلیارد تومان اعتبار از محل آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری دوگنبدان تزریق شده است که از این میزان ۱۳ میلیارد تومان از محل آلایندگی‌های نفت و مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده بوده است.

وی ابراز کرد: برای تکمیل پروژه دریاچه مصنوعی دوگنبدان نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 شهردار دوگنبدان با بیان اینکه برای تامین و تجهیزات ترافیکی در شهر دوگنبدان ۳۴ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این مبلغ جهت خریداری دوربین‌های ثبت تخلف که در هفت نقطه شهری در ۱۴ مسیر رفت و برگشت نصب می‌شوند.

وی ادامه داد:جاده سلامت شهر دوگنبدان ۹۲ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده که دریافتی از اسناد خزانه ۹۱۰ بوده است.

 ظفری به بهسازی ۲ بلوار شهید پناهپوری و تاجگردون اشاره کرد و گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است که از این مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت روشنایی بلوار پناهپوری هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۲۶ بوستان محله‌ای از متراژ ۷۰۰ الی ۲ هکتاری در این شهر ایجاد شده است، افزود: سال گذشته تعداد ۴۶ هزار اصله نهال در دوگنبدان کاشته شده است.

 وی عنوان کرد: با توجه به اینکه عوارض در شهرداری به دلیل نبود ساخت و ساز کاسته شده موجب شده که شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه شود.

 تخصیص ۶۴۹میلیون تومان  اعتبار به شهرداری باشت
در ادامه این نشست شهردار باشت اظهار کرد: در جایی اعتبار ۱۰میلیاردتومان است و ۴۰میلیارد تومان تخصیص داده شده و درجایی اعتبار بیش از ۲میلیارد است و ۶۰۰میلیون تومان تخصیص داده شده است آن هم در یک جایگاه مدیریت شهری،جناب تاجگردون نمی دانم از کجای مشکلات باید شروع کرد بارها مشکلات گفته شده اما مشکلی برطرف نشده است.
موسوی اظهارکرد: حجم مشکلات بالا با این اوضاع اقتصادی مملکت این است که داریم لمس می کنیم، ما نمی گویم که شما باید ناجی همه مشکلات شوید ولی با توجه به جایگاه شما در مجلس سقف انتظارات از شما بالا رفته است .
وی افزود: اعتبارات شهرداری باشت ۲۷ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۶۴۹میلیون تومان  تخصیص داده شد.

 موسوی با بیان اینکه با توجه به اینکه نقدینگی در شهرداری باشت وجود ندارد و همه به صورت اسنادخزانه است در سال گذشته  یک صد پروژه عمرانی خدماتی و شهرداری از سوی شهرداری  باشت انجام گرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president