آوای جنوب

ارتفاعات کوه خامی گچساران طعمه حریق شد

فرماندار گچساران با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان رخ داده است، گفت: از شب گذشته تاکنون ارتفاعات کوه خامی طعمه حریق شد.

آوای جنوب:

علی خوانپایه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  ما در گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است.

 وی افزود: این آتش‌سوزی در چهار دهستان این شهرستان از جمله منطقه بی‌بی حکیمه، دیل، باباکلان و در روستاهای آب‌توت، بن‌پیر و خنگ بنار ، آبگرمو، امامزاده اسماعیل و کارکنان دولت طعمه حریق شد.

 فرماندار گچساران عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان در مناطق مختلف طعمه حریق شده است.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان گفت: در این مدت بیشترین آتش سوزی در مناطقی از جمله ۳ مورد آتش سوزی در روستای خنگ‌بنار، یک مورد در منطقه آبگرمو، امامزاده اسماعیل و کارکنان دولت و یک مورد آتش سوزی از ورودی شهر به سمت کارکنان دولت گزارش شده است.

 خوانپایه در ادامه با اشاره به اینکه از شب گذشته تاکنون بخشی از ارتفاعات کوه خامی طعمه حریق شده است، گفت: این آتش سوزی به دلیل رعد و برق  و  وزش باد شدید در ارتفاعات اتفاق افتاده است.

وی  با بیان اینکه نیروهای بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست، انجمن سبزگامان و نیروهای مردمی جهت مهار آتش به منطقه اعزام شدند، گفت: هم‌اکنون در حال اعزام بالگرد جهت اطفا حریق در این منطقه هستیم.

به گزارش فارس، کوه خامی جزو مناطق حفاظت شده استان زیستگاه گیاهان دارویی و پرندگانی همچون کبک و پرندگان شکاری، پلنگ، خرس، گراز، کل، بز وحشی و قوچ و میش است.

لازم به ذکر است، کوه خامی در بین شهرستان‌های گچساران و باشت واقع شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president