آوای جنوب

انتقاد تاجگردون از عملکرد ضعیف آب منطقه‌ای استان تا ساختارشکنی پیمانکاران در گچساران/ ورود سازمان بازرسی

نماینده مردم گچساران گفت: متاسفانه با توجه به وجود منابع اعتباری عملکرد آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران ضعیف است.

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب از گچساران، نشست بررسی پروژه‌های عمرانی بخش آب  شهری و روستایی، جهادکشاورزی و نوسازی مدارس با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و برخی از معاونا ن مدیران کل ، روسای شهرستانی و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست که به منظور بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی این شهرستان در بخش تامین آب روستایی، اصلاح شبکه آب شهری و تامین آب اراضی کشاورزی این شهرستان برگزار و هر کدام از مدیران کل و معاونین و همچنین پیمانکاران به تشریح فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف پرداختند.

 اما آن چیزی که در این نشست نمایان بود ساختارشکنی برخی پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها  و روند کند اجرای پروژه‌ها آن هم در بخش آب منطقه‌ای در این شهرستان بود که با واکنش نماینده مردم گچساران و باشت  روبرو شد.

  غلامرضا تاجگردون با درخواست از مدیران در تشریح پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی آنها در مناطق مختلف خواست که پروژه‌های در دست اجرا را مورد بررسی قرار دهد.

 در این نشست آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح عملکرد فعالیت خود در بخش‌های مختلف روستایی در حوزه  گچساران و باشت  توانست تا حدودی رضایت نماینده را جلب کند.

 تاجگردون با اشاره به مدیران‌کل که برخی به پیمانکاران به تشریح فعالیت خود در پروژه‌ها پرداختند، ابراز کرد: مدیران اجرایی ناراحت نباشید اگر پیمانکار اطلاعی می‌دهد ناراحت نشوید و به پیمانکار گلایه نکید چرا که اطلاعات به نفع پروژه است.

 در ادامه این نشست غلامرضا تاجگردون به سراغ آب منطقه‌ای استان رفته و روند اجرایی پروژه‌های در دست اجرا را جویا شد که متاسفانه آب منطقه‌ای استان از اسفندماه سال گذشته تاکنون با وجود تامین اعتبارات برای تکمیل  آب اراضی برخی از مناطق کشاورزی شهرستان اقدامی صورت نداده است.

 نماینده مردم و گچساران و باشت گفت: آب منطقه‌ای استان برای اجرای پروژه‌های در دست اجرا کمبود اعتبار ندارد و برای جذب اعتبارات باقی‌مانده ۴۵ روز دیگر فرصت دارد.

وی گفت: متاسفانه با داشتن آب و هوای مساعد، خاک و بودجه  کار از سوی آب منطقه‌ای در این شهرستان صورت نمی‌گیرد.

 تاجگردون ادامه داد: نامه‌ای به سازمان بازرسی خواهم نوشت و عدم فعالیت آب منطقه‌ای را باتوجه به وجود منابع بازگو خواهم کرد.

وی با اشاره به پیمانکاران طرح تامین آبرسانی به اراضی کشاورزی گفت: چراتاکنون با وجود منابع و اعتبارات در اختیار اقدامی برای خریدازی لوله‌های مورد نظر انجام نداده‌اید آیا با آن تورمی که در کشور است قیمت سال گذشته با امسال برای خریداری یکی است.

 نمایند مردم گچساران و باشت در ادامه  با بیان اینکه با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و تامین منابع برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد: متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات به نسبت دیگر استان‌ها ضعیف عمل می‌کند.

 وی  در ادامه به سراغ رئیس آب و فاضلاب شهر باشت رفت که متاسفانه در این شهرستان هم اقدامی در جهت تامین آب شرب پایدار در این شهرستان صورت نگرفته است.

 تاجگردون با اشاره به رئیس آبفا باشت گفت:  شهرستان باشت در تیرماه با تنش آبی مواجه می‌شود چگونه از سال گذشته تاکنون اقدامی صورت نداده‌اید.

وی ادامه داد: این جلسه در ماه رمضان سال گذشته برگزار شد و  همین پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه از سال گذشته تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

نمایند ه مردم گچساران و باشت در ادامه به سراغ رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان باشت رفت که ایشان در جلسه حضور نداشته و تلفن همراه خود را پاسخگو نبود.

تاجگردون خطاب به مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: چگونه می‌شود مدیرعامل  و فرماندار شهرستان در این جلسه حضور داشته باشد لیکن رئیس شهرستانی حضور ندارد.

 وی گفت: این رئیس بایستی عزل شود تا حضور در جلسه و پاسخگویی به سوالات را از مهمترین وظایف خود بداند.

تاجگردون با اشاره به آب و فاضلاب دوگنبدان گفت: مبلغ چهار مییارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای فاضلاب دوگنبدان تخصیص اده شده که متاسفانه با مخالفت‌هایی شهرداری در جهت انجام حفاری در سطح شهر این اعتبارات برگشت خورده است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به اشتغال و رونق تولید گفت: در سالجاری یکی از مهمترین موضوعات تزریق اعتبارات به پروژه‌هایی است که تاکنون عملکرد خوبی از خود ارائه داده‌اند.

 نماینده مردم گچساران و باشت  در ادامه ابراز کرد: تأمین آب ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه لیشتر که در شهریور ۹۷ کلنگ‌زنی شده  تا کنون ۵۰۰ هکتار تکمیل و ۲۰۰ هکتار باقی مانده تا ۱۵ تیرماه  امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 نماینده مردم گچساران و باشت  در ادامه به سراغ پروژه‌های نوسازی مدارس رفته و گزارشی از عملکرد این پروژه‌ها را خواستار شد.

 در این نشست  ۱۲پروژه  بزرگ در شهرستان گچساران در دست اجرا است که اعتبارات آنها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار می‌شود.

 وی ابراز کرد: احداث ۲مدرسه ۶ و ۹ کلاسه از اعتبارات ملی در محله سادات دوگنبدان که در دست اجرا است.

 تاجگردون عنوان کرد: مدرسه روستای پشه‌کان، فضیلت و مسکن مهر در هفته دولت به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به احداث استخردانش‌آموزی و زمین چمن مصنوعی خاطرنشان کرد: برای ایجاد زمین چمن مصنوعی ۱۴ میلیارد ریال تخصیص داده شده که تاکنون ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 وی به استخردانش‌‌آموزی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ۲۴ میلیارد ریال نیاز است که با تامین اعتبار شاهد افتتاح آن در آبان ماه سالجاری خواهیم بود.

 تاجگردون با طرح سوالی از پیمانکار طرح استخردانش آموزی که این طرح قرار بود در نیمه دوم سال گذشته افتتاح شود و تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است علت آن را جویا شد که توضحیات پیمانکار این طرح نتوانست نماینده را قانع کند.

 تاجگردون گفت: عقب افتادن پروژه به نفع شما پیمانکاران است  وبا تغییر ماده و تبصره به منافع خود کار می‌کنید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president