آوای جنوب

پروژه‌ای در گچساران که ۳ سال پس از افتتاح هنوز تعطیل است

درحالی که مجتمع ورزشی کارگری گچساران در سال ۹۵ افتتاح شد از آن زمان تاکنون به صورت تعطیل و یا نیمه فعال است.

آوای جنوب

به گزارش آوای  جنوب از گچساران، سال ۹۲ بود که عملیات احداث سالن ورزشی کارگری گچساران آغاز و در بهمن ماه سال ۹۵ فاز اول این مجتمع با حضور مسوولان وقت  استاندار خادمی ،نماینده مردم شهرستانهای گچساران وباشت، فرماندار ،مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان، مدیران استانی و شهرستانی  وجامعه بزرگ کارگری استان افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت.

براساس این گزارش، مجموعه ورزشی کارگری  در مساحت  ۵هکتار پیش بینی شده که در حال حاضر۳هکتار آن  به هیات اجرایی استان  تحویل داده که از این میزان یک هزار و ۸۵۰مترمربع از این میزان صرف ساخت سالن ورزشی چند منظوره شده است.

گفتنی است، برای احداث فاز اول بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تامین و صرف احداث این مجتمع ورزشی هزینه شده است.

 این سالن ورزشی دارای سالن های الحاقی برای انجام ورزش های کشتی وبدنسازی  و فضای اصلی سالن مختص ورزش والیبال، فوتسال، هندبال وبسکتبال است که  ظرفیت پذیرش تقریبی ۱۵۰۰نفر تماشاگر را دارد.

اما آن چیزی که امروز مشاهده می‌شود گویا این مجتمع در این چند سال از زمان افتتاح تا کنون تعطیل و یا پاره وقتی آن هم تنها در رشته ورزشی فوتسال فعال بوده است.

مجتمع ورزشی کارگری از جمله پروژه‌هایی بوده که با تمام امکانات سرمایشی و گرمایشی،انشعابات آب، برق، گاز و تلفن، اتاق های رخت‌کن، سرویس بهداشتی و اتاق استراحت برای رفاه حال ورزشکاران جامعه کارگری به بهره‌برداری رسید.

مجتمع ورزشی کارگری یکی از پروژه‌های شهرستان گچساران بوده که با تمام تلاش در زمینه تامین اعتبار برای رفاه حال کارگران در این شهرستان احداث شد اما آن چیزی که نمایان است به نظر می‌رسد نه تنها جامعه کارگری بلکه حتی گروه‌های ورزشی در بخش خصوصی از این مجتمع استفاده نکرده‌اند.

  در بازدیدی که فرماندار گچساران  به همراه رئیس اداره کار از مجتمع ورزشی کارگری داشته شاهد نیمه فعال بودن این مجتمع و فضای زننده فضای بیرونی و داخل این مجتمع شد.

به گفته رئیس اداره کار این مجتمع هم‌اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است و تنها در پاره وقتی رشته ورزشی فوتسال در این محل برای انجام تمرینات به این سالن مراجعه می‌کنند.

با توجه به مدیریت نامناسب در این مجتمع بخشی از اموال سالن ورزشی کارگری گچساران به سرقت رفته است.

وجود علف‌های هرز و خشک در محوطه بیرونی این مجتمع ورزشی  نشان از آن دارد که حتی مسوولان برای سرکشی به این محل حضور نیافته‌اند.

با توجه به اینکه در این چند سال اخیر  پروژه‌های عمرانی این شهرستان  از اعتبارات خوبی برخوردار هستند اما در دیگر نقاط استان و حتی کشور مشاهده می‌شود از کمبود اعتبار سخن می‌گویند زیبنده نیست که این گونه اعتبارات ملی به هدر برود.

 پروژه‌ای که تنها در فاز اول بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود و تنها بعد از دو هفته از افتتاح این پروژه درب این مجتمع بسته می‌شود و واکنش نماینده را در بردارد اما گوش شنوایی وجود نداشت.

 در گزارش‌های قبلی که از این مجتمع تهیه شد و خبری بر تعطیلی این مجتمع  ورزشی کارگری در رسانه درج شد از آن زمان تاکنون تغییری در وضعیت نگهداری و یا استفاده درست از این مجتمع رخ نداده است.

 عدم مدیریت درست در پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود نه تنها مشکل شهرستان و استان بلکه مشکل سراسری است چرا که حفاظت از بیت‌المال  مدیران و مسوولان  دلسوز می‌خواهد.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president